Hopen Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 Hei! Da jeg kjøpte 320'en min sa tidligere eier at det var en M50B25 topp på motoren.. Jeg har ikke så mye peiling på dette, men lurer på om dette er mulig? evt yter motoren mere da? Jeg lurer også på hvor ofte reg. reim sakl skiftes på m50 motorene? er det en komplisert jobb å skifte denne? Takker på forhånd for alle svar
Bjørn 320 Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 Jeg lurer også på hvor ofte reg. reim sakl skiftes på m50 motorene? er det en komplisert jobb å skifte denne? Er kjede, så den trengst ikkje å skiftast.
Hopen Skrevet September 14, 2007 Forfatter Skrevet September 14, 2007 Jeg lurer også på hvor ofte reg. reim sakl skiftes på m50 motorene? er det en komplisert jobb å skifte denne? Er kjede, så den trengst ikkje å skiftast. Ok, det hørtes bra ut:)
BreitBau Skrevet September 16, 2007 Skrevet September 16, 2007 Hvorfor i alle dagen skulle det være b25 topp på den? Nå kjenner ikke jeg til bore osv på en b20 kontra b25.. Men i alle tilfeller skulle det vel være merkelig om ikke forbrenningskammeret på en b25 er større enn på en b20.. I såfall vill jo komp bli lavere og det er jo ikke noe særlig bra så lenge ikke motoren har pusthjelp.. Kan jo hende han mente at du har 24v?
Haug530D Skrevet September 16, 2007 Skrevet September 16, 2007 Hvorfor i alle dagen skulle det være b25 topp på den? Nå kjenner ikke jeg til bore osv på en b20 kontra b25.. Men i alle tilfeller skulle det vel være merkelig om ikke forbrenningskammeret på en b25 er større enn på en b20.. I såfall vill jo komp bli lavere og det er jo ikke noe særlig bra så lenge ikke motoren har pusthjelp..Kan jo hende han mente at du har 24v? hvis da ikke blokka er bort opp tilsvarende men da hadde det jo vært merkelig at han ikke nevnte det.
Hopen Skrevet September 16, 2007 Forfatter Skrevet September 16, 2007 Hmm.. vet ikke jeg, men han sa at den gikk på høyere turtall og tålte mere. Kan ikke si jeg tror noe på dette, men rart han sier dette visst det ikke er sant...
Fliid Skrevet September 16, 2007 Skrevet September 16, 2007 Hmm.. vet ikke jeg, men han sa at den gikk på høyere turtall og tålte mere.Kan ikke si jeg tror noe på dette, men rart han sier dette visst det ikke er sant... Høres ut som pisspreik fra selger. Tja, at den kan gå på høyere turtall får du jo ved å chippe den.. Da flytter du sperra blandt annet.. Men historien med toppen høres usansynlig ut, ellers har kanskje selger trodd han hadde litt mer peil enn han faktisk har.. Hvem vet
Hopen Skrevet September 17, 2007 Forfatter Skrevet September 17, 2007 Får bare ta meg en telefon til tidligere eier å høre hva han mener med det han sa..
BreitBau Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 Har en her oppe å, med en E30 325 med 2,7 ltr (325E) topp.. Han påstår dette går fælt mye bedre:P Med lavere komp og innsugsporter på størrelse med en lillefinger i tykkelse.. Men det er klart, folk med "normal" innsikt vet ikke hva det vil innebære med større topp og forbrenningskammer... Kanskje jeg skal sette på S50B30 topp på min 325 så kanskje det går som en m3.. *fnise*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå