Gå til innhold

Forsømt lakk- anbefalinger (oslo)?

espet
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte en 320d 2003. Viser seg at den kanskje ikke har vært stelt slik jeg ville gjort det... ser ikke ut til å ha værs polert på en stund :(

Men, jeg bor i Oslo. Tenkte å ta en grundig behandling for å ta igjen det forsømte. Noen som har noen anbefalinger til noen som kan gjøre en god jobb med å få brøsja den opp til å få lakken tipp topp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å søk etter bilpleie i forskjellige norske søkemotorer... Jeg mener jeg fant en del på den måten når jeg var ute etter bilpleiespesialister selv.

Hva med bilder av den nye bilen?

Ja, ikke noe problem å finne firmaer som utfører slikt Google. Men det jer er interessert i er om noen har ERFARING med noen, og kan anbefale noen spesielle som gjør en skikkelig jobb.

Endte du opp med å bruke et firma til slutt? Var du fornøyd med resultatet?

Svogeren min var innom en eller annen Dekkmann. Det var sommertilbud og det var rimelig, men så var det også flere flekker der de ikke hadde polert skikkelig.

Og spørsmålet er ikke egentlig å gidde eller ikke, bare så det er sagt. Jeg kunne godt polert på god, tradisjonell måte, men jeg har lyst å få det gjort skikkelig da jeg mener at lakken trenger en grundigere behandling enn jeg kan gi den med en arm og polergarn. Derfor et firma som har peiling og utstyr for å gjøre det skikkelig.

(Profilbildebilen er langt, laangt mer spesiell enn nyebilen. Det er jo en helt, helt vanlig, svart touring 320d. Siden jeg hadde den gamle inntil for noen få dager siden, og jeg mangler et godt bilde av den nye har jeg ikke byttet enda. Men det kommer bare jeg får tatt et nyyydelig bilde med BLANK lakk :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel.. har vært der en tur. skulle høre på lakkering. Har forsåvidt en tråd ute om dette lenger ned på siden her. "hellakkering 20K"

I sammenheng med det så spurte jeg om de kunne hjelpe meg å fjerne noe sicaflex-limte lister og diverse som satt som svarte! Gutta kom ut og begynte, mens jeg stod å snakket med eieren. Er polakker som jobber der. Visstnok meget dyktige folk.

Så du kan jo evt ringe dem å høre litt ang bilpleie. Har desverre ingen videre erfaring utover dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo høre med Haugens Bilshine på Røa. Har hørt mye bra om dem, og hadde nettopp min egen bil der på rebehandling med Ditec. Er kjempefornøyd med den jobben som ble gjort. Ut fra prislista ser det ut til at de kan utføre mange typer shining.

http://www.haugensbilshine.no/ditec-prisliste.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ditec, Toughguard, Royalshine. Hm. Alle lover jo egentlig det samme, og er vel også det samme.

Er det virkelig så fantastisk som alle reklamerer for? Er det verdt penga? 3500 - 4000 spenn er ganske mye penger syns jeg nok, men vil man ha noe igjen for det på lang sikt (og hvor lang) eller er det bare å drite i og gå for vanliig polering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...