320it Skrevet September 19, 2007 Skrevet September 19, 2007 Det blir noen skrangle lyder når jeg gir på litt og slipper clutchen. Det lugger også noe ved sluring på clutchen. Kan den være gåen? Hva koster det å få byttet clutch på verksted? Vanskelig å gjøre selv? Følger det med utløserlageret hvis jeg kjøper ny clutch?
Bushnell Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 er det utløserlageret pleier det å bli en helvettes knirkelyd så snart du tråkker inn clutchen. Like greit å bytte clutch når du først er nedi der, om lageret følger med er jeg ikke sikker på men det kan du bare spørre etter når du eventuelt skal kjøpe.
S.Arnesen Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 clutch og lager koster ca 1700kr på www.bmwspesialisten.no. holder på med akkuratt samme operasjon selv også, kjørte med gåent lager for lenge, og brått så hadde jeg ikke noe clutch lenger. Mekonomen her i sarpsborg skulle ha 4-4500 for ett clutch bytte.....
320it Skrevet September 20, 2007 Forfatter Skrevet September 20, 2007 4-4500 bare for abeidet eller? det er mer skranglelyd, enn knirking. i tillegg så lugger clutchen. så jeg vet ikke helt hva det kan være..
PenguiN- Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 har akkurat samme på min bil. kakkelyd på tomgang, forsvinner når jeg tråkker inn clutchen. Clutchen tar vel langt ut og regner jeg med? og når du skal ta løs så ser det mest ut som du fikk sertifikatet i går? i såfall har vi samme problem. jeg har bestillt ny clutch. komplett kit med lamell, trykkplate og utløserlager. 2900,- på mekonomen. bilen blir nesten som ny etter clutch bytte, trust me!
320it Skrevet September 20, 2007 Forfatter Skrevet September 20, 2007 har ikke noe ulyd på tomgang, men hvis jeg gir på litt og så trør inn clutchen, blir det mye kakkling. er det vanskelig å bytte clutchen selv?
CEJ Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 ikke for å ødelegge tråden, men på bilen min, så kommer klunkelyd i kassa hver gang jeg girer.. virker ikke som at clutchen går helt inn.. er helt fin ellers.. noen tips? clutchen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå