Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært ute for det der en gang, da jeg hadde nypolerte 17" på bilen. Skrev ned nr. på den litauske Audi 80n som de tok bilde fra og ga tilbake et blikk i 5-6 sekunder som ikke kan misforstås. Låsebolter ble innhandlet dagen etter.

• Svar 72
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hvis du ikke bryr deg om airbag'en, så går det helt greit og montere på biler med airbag også. Men det er en vurderingssak en selv får gjøre.

Ta med rattet inn på butikken? Ja hvis du vil det så :roll:

Skrevet
Hvis du ikke bryr deg om airbag'en, så går det helt greit og montere på biler med airbag også. Men det er en vurderingssak en selv får gjøre.

Ta med rattet inn på butikken? Ja hvis du vil det så :roll:

Vet, men jeg skal ha airbagen :D

Skrevet

Med litt spesielle biler må man ta forhåndsregler,sånn er det nå idag når folk faen ikke vet forskjell på mitt og ditt.

Hvis en ikke kan ha bilen inne som absolutt er mest ønskelig så parker inntil en vegg med ene siden og fronten og parker en annen bil bak.

På den gamle blå jeg hadde sto aldri bilen tiljengelig for alle og enhver.

Og ECU tok jeg alltid ut og med meg hvis bilen skulle stå over natta ute,hadde da såklart også alarm med litt spesiellt koplet startsperre,så hvis noen hadde klart å stikke av med den for egen maskin så skulle de fått lov til det.

Men når alt kommer til alt så er det vel ikke noe særlig marked for de gamle e21 mine...

Skrevet
Altfor mange paranoide rundt om dagen syns jeg. Er du redd for bilen din foreslår jeg at du settern i garasjen og lar den stå. Teoretisk sett kan bilen din bli tatt bilder av xxxxxx ganger uten at du vet det, du har den enda har du ikke?

Det er jeg enig i, jeg har også tatt bilder av biler med mobilen. Dette har jeg gjort fordi de var spesielle på en eller annen måte. En gang tok jeg bilde av noen helt usannsynlig store felger som var montert på en golf. Det var det mest lavprofil jeg hadde sett noengang og tok bilde for å vise det til min bror som også er bilinterressert. Sikkert mange som har tatt bilde av de felgene. Skal eieren da bli så paranoid att han ligger i garasjen med balltre hver natt?

Skrevet

lurer på hvorfor ikke flerer monterer sporing i bila?

http://www.alibaba.com/catalog/11896789/GSM_Car_Tracking_System.html

Feks.. ikke dyrt heller.. power buy? 100 i kartongen :)

Ellers så finnes det maaannngggee andre modeller og levrandører av tjenesten. Velger man montasje hos veksted monterer de modulen forskjellige steder, og det blir heller ikke opplyst for kunde hvor modulen er plassert... :) økt sikkerhet

Skrevet
Altfor mange paranoide rundt om dagen syns jeg. Er du redd for bilen din foreslår jeg at du settern i garasjen og lar den stå. Teoretisk sett kan bilen din bli tatt bilder av xxxxxx ganger uten at du vet det, du har den enda har du ikke?

Det er jeg enig i, jeg har også tatt bilder av biler med mobilen. Dette har jeg gjort fordi de var spesielle på en eller annen måte. En gang tok jeg bilde av noen helt usannsynlig store felger som var montert på en golf. Det var det mest lavprofil jeg hadde sett noengang og tok bilde for å vise det til min bror som også er bilinterressert. Sikkert mange som har tatt bilde av de felgene. Skal eieren da bli så paranoid att han ligger i garasjen med balltre hver natt?

Neste gang jeg skal ta bilde av en bil jeg syns er litt Fin, stygg eller spesiell. Skal jeg komme med en ferrari eller noe annet som koster ihvertfall 2mil mer en bilen som jeg skal ta bilde av! så jeg kan knipse uten at eier blir bekymret eller sint..

Skrevet

Kan jo ta ut hjernen hver gang du parkerer den over natta og lignende... Da får ingen kjørt den noe sted. så kan du jo parkere inntil noe i tillegg. Så skal de slite med å ta den... Men er mye jobb hver gang da!!! Hehe!

Skrevet

Jeg har også tatt bilde av biler helt uten plan om å stjele de. Tok bilde av en E60 M5 i Sverige i helga, bare fordi den hadde hengerfeste. Festlig trekkbil syntes jeg.

Madammen har også tatt bilde av helt ordinære BMWer tidligere, f.eks. en E34 som var "lik" den forrige min. Håper ikke eieren satt oppe hele natta av den grunn.

Skrevet
Kan jo ta ut hjernen hver gang du parkerer den over natta og lignende... Da får ingen kjørt den noe sted. så kan du jo parkere inntil noe i tillegg. Så skal de slite med å ta den... Men er mye jobb hver gang da!!! Hehe!

Sett at du har datasprut så vil trolig den teorien fungere.

Problemet er hvis du har noe standard boks som alle og enhver kan få tak i. Her oppe i Gjøvik traktene var det 2 karer som passerte rett inn i et verksted med to demonterte Sierra Cosworth vingebiler, monterte på dekk, batteri, diverse tenningsdeler og jekka bilene ned og satte full gass utpå riksveien. Snuten kom etter dem og begge bilene endte som vrak i grøfta. En av tullingene var på bilforumet, og fikk en reprimande jeg aldri har sett maken til fra bilsamfunnet. Skrifte nick måtte han :lol:

På E30 spesielt er det masse sikkerhetstiltak man kan gjøre, og sett at en tyv bruker i snitt 2 minutter på å stikke av med bilen så vil alt som kan delaye tiden såpass trolig ende med at bilen blir stående.

Dørene på E30 er veldig utsatte, men kan meget enkelt sikres.

Skrevet

hmmm.....hadde du blitt like skeptisk om det var nordmenn som sto å titta og tok bilder av bilen din?

Men for all del jeg hadde passet litt bedre på nettene framover jeg også

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...