hotlegs45 Skrevet September 16, 2007 Skrevet September 16, 2007 Er det noen som kan svare meg på om og evnt når regreim på en 96 728i må skiftes? Dyrt? På forhånd takk. Moderatoredit (R Andersen): Vennligst les reglene for forumet før du poster. (Store bokstaver.)
Steffan C Skrevet September 16, 2007 Skrevet September 16, 2007 Det er ikke registerREIM på -96 E38 728. Den har registerKJEDE som "aldri" skal skiftes .
bjalle Skrevet September 17, 2007 Skrevet September 17, 2007 Følger du oljeservice med god olje så skal registerkjede holde bilens levetid uten problem.
viplash Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Hva med E34 da? (518i 90 modell) kjede eller reim på de? Og skal eventuelt reim byttes på ca hver 40k km ?
Friksen Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 ja og det var derfor bmw vel sikkert skjønte at dette kan vi ikke? så da ble d bare kjede.. hehe.. vet ikke men har sett annonser å hørt om mange 316-318-518 som har havarert register.. å alle er vel ikke like hjærnedøde at dem ikke følger opp reim bytte..!?!
Fliid Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 viplash. Du har den feilproduserte M40 som eter kammer. reg intervall følger samt mer informasjon fra autopower.se; M40-motorn som sitter i denna bil t.om. -94 har en felkonstruerad topp vilket gör att trycket på kamaxeln är dubbelt så högt som den borde vara. Som resultat av detta, slits kamaxel och kamaxelrem väldigt fort. När BMW upptäckte felet, gjorde man ett utskick till alla ägare av berörda modeller och såväl spännrulle som rem byttes till en modifierad modell. Samtidigt sänktes bytesintervallet för kamaxelremmen från 8000 mil till 4000 mil. Som resultat av denna felkonstruktion, slits även kamaxeln ner betydligt fortare än vanligt, vilket visar sig i form av knackande ventiler. Edit; Som du sikkert skjønte er det snakk om reg reim bytte på vær 40 på din motor. M43 er "faceliften" av M40 og da gikk de for kjede.
viplash Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Takker for svar er litt usikker på når reg.reimen ble byttet på bilen min sist. selger sier på sin side at den ble byttet i august i år. i service heftet står det den ble byttet rett før 200k km. Så jeg vet a pokker jeg. for han har garantert ikke kjørt nærmere 60.000km på de få månedene i fra august til desember. Kanskje jeg burde la noen som kan det sjekke det opp, eller bare bytte uansett...
Fliid Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 bytt uansett. Så er du sikker. Men siden det er en M40 er det vell like greit å rase den hehe
viplash Skrevet Desember 30, 2007 Skrevet Desember 30, 2007 Vil ikke rase noenting jeg det blir dyrere enn jeg har råd til pr i dag må bare finne noen som kan hjelpe meg med det her. For verksted blir vel litt dyrt å bytte på kanskje.. Betaler til og med for hjelp jeg
Bimmerlars Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 Koster ikke så mye å skifte regreim på en M40 på verksted. Og ja, er du usikker på når den er skiftet, så skift den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå