fast Dog Skrevet September 11, 2007 Share Skrevet September 11, 2007 Fått tilbud om å få ettermontert tilhengefeste for kr 11500,-! 6100 for deler og resten i arbeid! Er det mye å spare ved å gjøre dette i danmark el tyskland?? reiser ofte dit så hvis vi bare sammenligner prisen uten å tenke på reisekostnader! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 11, 2007 Share Skrevet September 11, 2007 Fått tilbud om å få ettermontert tilhengefeste for kr 11500,-! 6100 for deler og resten i arbeid! Er det mye å spare ved å gjøre dette i danmark el tyskland?? reiser ofte dit så hvis vi bare sammenligner prisen uten å tenke på reisekostnader! Nei... det koster nogenlunde det samme å ettermontere et originalt skjult tilhengerfeste i Danmark. Du kan imidlertid trolig spare 20-30% ved å få utført jobben i Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet September 11, 2007 Share Skrevet September 11, 2007 Har du vurdert å ettermontere hengerfestet selv og sette bort det elektriske. Det er ikke spesielt vanskelig å ettermontere hengerfeste selv da det som regel er "plug and play". Du kan spare noen kroner der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet September 11, 2007 Forfatter Share Skrevet September 11, 2007 har vært inne på tanken,men hva skjer hvis man blir stoppet da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillepål Skrevet September 11, 2007 Share Skrevet September 11, 2007 Har du vurdert å ettermontere hengerfestet selv og sette bort det elektriske. Det er ikke spesielt vanskelig å ettermontere hengerfeste selv da det som regel er "plug and play". Du kan spare noen kroner der.Får du ikke "plug and play"-sett til el-nettet også?Har montert hengerfeste på et par passater (2000 mod.), og begge var det bare å koble på en liten skjøt med "splitt" på bak lampene, men den 7-pola måtte jeg koble sjøl, men hva som skal kobles hvor der finner du på nettet. (søkte bare på startsiden.no) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet September 11, 2007 Forfatter Share Skrevet September 11, 2007 Har ikke særlig peiling på det elektriske, men de sa noe om å strekke ledninger, gå inn i sikringsboksen oxo koble ledningene inn i signallysene!! De trengte nærmere en hel dag for å ordne dette! kan dette stemme?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersM Skrevet September 11, 2007 Share Skrevet September 11, 2007 på andre biler er det jo koblet inn på ledningene/kobling ved baklysene.. Er jo bare en forlengelse av baklyktene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim@etnorgeikrig.com Skrevet September 11, 2007 Share Skrevet September 11, 2007 Vill tro disse kan hjelpe deg. http://www.genbrug-bmw.dk/ Er i danmark, men de hørtes ut som det var greit Ta en titt under tilbud.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet September 12, 2007 Share Skrevet September 12, 2007 På nyere BMW som feks E39 og E46 så må du strekke ledning til sikringsboksen har jeg blitt fortalt. Dette på grunn av check kontrollen og det avanserte lys systemet som kjører halv spenning i blinklyset hvis kjørelyset går osv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thunder Skrevet September 12, 2007 Share Skrevet September 12, 2007 Nye biler har check control ja. Derfor må man ha en kontakt til dette. Du får kjøpt plug and play kontakter sammen med tilhengerfeste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet September 12, 2007 Forfatter Share Skrevet September 12, 2007 så lenge det er bolt on så skal dette vel går greit å gjøre selv! men tør ikke å røre elnettet men mindre det er idiotsikker!! Noen som vet hvor vanskelig dette er?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 12, 2007 Share Skrevet September 12, 2007 så lenge det er bolt on så skal dette vel går greit å gjøre selv! men tør ikke å røre elnettet men mindre det er idiotsikker!! Noen som vet hvor vanskelig dette er?? Hvis du vet hva du gjør er det ikke et problem, men jeg ville ikke ha begynt på den elektriske delen uten konkrete kunnskaper når det gjelder moderne BMW´er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46diesel Skrevet September 12, 2007 Share Skrevet September 12, 2007 Hei, ja jeg monterte hengerfeste på min 320 d 2002 mod i fjor i mars, og jeg brukte 2 kvelder til sammen, ene kvelden å montere selve feste og den andre til ledningene, du må legge noen av kablene helt fram i sikringsboksen, men de var farge kodet så det var bare å plugge der de samme fargene sto. men den verste jobben var å få løs alle dekslene uten å ødelegge, skal monteres et par bokser under i bagasje rommet vist jeg ikke husker helt feil . men du får jo bmw til å printe ut monterings anvisnig til deg, det fikk jeg gjort å det funket helt fint. lykketil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast Dog Skrevet September 12, 2007 Forfatter Share Skrevet September 12, 2007 Hei, ja jeg monterte hengerfeste på min 320 d 2002 mod i fjor i mars, og jeg brukte 2 kvelder til sammen, ene kvelden å montere selve feste og den andre til ledningene, du må legge noen av kablene helt fram i sikringsboksen, men de var farge kodet så det var bare å plugge der de samme fargene sto. men den verste jobben var å få løs alle dekslene uten å ødelegge, skal monteres et par bokser under i bagasje rommet vist jeg ikke husker helt feil . men du får jo bmw til å printe ut monterings anvisnig til deg, det fikk jeg gjort å det funket helt fint. lykketil Takk..Da skal vel dette gå greit Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e46diesel Skrevet September 12, 2007 Share Skrevet September 12, 2007 ja vill tru du får det til, jeg var usikker på siste ledning som skulle i sikringsboksen, ringte bmw forhandler og fikk prate med mekaniker der som for klarte meg hvor den skulle, da jeg oppdaget at alle blåe ledniger sto i lag å alle røde ilag osv. bare få med monteringsanvisnig. Når jeg kjøpte hengerfeste var det en av sjefene der som mente at vi måtte ha et dagskurs får å få dette til så det var bare å glemme å gjøre dette sjøl. lol Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå