ChrZZ Skrevet September 10, 2007 Share Skrevet September 10, 2007 Har litt problemer med B(oard) C(omputer) i bilen min. Problem: det skjer ikke noe når jeg trykket inn BC-knappen ved blinklyset. Svigers sier at han ikke har sett det rattet som jeg har, men jeg tror det er et M-tech ratt inkl cruisekontroll. Tror dette da er litt anderledes enn normalt m-tech, eller? Rattet ser ihvertfall slik ut: Ifølge utstyrslisten, så står det dette om rattet: 256 SPORT-/MF-STEERING WHEEL/CRUISE CONTROL 550 ON-BOARD COMPUTER Kan det være noe ettermonterte greier? Evt.. noe som må resettes? Eneste jeg ser i speedometeret, er temperaturen ute konstant (virker).. Håper noen kan hjelpe! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IvarT Skrevet September 11, 2007 Share Skrevet September 11, 2007 Det rattet du har stemmer med utstyrskoden 256. Hvisdet i følge utstyrslisten skal være BC og denne ikke virker ville jeg sjekket sikringen først. Virker de andre funksjonene på denne rattbryteren, blinklys og fjærnlysbryteren? Hvis du ikke kommer videre så få tatt en diagnose på systemet for å avdekke eventuelle feil andre steder, kan kanskje bare være en filleting.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet September 11, 2007 Forfatter Share Skrevet September 11, 2007 Det rattet du har stemmer med utstyrskoden 256. Hvisdet i følge utstyrslisten skal være BC og denne ikke virker ville jeg sjekket sikringen først. Virker de andre funksjonene på denne rattbryteren, blinklys og fjærnlysbryteren?Hvis du ikke kommer videre så få tatt en diagnose på systemet for å avdekke eventuelle feil andre steder, kan kanskje bare være en filleting.. Alt annet virker perfekt på den rattbryteren ja. Hmm... Sikringen til den ja... Noen som vet hvor den sitter hen i sikringsboksen? Er det flere sikringsbokser i E46-er? Én i motorrommet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet September 14, 2007 Forfatter Share Skrevet September 14, 2007 *bump!* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
torbjørn Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 Kjørekomputeren må kodes på nytt, har skjedd akkurat det samme med meg.. Da må du inn til din lokale BMW-forhandler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet September 14, 2007 Forfatter Share Skrevet September 14, 2007 Ringte BMW i drammen nu, og dem sa det var blinklysbryteren som måtte byttes. De hadde ihvertfall erfaring med dette. MEN(!!!!), så spurte jeg hva delenummeret var, dette visste han ikke, så jeg ble satt over til delelageret (Fra verkstedet). Hos delelageret så svarte dem følgende når jeg spurte om delenummeret på den delen: "Dette gir vi ikke ut. Dette er kun noe som brukes internt." Hva i helv****!?!?!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TEM Skrevet September 15, 2007 Share Skrevet September 15, 2007 Jeg hadde samme problem som deg tidliger sjøl,og da var det en ledning inni spaken som hadde gått av. Jeg kjøpte bare en brukt på Koed til 150 KR. Og BC virket som den skule igjen. Ny koster de vel rundt 2000 tro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet September 15, 2007 Share Skrevet September 15, 2007 Hva står det på instrumentet nå utetemp ?.Det er ofte at problemet er brytern ,ny blinklys hendel så er det nok i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildbill Skrevet September 15, 2007 Share Skrevet September 15, 2007 På http://www.realoem.com/bmw/ , kan du taste inn serienr/chassisnr på bilen din og få opp nøyaktig hvilke deler bilen din skal ha. Men om denne delen også er satt inn senere, blir det vel feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 15, 2007 Share Skrevet September 15, 2007 Btw. så er ikke rattet noe M-tech ratt, men Sportsratt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet September 16, 2007 Forfatter Share Skrevet September 16, 2007 Hva står det på instrumentet nå utetemp ?.Det er ofte at problemet er brytern ,ny blinklys hendel så er det nok i orden. Det står utetemp. konstant ja (som virker). Jeg hadde samme problem som deg tidliger sjøl,og da var det en ledning inni spaken som hadde gått av. Jeg kjøpte bare en brukt på Koed til 150 KR. Og BC virket som den skule igjen. Ny koster de vel rundt 2000 tro Har sendt dem en mail nu, og spør om dem har en brukt en inne på lager. *håpe* Ny koster 1300,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet September 16, 2007 Share Skrevet September 16, 2007 Har samme problemet i min e46. Jeg kan trykke på knappen flere ganger uten at noe skjer, virker bare av og til. Skal skifte bryteren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet September 16, 2007 Forfatter Share Skrevet September 16, 2007 Har samme problemet i min e46. Jeg kan trykke på knappen flere ganger uten at noe skjer, virker bare av og til. Skal skifte bryteren Og når du sier bryteren, mener du da hele blinklystanga, inklusiv BC-klumpen innerst i rattstanga? Eller kan man bytte en mindre billigere del jeg ikke har gått med meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 16, 2007 Share Skrevet September 16, 2007 ETK er din venn, ChrZZ. Finnes selve bryteren der, så kan du kjøpe den løs og bytte bare den. Det er bare en enkel trykkbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Truls 87 Skrevet September 16, 2007 Share Skrevet September 16, 2007 I følge denne DIY skal du også kunne sette på en vanlig trykkbryter for å simulere bla signalet dersom du ikke ønsker å bytte blinklyshendelen. http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=13784 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå