jensemann23 Skrevet September 16, 2007 Share Skrevet September 16, 2007 Hvorfor er det MYE billigere å forsikre en 328 enn en 325? Lønner seg jo max å bygge om til 328 fremfor 325 da.. Er det vanskelig å få tak i m50b28? Eller heter den m52b28? Og er det 193 hk i både 328 og 325 motoren? Hva er forskjellene?? Mye stress å bygge om fra 318 til 328? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet September 16, 2007 Share Skrevet September 16, 2007 Om du bygger om betaler du uansett forsikring for 318, så det har vel lite å si i ditt tilfelle. Men det lønner seg å melde fra at bilen er mer verdt enn en standard 318, i tilfelle du skulle krasje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet September 16, 2007 Share Skrevet September 16, 2007 Har hørt at det er bedre å sette inn B25 motoren, da denne ikke er i aluminium, og tåler mere? Er det sant eller er det bare oppspinn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet September 16, 2007 Share Skrevet September 16, 2007 Regner med det er snakk om e36. 325 har 192hk og 240nm 0-100 7,9 eller 8,0 avhengig av årsmodell, 328 har 193hk og 280nm 0-100 7,3. Også er jo 328 motorn noe lettere pga. alublokka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 16, 2007 Forfatter Share Skrevet September 16, 2007 ":3qd7kwps]Om du bygger om betaler du uansett forsikring for 318, så det har vel lite å si i ditt tilfelle. Men det lønner seg å melde fra at bilen er mer verdt enn en standard 318, i tilfelle du skulle krasje. Man må vel betale mer forsikring om man godkjenner ombyggingen til f.eks 325? Eller tar jeg feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet September 16, 2007 Share Skrevet September 16, 2007 ":mf96y5y1]Om du bygger om betaler du uansett forsikring for 318, så det har vel lite å si i ditt tilfelle. Men det lønner seg å melde fra at bilen er mer verdt enn en standard 318, i tilfelle du skulle krasje. Man må vel betale mer forsikring om man godkjenner ombyggingen til f.eks 325? Eller tar jeg feil? er vel tillegsforsikring/eller at man betaler ekstra siden man mener bilen er mer verdt etter ombyggingen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet September 16, 2007 Share Skrevet September 16, 2007 Jepp vill nok gå litt bedre 2,8 litern en 2,5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.E.E. Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 328, uten tvil (med mindre motoren skal overlades mer enn 0,5 bar.) 325en føles litt slapp i forhold, ikke mye, men nok til at det merkes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 328 har bedre bånndrag enn 325. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet September 21, 2007 Share Skrevet September 21, 2007 328 motor med 325 innsug er vel en god gammel oppskrift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 328 har vell eksosspjeld også den for å få rett moment osv.veit ikke korr mye d har å si men nå vet du d. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Hvorfor er det MYE billigere å forsikre en 328 enn en 325? Lønner seg jo max å bygge om til 328 fremfor 325 da.. Mener 328 er billigere pga skadestatistikk. Er det vanskelig å få tak i m50b28? Eller heter den m52b28? Den heter M52B28, og ettersom det går mer 325 på veiene, så er det vel vanskeligere å få kloa i en B28 motor. Og er det 193 hk i både 328 og 325 motoren? Hva er forskjellene? M52B28: 2793 cc / 193hk @ 5300 rpm / 280Nm @ 3950 rpm / 7,3s - 236km/t M50B25: 2494 cc / 192hk @ 5900 rpm / 245Nm @ 4200 rpm / 8,0s - 233km/t Iom at M52B25 (E36 323i) ikke er så langt unna disse, så legger jeg ved spesifikasjoner på den også. Ikke mye som skiller disse tre: M52B25: 2494 cc / 170hk @ 5500 rpm / 245Nm @ 3950 rpm / 8.0s - 227km/t Hovedforskjellen på disse to motorene er alu.blokk på M52, mens M50 har støpejern. Dette resulterte i en 30kg lettere motor. Mye stress å bygge om fra 318 til 328? Vet ikke, men litt søking rundt om vil vel gi deg svaret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 328, uten tvil. Selv om folk sier det bare er 1 hk forskjell, er det ikke bare hk som teller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sunspec Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 M52B28 med M50 manifold. Eller bare M52B28 om du liker bånndraget. Uansett så hadde jeg gått for B28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå