Gå til innhold

Spennede fra Mercedes

Diesel power
 Share

Anbefalte innlegg

Bensinmotoren skal "reddes" 8)

Ikke at jeg trodde bensinmotorens snarlige død, men det er ganske så oppsviktsvekkende tall de har fått ut av DiesOtto motoren

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=166348

Jeg hadde et innlegg vedr. denne motoren i BMWCCN´s forum for et par måneder siden. Mange tror at Mercedes-Benz med denne motoren kommer til å revolusjonere stempelmotoren. Dette er litt morsomt iom. at Karl Friedrich Benz fikk patent på Ottomotoren (etter Nicolaus August Otto) allerede i 1879.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en lang tråd, orket ikke lese den nå, men det jeg synes kanskje er mest oppsiktsvekkende er hvor mye effekt og lavt forbruk de har klart å ta ut på ett så tidlig stadie. Klart vi har noen generasjoner med erfaring på motorutvikling bak oss nå, men det er rimelig gode tall for en "pioneer"motor dette.

De slipper muligens denne allerede ut på markedet i 2009, og jeg tror vi vil få merke en eksplosiv utvikling innen bensinmotorer igjen. Spørsmålet er bare hvor lenge forbrenningsmotorene får leve. Tross lavere utslipp så vil jeg tro at en alternativ framdrift vil få ett vist tak på markedet før jeg går av med pensjon for å si det slik :wink:

Tror også desverre at vår kjære sugemotor går en stille død i møte, synd, men jeg ser ikke hvordan den skal overleve så mye lengre.

Den største belgen å svelge blir mangelen på BMW`s 6`er lyd. Ren men rask vindsus gir ikke samme opplevelsen desverre 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...