Gå til innhold

trenger hjelp med defroster. E36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en 1997 E36. Med 2-veis klimaanlegg. Det som nylig har hendt er at defrosteren har sluttet å fungere skikkelig. Det som skjer er at spjeldene lukker seg igjen etter 5 sek. Å så står den å blåser mot lukkede spjeld. Hvis jeg tar på f.eks. aircondition og luftsirkulasjonsknappen så åpner spjeldene seg igjen og blåser litt luft, men ikke nok til at det gjør samme nytte som defrosteren. Hvis jeg nå setter på defrosteren igjen så lukker spjeldene også seg.

Noen som har vært borti dette før? eller vet hva det kan være?

Slik ser det ut:

p5eudrgqpyxbu3xwccp7.jpg

Skrevet

Det eneste jeg vet er at om det er byttet front fra manuell klima til digital slik du har, så kødder /funker ikke lukene.

Har ikke noe løsning på problemet ditt, men en mulig grunn til det.

Skrevet
Det eneste jeg vet er at om det er byttet front fra manuell klima til digital slik du har, så kødder /funker ikke lukene.

Har ikke noe løsning på problemet ditt, men en mulig grunn til det.

Spjeldene(lukene) har fungert før, det er ikke byttet fra manuell til automatisk. Det var bare plutselig en dag de ikke fungerte lengre. Sliter enda med problemet. Er ikke noe særlig når det er dugg i bilen.

Har prøvd å fjernet pollenfilteret, var en venn av meg som tipset meg om det, men dette var heller ikke problemet.

Skrevet

Om ikke noen andre her inne har hatt samme problemet, så er nok en diagnose/avlesing hos en forhandler med skikkelig utstyr det første du bør gjøre tipper jeg.

Har desverre ikke noe mer fornuftig og komme med.

Men skulle du komme i mål med problemet til slutt, så husk og hjelp oss andre med info om løsning da. :)

Skrevet
Om ikke noen andre her inne har hatt samme problemet, så er nok en diagnose/avlesing hos en forhandler med skikkelig utstyr det første du bør gjøre tipper jeg.

Har desverre ikke noe mer fornuftig og komme med.

Men skulle du komme i mål med problemet til slutt, så husk og hjelp oss andre med info om løsning da. :)

Ja det skal jeg gjøre:-) Men er litt kjedelig å betale mye, hvis man kan gjøre det selv. Men må man - så må man.

Noen andre som vet om noen eventuell løsning?

• 5 months later...
Skrevet

BUMP

Bumper litt opp en gammel post, har fortsatt ikke funnet ut problemet.

Noen som har samme problem?

Eller noen som nå kanskje har peiling på hva som kan være galt?

Takker for alle svar :wink:

• 6 months later...
Skrevet
Sjekk elektronikken, evnt. prøv et kontrollpanel fra en annen bil :wink: Kan også være tett AC\pollen filter?

Pollenfilteret er ble tatt ut og fortsatt det samme, kjøpte nytt på GS for to uker siden og igjen fortsatt ingen reaksjon. Har et ekstra kontrollpanel liggende har prøvd å byttet men uten hell der også. Men har ikke prøvd et tredje kontrollpanel da... Men igrunn er det egentlig veldig rart fordi det fungerte før men så en dag ifjor fant det ut at det ikke ville fungere lengre.

Elektronikken(regner med kretskortet(?)) har jeg da sett over, men ikke gått grundig til verks. Kan ta å gjøre det da, ellers i elektronikken tviler jeg det kan være noe siden dette fungerte før og jeg har ikke rørt noe oppi der, annet enn kontrollpanelet.

Men takk for tipset :-) Skal sjekke ;-)

Noen andre som har ideer eller løsninger? :-)

Skrevet

på den gamle audien min hadde en av spjell motorene kommet ut av stilling så den ikke ble åpnet ordentlig eller lukket.. dvs.. motoren/tannhjul kommet ut av stilling... vet ikke om det kan være det samme på denne men? var en tanke.. er sikkert et helve**e å komme til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...