ropa Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 Hei Kjørte bilen inn på vaskehallen på statoil og etter at jeg kom ut og kjørte en stund stoppa den bare opp. Fikk start og kom meg hjem, så sto litt på tomgang så slukna den helt. Og nu får jeg ikke start på den, er ikke gnist til plugene virker det som eller at den ikke får bensin. Hva kan problemet være, hva heter bensinpumpesikringen? Og ligger det flere sikkringer rundt om i bilen bortsett fra motorrommet? Har bytta plugger, brukt trykkluft, fylt kondensfjerner, ingen ting skjer. Startmotoren snurrer som en gud, men ikke noe start. Hjelp!! Mulig bensinpumpa gikk, men det var helt uten forvarsel og like etter vask, jeg trur at det er vann eller noe enn plass, eller en kortsluttning (brent sikkring) Bilen er forresten en 318is 92mod
BreitBau Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 Sjekket hjernen? at ikke den er dynket i vann? Sitter inn mot torpedoveggen på passasjersiden i motorrommet..
ropa Skrevet September 20, 2007 Forfatter Skrevet September 20, 2007 Sjekket hjernen? at ikke den er dynket i vann?Sitter inn mot torpedoveggen på passasjersiden i motorrommet.. Så ingen, hvor liggger denne og hvordan ser den ut? Har prøvd¨å bytte rele til bensinpumpa nu, ingen suksess. Trur problemet ligger i at den ikke får gnist til pluggene.
m3e30 Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 ta av plugghettene, kan neste garantere deg at det er vann der og at det er blitt overslag ta av det sorte topp dekselet det står bmw på, og dra opp hettene, og blås med trykklyft.
m3e30 Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 ser nå at du allerede har sjekket det....
PenguiN- Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 dersom det er vann på pluggene, slik du forklarer m3 E30, hvordan symptomer vil man få?
ropa Skrevet September 20, 2007 Forfatter Skrevet September 20, 2007 ser nå at du allerede har sjekket det.... Jepp det er gjort Men andre tips om hva det kan være? Har ikke tatt motorvask engang, bare gull vask på statoil, ikke gull for meg det der, mer piss vask. Når det gikk slik. Dvs understellet blir vel spylt nedenifra og opp, regner med at det er kommet vann noen plass, da det var rimelig vått i motorrommet etterpå.
larserso Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 Har bestandig sagt at maskinvask er farlig og ikke bra for bilen... Sorry, klarte ikke å dy meg. Håper du får start igjen.
ropa Skrevet September 20, 2007 Forfatter Skrevet September 20, 2007 Har bestandig sagt at maskinvask er farlig og ikke bra for bilen...Sorry, klarte ikke å dy meg. Håper du får start igjen. Hehe, ja siste gang jeg vasker i maskin iallefall, det er sikkert. Hvor ligger hjernen da, noen som vet? er det bak batteriet og bak det dekselet eller?
efjeldse Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 akkurat samme problem som jeg hadde for et par mnd siden, søker du finner du den.. Jeg kjørte den også i vasken, og den ble helt mongo etterpå. (fuska som f..) Har spylt motoren flere ganger uten at problemet har oppstått, men en tur i vaskehallen var altså værre.... Anyway, jeg skifta plugger og lot den stå over natta, så funka det helt bra igjen
ropa Skrevet September 20, 2007 Forfatter Skrevet September 20, 2007 jupp.. korrekt.. Fant den, var vått der ja, blåste den med trykkluft og tok den inn i varmen til imårn, men er det trygt å åpne denne opp og la den tørke eller skal man ikke skru på denne? takker for all hjelp hittil Håper den starter imårn, vis ikke er vel hjernen eller bensinpumpa gåen, men hadde ikke gnist til pluggene. FOLKENS, hold dere unna maskinvask, for no dritt altså!!
m50teck Skrevet September 20, 2007 Skrevet September 20, 2007 selve hjernen er vanntett så den skal ikke ta inn vann men kan jo skje for de
ropa Skrevet September 20, 2007 Forfatter Skrevet September 20, 2007 selve hjernen er vanntett så den skal ikke ta inn vann men kan jo skje for de Vanntett? ser jo at der er 2små hull i kanten på den sølve boksen (hjernen) Eller ligger den kanskje inni noe oppi denne boksen, som du mener er vanntett? for den var vått og kom faktisk et par vanndråper ut av den, og lurer på om man kan skru denne boksen opp? Hjernen er vel svindyr, så tør ikke å åpne denne om man ikke skal, kan la denne ligge over natta ved sidem av ovnen og prøve igjen imårn, om det skulle hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå