Gå til innhold

BigBore Throttle kit til BMW

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bestillte i dag ett Big bore Throttle kit til min 523, fikk også høre at Alpina527 lager til 520 også, i tilegg så har jeg lest noe om at man kan sette en M50B25 manifold på en M50B20.

Skrevet
Blir sikkert litt bedre etter at du får byttet. Har du antispinn og?

Har Antispinn ja, men jeg får også med det spjeldet oppboret selvfølgelig, betalte litt i overkant av 2000,- da sender jeg tilbake det gammle.

Skrevet
Blir sikkert litt bedre etter at du får byttet. Har du antispinn og?

Har Antispinn ja, men jeg får også med det spjeldet oppboret selvfølgelig, betalte litt i overkant av 2000,- da sender jeg tilbake det gammle.

Fra før av har jeg M50 manifold, bestillte også ett Luftfilter kit med varmeskjold fra Cosmoracing, i tilegg så har jeg grenrør som jeg skal montere, må bestille meg en effekt potte også, kunne tenkt meg Eisenmann men tror det blir Remus etter å ha hørt Bilen til Nilsen her på forummet.

Skrevet

Ja da fikk jeg gasspjeldet i går og monterte det i dag, skal si jeg merket forskjell ja, synes bilen dro skikkelig bra fra 2000rpm.

Her er noen bilder av det nye gasspjeldet:

n577810212_327792_5027.jpg

n577810212_327793_5353.jpg

Her er en brakett til å feste Servo olje tanken med, den passet ikke helt etter bytte til M50 innsug.

n577810212_327794_5626.jpg

n577810212_327795_5925.jpg

n577810212_327796_6213.jpg

Nå gjennstår bare å montere grenrør å K&N filter å varmeskjold, skal kjøpe effektpotte senere.

Skrevet
virket intressant dette her, så du fikk mye mer bunndrag da eller?

Jepp, selv om jeg ikke har noe særlig turtall så kjenner jeg på bilen at den har fått pustehjelp, til å begynne med byttet jeg til M50 manifold og synes det var merkbart, men fy pokker hvor mye mer jeg merket det når jeg satte på større gasspjeld, må nesten skifte gir med en gang, må si jeg hadde egentlig ikke tenkt at det skulle utgjøre så stor forskjell med ett gasspjeld som er borret opp noen mm, men det gjorde det, tenker det gjør seg ennda bedre med mer pustehjelp.

Skrevet

Jepp, selv om jeg ikke har noe særlig turtall så kjenner jeg på bilen at den har fått pustehjelp, til å begynne med byttet jeg til M50 manifold og synes det var merkbart, men fy pokker hvor mye mer jeg merket det når jeg satte på større gasspjeld, må nesten skifte gir med en gang, må si jeg hadde egentlig ikke tenkt at det skulle utgjøre så stor forskjell med ett gasspjeld som er borret opp noen mm, men det gjorde det, tenker det gjør seg ennda bedre med mer pustehjelp.

Er mer pustehjelp turbo? 8)

Mer luft inn, mer luft ut! Godt du merket forskjellen. Kanskje det er noe man burde vurdere selv da? med konfilter så burde luftabevege seg greit..

Skrevet

Er mer pustehjelp turbo? 8)

Mer luft inn, mer luft ut! Godt du merket forskjellen. Kanskje det er noe man burde vurdere selv da? med konfilter så burde luftabevege seg greit..

Det hadde gjort seg med turbo ja, men tror jeg går for sugehester foreløpig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...