Gå til innhold

hvordan sjekke taklukedreneringer?

jensemann23
 Share

Anbefalte innlegg

Har masse vann på gulvet foran på førersiden nå. Det har regnet sinnsykt i natt, for ellers bruker bilen å være tett. Men nå er det 1 cm vann over teppet. Synes det er rart, for i bilvasken ol kommer det ikke inn vann, bare når det regner. Så da lurer jeg på hvordan jeg skal gå frem for å feilsøke her.. Må jeg ta ned taktrekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpne takluka. Hell vann i dreneringshullene (Du ser dem lett) se om vannet kommer ut igjen på bakken og ikke inn i bilen. På min E36 coupe var det en sprekk der hvor gummislangen var koblet opp mot dreneringshullet på førersiden. Stak opp med stiv ledning feks dersom det er noe som hindrer utløpet av vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant ut at vannet renner ned langs torpedoveggen eller noe. Da jeg åpnet opp trekket under rattstammen for å se etter noen ledninger, så jeg at vannet rant ned på dette trekket også ned på gulvet. Men klarer ikke å se hvor det kommer inn i bilen. Kan dette være typisk varmeapparat dreneringen som er tett??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Har opplevd det samme som deg.

Under luftfilteret (i motorrommet)er det et rom hvor påfyllingen til bremsevesken er.

Her har det sikkert lagt seg div.løv etc.i dreneringen, og vannet kommer inn under rattstammen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...