Gå til innhold

HJELP! iNTERVAALL PÅ REGREIMSKIFTE E 38?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan svare meg på om og evnt når regreim på en 96 728i må skiftes? Dyrt?

På forhånd takk.

Moderatoredit (R Andersen): Vennligst les reglene for forumet før du poster. (Store bokstaver.)

• 3 months later...
Skrevet

ja og det var derfor bmw vel sikkert skjønte at dette kan vi ikke? så da ble d bare kjede.. hehe.. vet ikke men har sett annonser å hørt om mange 316-318-518 som har havarert register..

å alle er vel ikke like hjærnedøde at dem ikke følger opp reim bytte..!?!

Skrevet

viplash. Du har den feilproduserte M40 som eter kammer.

reg intervall følger samt mer informasjon fra autopower.se;

M40-motorn som sitter i denna bil t.om. -94 har en felkonstruerad topp vilket gör att trycket på kamaxeln är dubbelt så högt som den borde vara. Som resultat av detta, slits kamaxel och kamaxelrem väldigt fort. När BMW upptäckte felet, gjorde man ett utskick till alla ägare av berörda modeller och såväl spännrulle som rem byttes till en modifierad modell. Samtidigt sänktes bytesintervallet för kamaxelremmen från 8000 mil till 4000 mil. Som resultat av denna felkonstruktion, slits även kamaxeln ner betydligt fortare än vanligt, vilket visar sig i form av knackande ventiler.

Edit; Som du sikkert skjønte er det snakk om reg reim bytte på vær 40 på din motor. M43 er "faceliften" av M40 og da gikk de for kjede.

Skrevet

Takker for svar ;) er litt usikker på når reg.reimen ble byttet på bilen min sist. selger sier på sin side at den ble byttet i august i år. i service heftet står det den ble byttet rett før 200k km. Så jeg vet a pokker jeg. for han har garantert ikke kjørt nærmere 60.000km på de få månedene i fra august til desember. Kanskje jeg burde la noen som kan det sjekke det opp, eller bare bytte uansett...

Skrevet

Vil ikke rase noenting jeg ;) det blir dyrere enn jeg har råd til pr i dag ;) må bare finne noen som kan hjelpe meg med det her. For verksted blir vel litt dyrt å bytte på kanskje.. Betaler til og med for hjelp jeg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...