Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har aldri sagt at 2,5 tar 3,0.. har sagt at forskjellen på en 2,5 med manuell, og en 3,0 med automat ikke er så vanvittig stor..

så hvis ikke kassa girers selv når du er i sports modus så er det noe nytt og fantastisk? som sagt, til og med gamle 524td med 4 trinns automat fungerer sånn..

jeg er glad i en koselig sunn diskusjon, men ikke en som er basert på "da får de gå tilbake til stick shift i F1 da" og andre tåpelige utsagn..

jeg har aldri diskutert en smg i automat (feks) i forhold til manuell, men automat (som er en kasse med konverter) i forhold til manuell.. og som sagt, denne tråden handler utvilsomt om automat, da det ikke finnes noe annet enn automat og manuell til e39..

vi kan gjerne ta en diskusjon på "smg" kasser vs. manuelle, og disse finnes jo i de fleste superbiler. Men det tar vi i en annen tråd.

ser ikke helt hvor du vil hen med dette... at automat har sine fordeler har jeg aldri benektet..jeg benekter at det er det uforbeholdent beste valget for alle..

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Beklager, husket ikke at det var 525d med manuell vs 530da du nevnte. Da "legger jeg meg flat" som dem sier, i denne diskusjonen :P

Som sagt er automat vs manuell, egentlig snakk om smak og behag. Det er mange kjente faktorer her som er blitt nevnt, men en ting vet jeg ikke om har blitt nevnt. Og det er at automat kassene drar ut hele registeret uansett ved kickdown! Noe som fungerer utmerket med bensing motorene som har en matchende effektkurve.

Diesel motorene har derimot ikke det.

525da i går med 177 hk og 400 nm. Og det irriterte meg at automaten dro helt til 5500 rpm, fordi etter 4500 rpm daler effektkurven! men det hele skjedde veldig udramatisk og behagelig.

Skrevet

Har akkurat begynt å være på dette forumet nå men det gikk ikke lenge før jeg forsto hvorfor andre forum eks. 200sx forumet som jeg har brukt i 2,5år driver å ler litt av noen her inne :lol:

Makan til krangle fanter,man skal diskutere men ikke drive å gjøre narr av hverandre å ikke tåle at andre har andre meninger.

Ok nokk off topic!

Laget en ny tråd om dette emnet:

og 530dat går ikke så mye bedre enn 2,5tds, rullende start that is... dette har vi prøvd noen ganger.. ....

http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=61031

Har selv bare prøvd 520d og 530d, så det har hvert interesangt og vite...

Skrevet

Selv om jeg argumenterer for manuell så er det vel en fordel at man med automat ikke mister turbotrykket ved giring eller tar jeg feil her..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...