TJ Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 Dette er en bil som BMW ikke har spandert noe ekstra på derfor så er akselerasjonen helt på bånn. Tross at det sitter en sekser i den så skjer det svært lite når man gir gass. Kjørekomforten ligger vel sånn midt på tre. Har man kjørt biler som Saab eller Alfa Romeo så føles nok BMW som en gammel bil. Det positive med den er at den er ganske trafikksikker og så har den noen praktiske løsninger som vindusluke i bagasjerommet. Er overhodet ikke enig med deg i det du skriver ang Saab kontra Bmw. Saab er riktignok en veldig god bil å kjøre på alle måter, med spreke motorer, men at de får en E39 til å føles gammel er jeg totalt uenig i. Har selv en '01 520IA, og kjører ofte en '01 Saab 9-5 2,0t, og vil vel heller si at det er motsatt jeg da... Motoren i Saab'en føles sprekere, men ellers vil jeg si E39 har mer kvalitet over seg og er artigere å kjøre. Så hva du har kjørt for å komme med den konklusjonen der skjønner jeg ikke helt... Mulig du sammenligner med nyere Saab'er kontra eldre E39, og da kan jeg skjønne det. Men tar du utgangspunkt i samme årsmodell og samme motor, så er jeg som sagt ikke enig. Alfa har jeg ikke kjørt på mange år, så der kan jeg ikke uttale meg. Men for å komme litt inn på det tråden handler om også, så kan man vel like godt kjøpe seg kjørehansker, rette opp seteryggen litt og late som det går fortere i stedet for å chippe. Har samme effekt, er bare MYE billigere...
Mr.M3 Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 Når jeg sammenligner biler så er det selvfølgelig samme årsmodell. En Saab med 150hk er alltid mye sprekere enn en BMW med like mange hester. Har jobbet som bilselger i mange år og generelt kan jeg si at Saab har mye bedre kvalitet enn BMW. I tilegg er disse bilene mye enklere å bygge om slik at de yter mer. Rust er også et stort problem på BMW som Saab ikke har. Sammenligner man med Alfa Romeo så ligger disse også et hestehode foran BMW når det gjelder motor og kjøreegenskaper. BMW sine fordeler er stor lastekapasitet og bra sikkerhet som også er viktige egenskaper ved en bil.
TJ Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 At Saab'en er sprekere er helt greit. At den er lettere å bygge om slik at de yter mer er også riktig. Men det var vel det at du mente en E39 virket gammel i forhold til en Saab av samme årsmodell jeg stusset litt på. Hva konkret er det som får deg til å si det? Kvalitet kan sikkert alltid diskuteres. Har selv hatt 2 stk E39'er, som begge har rulla noen km, og har aldri hatt noe å sette fingeren på ang kvaliteten på dem. Men når det kommer til kvalitetsfølelse, så mener jeg at en E39 har en mye bedre kvalitetsfølelse enn en Saab.
Mr.M3 Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 Saab virker jo mere solid bygget. Har selv sett saab som har gått 300.000km uten at setet verken er slitt eller nedsittet. Samtidig kan bilen være tight og fin å kjøre. BMW¨derimot som har passert 150.000km begynner allerede å bli raklete både i styring og understell. En annen ting er isolasjonen i bilene, Saab er svært godt isolert. Ikke at BMW er dårlig isolert, men mye dårligere enn Saab. Jeg har selv testet det meste som finnes av bil og har lang erfaring. BMW har en tendens til å leve på gamle laurblad, mens Saab hele tiden utvikler seg til det bedre.
Aracna Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 De e39'ene som blir raklete i styring og undrestell etter 150 000 kan UMULIG ha stempler i serviceboken! Tviler på Alfa og Saab er så mye bedre etter 150 000 med riksekjøring uten service.. på norske veier med saltlake på til langt ut i mars..
2mMy Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 at SAAB har MER isolasjon enn e39? da har saabene drøyt mye dødvekt! mener det sitter ca 100kg isolasjon i E39'ene!
TJ Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 BMW¨derimot som har passert 150.000km begynner allerede å bli raklete både i styring og understell. Begynner å lure på hvilke Bmw'er du egentlig har som referanse til dette. Må være noen eksemplarer som er svært dårlig tatt vare på. Min forrige E39 runder nå straks 300.000 ('97 mod), og den er faktisk like tight og fin fortsatt. Den er det kun skiftet vanlige slitedeler på, pluss vannpumpe og dynamo. Ellers har det vært null problemer med den. Og tro det eller ei, den har heller ikke nedslitte seter... Så å si at en Bmw blir raklete i både styring og understell etter 150.000 km blir bare tøv... Synes faktisk du bommer stygt på flere punkter her dessverre. Er helt greit at du foretrekker Saab, for det er utrolig gode biler å kjøre på alle måter uten tvil, men blir litt "feil" når du kommer med påstander som ikke henger helt på greip. Men for all del, følelser ang bil er i aller høyeste grad en subjektiv sak.
Mr.M3 Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 Jeg referer til BMW generelt mot Saab generelt. Det er mange BMW'r som er bra, men det kreves en god del mer av eieren for å holde den vedlike. Har selv M3 1988mod med kompressor og den må jeg skru på nesten hver gang jeg er ute og kjører. Min 9-5 Aero derimot gjør jeg aldri noe med, den bare går og går.
TheBirg Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 M3 med kompressor ja, det er vel ikke orginalt ? Den 9-5 Aero`en er vel orginal, eller er den tukklet med også ? Allt uorginalt som ikke er gjort på riktig måte må tukkles med. Sikkert ikke noe problem å få M3`n til å gå skikkelig, men da må man ut med store penger. Hester kommer jo ikke gratis.
TheBirg Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 Men det å kjøpe en 520 og tro man får en racerbil er vel litt for mye å håpe på ? Kjører herregårdsvogn 520i - 98mod (150HK) selv og det er nok av sprut i den, og den har tilogmed Auto-lat girkasse. Racerbil er vel rundt regnet 325i + + +
Mikke1981 Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 Jepp er fornøyd med min 520i 98 med manuel Går bra nok for meg,og kommer ann på hvor mye vær å enkelt krever å tror jeg.
BRIO Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 MR.M3 Her satt jeg og tenkte at jeg ikke hadde relevant erfaring med Saab kontra BMW i forhold til deg, men der tok jeg vist feil. 88 mod. M3 med kompressor (uorginal) mot 9-5 Aero??? Min erfaring, og jeg har altid likt Saab, er at min Saab 9000 2.0 93 mod kontra 520 97 mod. (litt nærmere en din referanse) er at min 9000 oplevdes som en fin kjøremaskin helt til jeg kjøpte BMWen. Saaben hadde en del problemer med elektronikken som f.eks. airconfition, ABS system og setevarme, mens jeg ikke har hatt problemer med det elektriske i BMWen. Begge biler har jeg byttet noen slitedeler på. Når det kommer til kjøreegenskaper, komfort og kjøreglede er 520 noen hestehoder foran. Når jeg kjørte Sabben, måtte jeg stoppe etter 6 timer bak rattet pga. vondt i ryggen, Med BMWen har jeg flere ganger kjørt 8-9 timer uten stopp, og aldri hatt vond i ryggen. For ikke lenge siden prøvekjørte jeg en ny 9-3 1.8t. Morsom og inspirerende bil, mye sportsligere en min 520, (men det er jo to forskjellige klasser også da) men kjørekomforten var ikke den samme. 9-3en hadde også en del hjulstøy bak i bilen. Dette skal vist være bedre på 08 modellen. Jeg er sikker på at hvis jeg hadde prøvekjørt en ny 3serie, så hadde den ikke stått tilbake for 9-3 på noen måte, heller tvert om. Videre mener jeg også at forhjulsdrevne biler aldri kan bli like komfortabel som en bakhjulsdrevet bil. BMWen er faktisk også mye bedre på vinterføre
bjalle Skrevet September 15, 2007 Skrevet September 15, 2007 Gå inn på det svenske autopower forumet og skriv at saab er bedre enn e39 så tror jeg du får mye pepper i fra saabs hjemland.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå