opt Skrevet September 13, 2007 Share Skrevet September 13, 2007 kjøpte 4 CH felger brukt, disse var det senterringer på. de hadde samme dim som hullet i felgen, altså de var ikke der for å få felgen til å passe navet, det gjør den. jeg flyttet de ringene over på et annet sett og skulle i dag bestille meg nye. ble da fortalt av Auto-Grip at disse felgene ikke skulle ha senterringer og han jeg snakket med skjønte ikke hvor jeg hadde de ringene fra. lurer da på om dere andre som har disse felgene har senterringer eller ikke. noen som kan forklare meg funksjonen/nødvendigheten av de jeg hadde? ikke så veldig viktig, ble bare litt nysgjerrig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 Jeg bruker senterringer på disse felgene på min E46. Senterdiameter er det samme. Jeg bestilte felger til E46. De kommer jo via AutoGrip og da var det med passende ringer. Men, hvis dine ringer ikke satt "nede i" hullet på felgen, hvordan satt de da? Får ringene plass på navet ditt og ringen passer ned i felgen, bør du nok bruke de. Mine ringer er grønne og sitter nede i hullet, spent fast med en metallfjær(type rund) På grunn av det jeg sier over synes jeg svaret ditt fra AutoGrip var litt merkelig..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet September 14, 2007 Forfatter Share Skrevet September 14, 2007 ringene satt nede i "hullet", sleit noe jævli med å få de ut. grønne ringer med en stålring for å holde den på plass som du sier. det er hvertfall ikke helt uvanlig at det er ringer på de felgene da, siden du har maken. kanskje de er der med tanke på spacere? med spacer vil jo felgen sitte lenger ut på navet og da kanskje ikke få like god kontakt. må nesten være noe sånt. bare så rart han på Auto-Grip ikke skjønte noe av det. noen som ikke har ringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 Om ringene passer på navene på bilen ville jeg sterkt anbefale deg å bruke de;) Skjønner ikke svaret du fikk hos AutoGrip nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aigjerde Skrevet September 14, 2007 Share Skrevet September 14, 2007 Dersom en skal ha spacere skal man ikke bruke ringene. Har samme felgene på min e39, og da bruker jeg BBS-spacere for å få rett ET (uten ringer). Det følgte med grønne ringer på mine felger, som da var for e46. Mener på du skal bruke ringene på din bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet September 15, 2007 Forfatter Share Skrevet September 15, 2007 er vel annen dim på navet på e39... tenkte på "vanlige" uorg spacere, de gjør at det blir mindre nav for felgen å stø seg på slik at man kan trenge den grønne ringen med låseringen. BBS spacerne skrus vel på felgen, eller? Hvis du ikke bruker ringene vil du kanskje selge de til meg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aigjerde Skrevet September 16, 2007 Share Skrevet September 16, 2007 Jeg kan ikke finne ringene. Etter litt tenking så tror jeg at de ble byttet inn da jeg kjøpte spacere...sorry. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet September 16, 2007 Forfatter Share Skrevet September 16, 2007 den er grei. er vel flere her inne som kjører med ch, eller? skal høre med gundersen i morgen, de vet sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet September 17, 2007 Forfatter Share Skrevet September 17, 2007 Gundersen selger alle ch felger med ringer. de skjønte heller ikke svaret fra Auto-Grip. Han jeg snakka med var sikkert full, eller kanskje jeg ringte feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Da jeg har ødelagt en felg har jeg kjøpt en ny fra Gundersen. På baksiden var lappen på bildet klistret på. Skremmende at jeg får opplyst fra Auto-Grip at disse felgene ikke skal ha senterringer, han jeg snakket med skulle være eksperten. Vær påpasselig når dere kjøper nye felger, sjekk om det kan være plass til ringer, er det det skal de nok være der. Jeg vet et sted jeg ikke skal handle felger hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Oktober 8, 2007 Share Skrevet Oktober 8, 2007 Høres meget kjedelig ut. Er nok å anbefale å bruke ringene om de går på navet ja... Hva skjedde med felgen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2007 Høres meget kjedelig ut. Er nok å anbefale å bruke ringene om de går på navet ja... Hva skjedde med felgen? traff en fortauskant i 40-50 km/t. fikk en skade på utsiden som ikke lot seg rette. gikk heldigvis bra med resten av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Oktober 8, 2007 Share Skrevet Oktober 8, 2007 Hehe... så du mener den ble ødelagt pga manglende sentreringsring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2007 Hehe... så du mener den ble ødelagt pga manglende sentreringsring? nei. kjøpte et brukt sett felger hos Auto-Grip uten å få med senterringer. tenkte ikke over det da jeg henta de, men da jeg ringte senere for å skaffe de fikk jeg beskjed om at det ikke skulle være senterringer på de felgene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå