mowz Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 Hey, noen som vet hvorfor den heter S14? jeg har akkuratt fått vite det skjønner du, så bare lurte på om mange andre viste det
Ole@Automote Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 Så bra att du veit det da se å få det ut nå da! hvorfor den heter s14 og ikke s15 :whoa:
BMW_Stig Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 Fordi bmw's ingeniører brukte 14 dager fra de fikk klarsingnal til å lage motoren, til motoren var ferdig
Ole@Automote Skrevet September 14, 2007 Skrevet September 14, 2007 Fordi bmw's ingeniører brukte 14 dager fra de fikk klarsingnal til å lage motoren, til motoren var ferdig Det hørtes sansynlig ut Så det er derfor att M5 e34 heter S38 da? og for hver ny S motor så er det ett høyere tall fordi de brukte lenger tid på å konstruere den.
mowz Skrevet September 14, 2007 Forfatter Skrevet September 14, 2007 ye, det tok 14 dager å produsere den fra de fikk klarsignal. Men de hadde juksa på forhånd da, og hadde gjort litt forarbeid. Men vet ikke om det er tilfellet for andre S motorer
hylle Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Hahah, sikker på at det ikke var oppland arbeiderblad?
Dan Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Jeg har hørt at det var fordi de hadde fri 14 dager før de begynte på motoren
Trond.S Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Hehe.. spenstig tipping Skal jeg tippe vil jeg tro det har noe med at den er basert på m10. Og siden de alt hadde lagd M12 som en løps motor og muligens M13 eller en prototype hvertfall, var det nok tallet 14 som var neste i rekka. Ka dokker andre tru? Hilsen Trond
Gunnar Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 ye, det tok 14 dager å produsere den fra de fikk klarsignal. Men de hadde juksa på forhånd da, og hadde gjort litt forarbeid. Men vet ikke om det er tilfellet for andre S motorer Haha.. for noe piss. S er BMW Motorsport Gmbh sin kode og M er BMW AG sin kode, med løpenummer etter. Akkurat som vi på jobben bruker P-xxxx for prosjektene våre, med firesifret løpenummer bak. Det eneste som bestemmer nummer er rekkefølgen de blir lagt inn i systemet med.
S.Arnesen Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Jeg har hørt at det var fordi det var Stian på 14 som fikk lov til å utvikle den. Dermed fikk den navnet s14
Stramvaier Skrevet Desember 8, 2008 Skrevet Desember 8, 2008 Hehe mye god fantasi ute å går i denne tråden her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå