Gå til innhold

Ettermontere tilhengefeste!

fast Dog
 Share

Anbefalte innlegg

Fått tilbud om å få ettermontert tilhengefeste for kr 11500,-! 6100 for deler og resten i arbeid! Er det mye å spare ved å gjøre dette i danmark el tyskland?? reiser ofte dit så hvis vi bare sammenligner prisen uten å tenke på reisekostnader! :lol:

Nei... det koster nogenlunde det samme å ettermontere et originalt skjult tilhengerfeste i Danmark. Du kan imidlertid trolig spare 20-30% ved å få utført jobben i Tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å ettermontere hengerfestet selv og sette bort det elektriske. Det er ikke spesielt vanskelig å ettermontere hengerfeste selv da det som regel er "plug and play". Du kan spare noen kroner der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å ettermontere hengerfestet selv og sette bort det elektriske. Det er ikke spesielt vanskelig å ettermontere hengerfeste selv da det som regel er "plug and play". Du kan spare noen kroner der.
Får du ikke "plug and play"-sett til el-nettet også?

Har montert hengerfeste på et par passater (2000 mod.), og begge var det bare å koble på en liten skjøt med "splitt" på bak lampene, men den 7-pola måtte jeg koble sjøl, men hva som skal kobles hvor der finner du på nettet. (søkte bare på startsiden.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På nyere BMW som feks E39 og E46 så må du strekke ledning til sikringsboksen har jeg blitt fortalt. Dette på grunn av check kontrollen og det avanserte lys systemet som kjører halv spenning i blinklyset hvis kjørelyset går osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge det er bolt on så skal dette vel går greit å gjøre selv! men tør ikke å røre elnettet men mindre det er idiotsikker!! Noen som vet hvor vanskelig dette er??

Hvis du vet hva du gjør er det ikke et problem, men jeg ville ikke ha begynt på den elektriske delen uten konkrete kunnskaper når det gjelder moderne BMW´er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja jeg monterte hengerfeste på min 320 d 2002 mod i fjor i mars, og jeg brukte 2 kvelder til sammen, ene kvelden å montere selve feste og den andre til ledningene, du må legge noen av kablene helt fram i sikringsboksen, men de var farge kodet så det var bare å plugge der de samme fargene sto. men den verste jobben var å få løs alle dekslene uten å ødelegge, skal monteres et par bokser under i bagasje rommet vist jeg ikke husker helt feil . men du får jo bmw til å printe ut monterings anvisnig til deg, det fikk jeg gjort å det funket helt fint. lykketil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja jeg monterte hengerfeste på min 320 d 2002 mod i fjor i mars, og jeg brukte 2 kvelder til sammen, ene kvelden å montere selve feste og den andre til ledningene, du må legge noen av kablene helt fram i sikringsboksen, men de var farge kodet så det var bare å plugge der de samme fargene sto. men den verste jobben var å få løs alle dekslene uten å ødelegge, skal monteres et par bokser under i bagasje rommet vist jeg ikke husker helt feil . men du får jo bmw til å printe ut monterings anvisnig til deg, det fikk jeg gjort å det funket helt fint. lykketil

Takk..Da skal vel dette gå greit :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vill tru du får det til, jeg var usikker på siste ledning som skulle i sikringsboksen, ringte bmw forhandler og fikk prate med mekaniker der som for klarte meg hvor den skulle, da jeg oppdaget at alle blåe ledniger sto i lag å alle røde ilag osv. bare få med monteringsanvisnig. Når jeg kjøpte hengerfeste var det en av sjefene der som mente at vi måtte ha et dagskurs får å få dette til så det var bare å glemme å gjøre dette sjøl. lol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...