jensemann23 Skrevet September 14, 2007 Forfatter Share Skrevet September 14, 2007 ja, crom ringer tenkte jeg og på, men må se det an litt om jeg må bytte speedometer når jeg bytter motor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 14, 2007 Forfatter Share Skrevet September 14, 2007 7000 for en m42motor 1992 modell gått ca 200.000 med drivverk og hjerne/ledningsnett? er det litt dyrt? Var på Øysand bildeler i dag.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hedfelt Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 men jeg synes girstanga er litt lang. Noen som vet om det finnes kortere girstenger? Tenker ikke da på shortshift, det gir vel kortere giring, men stanga er vel like lang.. Hadde vært stilig å få den litt kortere sånn som på nyere biler... Finnes flere shortshift alternativer med kortere stang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 Vis du hadde sjekka litt rundt å hørt så hadde du nok finni ut om det var en god pris på den motoren:) Blir jo en del sprekere med en sånn motor:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet September 15, 2007 Share Skrevet September 15, 2007 Shortshift er å anbefale! Bytta den på min kjempe fornøyd + at girstanga kommer litt lengere ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 19, 2007 Forfatter Share Skrevet September 19, 2007 Driver og monterer el-vinduer nå, 4 stk:) Snart ferdig med ett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loffen Skrevet September 20, 2007 Share Skrevet September 20, 2007 Hvordan tar du av den originale heisemekanismen? Virker som den er popnaglet på? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gaasen Skrevet September 20, 2007 Share Skrevet September 20, 2007 kjøpte meg girkule med lys fra schmiedmann da. Det ble bra:D Vinkelsliper.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 21, 2007 Forfatter Share Skrevet September 21, 2007 Nå er jeg ferdig med venstre foran og høyre bak, og driver på med høyre foran:) Alle kabler er lagt opp til midtkonsollen. Legger ved noen bilder: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 Jeg betalte 4000kr for min m42 motor som har gått under 200 000km. Dette inkl. girkasse, ledningsnett, hjerne, dynamo, startmotor, katalysator osv osv osv. Fant ut i ettertid at det var en E30 motor, men de er ganske like. Prisen var nok å regne med fra en hugger egentlig. De på malvik er myyyye dyrere ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 22, 2007 Forfatter Share Skrevet September 22, 2007 driver og vurderer å sette i en 6-er istedet nå, selv om det medfører endel merarbeid med skifte av diff og mellomaksel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loffen Skrevet September 22, 2007 Share Skrevet September 22, 2007 Funnet ut noe mer om hvordan motoren skal stoppe når vinduet har nådd toppen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet September 22, 2007 Share Skrevet September 22, 2007 driver og vurderer å sette i en 6-er istedet nå, selv om det medfører endel merarbeid med skifte av diff og mellomaksel.. Bytte av Diff og mellomaksel er småarbeid når det kommer til motorbytte. mellomakselen er festet med kun 6 bolter under + festene i diff og girkasse. Men noe du MÅ bytte er rattet ditt Det der er stygt Få i deg et med airbag eller m-tech ratt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 23, 2007 Forfatter Share Skrevet September 23, 2007 et med airbag, tenker du da på den gamle typen airbagratt eller den nye typen? Er det stress å ettermontere airbag sensor ? Kan seff ha bare rattet, men hadde vært greit om airbagen funka og da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet September 25, 2007 Share Skrevet September 25, 2007 et med airbag, tenker du da på den gamle typen airbagratt eller den nye typen? Er det stress å ettermontere airbag sensor ? Kan seff ha bare rattet, men hadde vært greit om airbagen funka og da:) Airbag sensor har jeg faktisk ikke tenkt på så det kan jeg ikke svare på Men må vel gå an å få tak i sensor system fra en nyere bil og montere over. Men er muligens litt arbeid Nytt eller gammelt får du finne ut etter smak Har sett mange billige på Ebay Ellers av de rattene uten airbag liker jeg mitt veldig godt. M-tech 2 heter det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå