Gå til innhold

"SLAPP" motorn butter ved kikkdown og drar dårlig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lmm eller lambda.

Men Lmm har du jo sjekket ut..

Var dem alternativene som dukket opp i hue av beskrivelsen din.

Har ikke noe lekasje på innsugs siden da?

Skulle det være kam/veiv sensor som køddet, så ville jeg nok tro du opplevde total kutt som oppleves som fusking.

Skrevet

det rare er at det ikke kjenes ut som fusk, bare at motorn er dau, som om jeg skulle kjørt me foten på bremsen, ikke noe rykking eller napping. så plutselig neste gang jeg er ute å kjører så er alt fint. koblet av batteri i går kveld. tenkte la han stå sån at eg va sikker på at alle feil koder er vekke.

Skrevet

Forbruksmåleren din... Hvordan oppfører den seg når bilen går dårlig?

Cat er nevnt tidligere, og skulle den ha havarert og lagt seg til slik at den sperrer for utløpet så vil bilen gå som en dass..

Sjekk om det rasler og skrangler fra eksos/cat delen din først og fremst.

Men har en fornemmelse av lambda jeg asså.

Skrevet

Skulle det være kam/veiv sensor som køddet, så ville jeg nok tro du opplevde total kutt som oppleves som fusking.

Nei. Min gamle 520 med M50 oppførte seg slik før den ble varm. Fusket ved pådrag.

Skrevet

Nei. Min gamle 520 med M50 oppførte seg slik før den ble varm. Fusket ved pådrag.

Som jeg skrev. Oppleves som fusking.

Skrevet
er noe skrangling ja...er det noe problem å bare fjerne kat å sette på ett rør i steden? gjore dette på opel calibera turboen som jeg hadde før.

Bare og fjærne den, men kan vel muligens bli påpekt som mangel på en eu kontroll.

Ikke sikkert, men ta heller og fjern innmaten i den istedet for og fjærne den helt da vel.

Da ser det i det minste ut som om ting er på stell, og tviler på at den stryker på avgassmåling om alt annet er ok.

Skrevet

Hehe, opplevde det samme som deg for en stund siden..

Eller kanskje ikke helt det sammen.. Hvis jeg hadde lavt turtall og tok kickdown så gikk bilen nesten ikke framover.. Eller lugget litt.. Men hvis jeg trykket gassen sakte inn gikk det fint..

Da var det en vippearm? eller 2 som hadde røket om jeg ikke husker feil..

m20b20 motor da.. møl :lol:

Kom også en forferdelig klakkelyd når jeg tenker meg om.. Metall mot metal.. Med hardt pådrag med litt turtall i fri..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...