Gå til innhold

Hvordan er det å eie en BMW med kompressor? Risikabelt?

Hakon
 Share

Anbefalte innlegg

Jepp, man får skylden uansett.

For å samenligne det med noe annet, så får man skylden uansett dersom man kjører når man har kjørekarens (forbud mot å føre motorvogn) og noen andre kjører på deg. Det virker urettferdig, men slik er det.

Huffda. Er dette sant altså? Vel, da må bilene undersøkes før det kan avdekkes. Er det en mindre skade pleier man vel ikke kikke nede i motor-rommet. Men en sleip måte å skli unna en eventuell erstatningssak om man er personen som treffer kompressor-bilen. Det skal jeg huske til nesten gang. Gjelder dette også biler som er chippet? Høres jo veldig urimelig ut da. Om man blir påkjørt av noen som bryter vikeplikten når en eventuell kompressor ikke har noe med saken å gjøre.

For at du skal bli tatt for å kjøre en ikke-godkjent bil må det selvsagt oppstå en mer alvorlig situasjon - stor kollisjon evt med personskade/død, der bilen blir undersøkt.

Merk at det om å bli påkjørt av noen andre, gjelder ved kjørekarens! Når du sender inn skademelding, ser de at du ikke har lov å kjøre bil (noe som er verre enn å kjøre uten lappen), og du får skylden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

var i et innlegg her at HMSW skrev at han pleide å la "reima ligge baki ved vanlig kjøring".

hvordan er dette hvis man han har påmontert intercooler...? kan man fortsatt ta av reima, så kompessoren ikke går?

Min kan jeg fint kjøre uten reima,og jeg har da IC.Blir lite effekt men.når motoren vil ha litt luft,så snurre kompressoren sakte rundt hvis reima ikke er der.På tomgang står den rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var i et innlegg her at HMSW skrev at han pleide å la "reima ligge baki ved vanlig kjøring".

hvordan er dette hvis man han har påmontert intercooler...? kan man fortsatt ta av reima, så kompessoren ikke går?

Min kan jeg fint kjøre uten reima,og jeg har da IC.Blir lite effekt men.når motoren vil ha litt luft,så snurre kompressoren sakte rundt hvis reima ikke er der.På tomgang står den rolig.

Dette gjøres da så man ikke kan bli tatt for noe ? Er det uproblematisk å ta reimen av og på? Sliter ikke eller ødelegger vitale tekniske komponenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...