Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

OK, denne går jo som en dass, sannsynligvis den værste bilen jeg har kjørt med tanke på kjøreglede. Men praktisk er den og det trekker den litt opp fra bunn. Men er det noe å hente på å chippe den? Dette er en 99 mod.

• Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Værste var kanskje litt å ta i, men responsen på en 520 er helt ufattelig ræva! Men samme det, virker jo ikke som chipping kan hjelpe. Får vel bare roe meg med at dette er en komfortabel cruiser, som har hjulene plantet i sirup :lol:

Skrevet
Værste var kanskje litt å ta i, men responsen på en 520 er helt ufattelig ræva! Men samme det, virker jo ikke som chipping kan hjelpe. Får vel bare roe meg med at dette er en komfortabel cruiser, som har hjulene plantet i sirup :lol:

Da må det være noe feil med bilen din,520 er vel ingen racerbil og det er heller ikke meningen,jeg gikk fra 528 til 520 og liker denne like godt,mindre bensinforbruk,billigere forsikring og bilen går så det suser fra 100 til 210(på autobahn).Ta en diagnose sjekk på bilen hvis den går som sirup.Chipping kan du gjøre med å fjerne reservehjulet det har samme effekt.

Skrevet

Bilen er VELDIG god å kjøre , så at det er det verste du har kjørt blir jo for såvidt ditt problem.

At det er en av de treigeste Bmw'ene du har kjørt kan jeg heller ikke være enig i.

Men at det blir vanskelig å sammeligne med en M5 har jeg stor forståelse for.

Som min kompis sa,,fan e ditte en vanlig 520 ?

Går de treigt , så er det noe feil. Undervurdert motor (fra 50 til 100) Overvurdert fra 0 til 50...men det funker HELT greit.

Skrevet

Fikk fortalt av en jeg handlet noen deler av en gang, at han hadde en kamerat med et firma som leverte chip til diverse biler. (Husker ikke hvilket firma).

Isåfall så anbefalte IKKE han og chippe en 520 da det var penger rett ut av vinduet omtrent.

Det eneste han hadde merket av forandring var at bensinforbruket hadde forandret seg i en mikroskopisk positiv retning.

Det igjen vil vel si at det må ha blitt en mikroskopisk forbedring i drag på ett eller annet sted på spekteret, men som han sa, ovehodet ikke merkart uten en måling i såfall.

Skrevet

tja.. jeg chippen en 318i E30 touring jeg hadde, det var merkbar forskjell både på drag og bensinforbruk.

du får ikke 50hk av å chippe denne motoren, så å betale 4-5000kr for det er ikke vits..

Skrevet
Men hva hjelper det at bensinforbruket reduseres mikroskopisk når du etter chipping blir anbefalt å kjøre 98okt som tilgjengjeld er mye dyrere!?

Hvorfor de anbefaler og gjøre slikt er for meg totalt uforstående. :shock:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...