pIMp Skrevet September 18, 2007 Skrevet September 18, 2007 Hvis du tar av filteret på tuppen av vannkranen så skal du se att vannet blir blankt igjen Etter å ha lest div literatur om emnet eksos rør så har jeg funnet ut att to middels rør er det mest effektive for min eksos mengde. Men hvis du ser en som blåser røyk ringer så ser du att luften i midten av røret (munnen) har mye høyere fart enn det ut mot ytterkant av røret. så røykringen vi da ser er vell ett resultat av turbulens. min teori er da att hvis røret er for stort så vil du få saktegående luft i ytterkant som igjen skaper turbulens. om jeg har rett er en helt annen sak Poenget må være å få lik fart på all røyken som er i røret og det vil jeg tro mann oppnår med ett passelig rør ikke for stort og ikke for lite. Hvis noen har kjempe kontroll på emnet så feel free to explain Jeg er bare ute etter det perfekte eksos rør Dette virker også uten filter om du har nok trykk i rørene Dette bilde illustrer ganske bra hva jeg mente, som du kan se av bilde blir strømningen sånn som du mener den skal være når motstanden øker. Dette er riktignok for væske, men det skal i prinsippet være ganske likt på gass. Det jeg egentlig lurte på var hvorfor to rør var bedre en ett. Hvilke motstand osv som gir best effekt har jeg ikke grunnlag for å utale meg om. EDIT: Byttet bilde da dette er bedre
Ole@Automote Skrevet September 18, 2007 Forfatter Skrevet September 18, 2007 Litt av grunnen att jeg benytter to rører er att jeg ser att bmw bruker dette på de værste modellene sine inkl alle som leverer effektanlegg til disse bilene. X røret for å få utnyttet de to rørene mere og att 2 x 2,5" har større volum enn ett 3" rør. hadde blitt litt overkill med 2 x 3" vil jeg tro Ser tegningen ja og det høres logisk ut . Hadde vært arti å beregnet hvor mye eksos som ble produsert på en 3,6 liter motor med 315hk å fått kalkulert hva som var den eksakte eksos mengden og hvilken dimensjon som hadde vært idiell
propan Skrevet September 19, 2007 Skrevet September 19, 2007 Alle S motorene til BMW har en sånn etter grenrør-det er en grunn til det.. Og de høres helt morna ut uten også,traktor lyd i forhold.
pingis123 Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 Hør med Anders på AST Performance, han kan sikkert lage i rustfritt...
Ole@Automote Skrevet September 21, 2007 Forfatter Skrevet September 21, 2007 Jeg løste problemet med å lage meg en postboks i usa gjennom www.jetcarrier.com i USA. så nå har jeg bestilt ett i rustfritt
Kristov Skrevet September 21, 2007 Skrevet September 21, 2007 Alle S motorene til BMW har en sånn etter grenrør-det er en grunn til det..Og de høres helt morna ut uten også,traktor lyd i forhold. Jeg sjekket litt rundt dette selv og kom vel fram til at det stort sett var for lydbildets skyld at disse x og h-rørene var på plass i eksosanlegget. Om jeg husker rett satt de såpass langt bak at de ikke hadde noe særlig effekt på eksospulsene.
Ole@Automote Skrevet September 21, 2007 Forfatter Skrevet September 21, 2007 de sitter rett etter grenrøret
owyj Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Søkte på x-pipe å havna i denne tråden. Ser trådstarter har spurt tidligere, er det noen som har snøring på hva x-pipe heter på tysk? Har leta gjennom ebay.de uten hell. På ebay.com finner jeg ikke den størrelsen jeg skal ha. Må ha ett som er rustfritt hvor 2" rør passer, altså en ID på 50,8 (diameteren på hullet i x-pipen).
owyj Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 hehe takker for svar, men det kom ikke så mange treff som jeg håpte på
///NJD Skrevet August 13, 2008 Skrevet August 13, 2008 Hvordan fungerer det med Jetcarrier? Hvordan er prisene på frakten videre til Norge?
Ole@Automote Skrevet August 14, 2008 Forfatter Skrevet August 14, 2008 Jeg fant rør på Amrikansk ebay søke på xpipe. fant også to forskjellige typer og en av de produserte i alle størelser og hadde faktisk livstid garranti på lyddemperene sine Magnaflow som jeg kjøpte til mitt eksos anlegg på M3`en min og lyden må jeg si meg enormt fornøyd med. Disse lyddemperene har i tilegg X pipe innvendig som gjorde att jeg ikke monterte det X røret jeg fikk fra samme leverandør. http://motors.shop.ebay.com/_Car-Truck-Parts-Accessories__MagnaFlow-Tru-X_W0QQ_nkwZMagnaFlowQ20TruQ2dXQQ_fxdZ1QQ_ptasZ1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå