Gå til innhold

Noen som vet hvorfor E30, M3 motor heter S14? For jeg vet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hey, noen som vet hvorfor den heter S14? jeg har akkuratt fått vite det skjønner du, så bare lurte på om mange andre viste det

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Fordi bmw's ingeniører brukte 14 dager fra de fikk klarsingnal til å lage motoren, til motoren var ferdig ;)

Det hørtes sansynlig ut :roll: Så det er derfor att M5 e34 heter S38 da? og for hver ny S motor så er det ett høyere tall 8) fordi de brukte lenger tid på å konstruere den.

Skrevet

ye, det tok 14 dager å produsere den fra de fikk klarsignal. Men de hadde juksa på forhånd da, og hadde gjort litt forarbeid. Men vet ikke om det er tilfellet for andre S motorer

• 1 year later...
Skrevet

Hehe.. spenstig tipping :)

Skal jeg tippe vil jeg tro det har noe med at den er basert på m10. Og siden de alt hadde lagd M12 som en løps motor og muligens M13 eller en prototype hvertfall, var det nok tallet 14 som var neste i rekka.

Ka dokker andre tru?

Hilsen Trond

Skrevet
ye, det tok 14 dager å produsere den fra de fikk klarsignal. Men de hadde juksa på forhånd da, og hadde gjort litt forarbeid. Men vet ikke om det er tilfellet for andre S motorer

Haha.. for noe piss. :D

S er BMW Motorsport Gmbh sin kode og M er BMW AG sin kode, med løpenummer etter. Akkurat som vi på jobben bruker P-xxxx for prosjektene våre, med firesifret løpenummer bak. Det eneste som bestemmer nummer er rekkefølgen de blir lagt inn i systemet med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...