Diesel power Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 Bensinmotoren skal "reddes" Ikke at jeg trodde bensinmotorens snarlige død, men det er ganske så oppsviktsvekkende tall de har fått ut av DiesOtto motoren http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=166348 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 17, 2007 Share Skrevet September 17, 2007 Bensinmotoren skal "reddes" Ikke at jeg trodde bensinmotorens snarlige død, men det er ganske så oppsviktsvekkende tall de har fått ut av DiesOtto motoren http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=166348 Jeg hadde et innlegg vedr. denne motoren i BMWCCN´s forum for et par måneder siden. Mange tror at Mercedes-Benz med denne motoren kommer til å revolusjonere stempelmotoren. Dette er litt morsomt iom. at Karl Friedrich Benz fikk patent på Ottomotoren (etter Nicolaus August Otto) allerede i 1879. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet September 17, 2007 Forfatter Share Skrevet September 17, 2007 Det var en lang tråd, orket ikke lese den nå, men det jeg synes kanskje er mest oppsiktsvekkende er hvor mye effekt og lavt forbruk de har klart å ta ut på ett så tidlig stadie. Klart vi har noen generasjoner med erfaring på motorutvikling bak oss nå, men det er rimelig gode tall for en "pioneer"motor dette. De slipper muligens denne allerede ut på markedet i 2009, og jeg tror vi vil få merke en eksplosiv utvikling innen bensinmotorer igjen. Spørsmålet er bare hvor lenge forbrenningsmotorene får leve. Tross lavere utslipp så vil jeg tro at en alternativ framdrift vil få ett vist tak på markedet før jeg går av med pensjon for å si det slik Tror også desverre at vår kjære sugemotor går en stille død i møte, synd, men jeg ser ikke hvordan den skal overleve så mye lengre. Den største belgen å svelge blir mangelen på BMW`s 6`er lyd. Ren men rask vindsus gir ikke samme opplevelsen desverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 18, 2007 Share Skrevet September 18, 2007 Dette får meg til å tenke på den SVC motoren som Saab kom ut med,hadde også variabel kompresjon men dog med kompressor. http://www.saab.com/main/GLOBAL/en/vepsilon/index.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chriso Skrevet September 19, 2007 Share Skrevet September 19, 2007 Kommer ikke VAG med en motor som kan gå på både bensin og diesel? Mener å ha lest noe om dette. Tror vi har mye spennende i vente i nærmeste fremtid.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E36Cab1 Skrevet September 20, 2007 Share Skrevet September 20, 2007 Uansett ka som kommer,de fleste får ikkje råd til de bilene uansett kor miljøvennlige de blir mht avgiftene i detta landet..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå