Pilsen Skrevet September 23, 2007 Forfatter Skrevet September 23, 2007 Hvor mye er 535 dysene gode for da?? hva med e36 m3 dyser da? de med rosa topper?
Gjest Skrevet September 23, 2007 Skrevet September 23, 2007 Jeg ville gått for datasprut. Det koster, men er verdt pengene og vil mest sansynlig spare deg for en del problemer. Da kan du fint bruke 440 dysene dine.
Pilsen Skrevet September 24, 2007 Forfatter Skrevet September 24, 2007 Jaja, det er jo igrun sant det da, men vil i første omgang prøve å få detta til å funke uten datasprut.. Menmen..
2RE_Racing Skrevet September 24, 2007 Skrevet September 24, 2007 Du kan bruke 440 dysene dine. Ettersom du har en progressiv bensintrykkregulator kan du stille tomgangstrykket så lavt at du får motoren til å gå relativt normalt på tomgang, men likevel ha maks pumpetrykk når du tråkker på gassen. En annen mulighet dersom du ikke er gira på å bruke 15 - 20000 på datasprut er å tenke på tilleggssprut. Det har jeg, og det funker bra. 535 dysene er sikkert gode for bortimot 250 hk dersom du har høyt bensintrykk. Må huske på at 535 originalt har 218 hk. Så lenge du har en a/f verdi som ikke er så alt for ille så er det bare å gi gass!
Pilsen Skrevet September 28, 2007 Forfatter Skrevet September 28, 2007 Kom til å lure på en ting til når jeg først var i gang. Hvor tar dere olje til turboen i fra? og pleier folk her inne sette returen i toppen på bunnpanna eller i blokka? For min egen del hadde det enkleste vært å hatt den i bunnpanna, men vil egentlig tro det er best å ha den i blokka, da man er sikker på at den er over olje uansett.. Lurte også på hva slags tenningsforsinker/tillegsprut folk har og anbefalle?
ehrnst Skrevet September 28, 2007 Skrevet September 28, 2007 tur: oljetrykkskontakta retur: bunnpanne/blokk GIK har tenningsforsinker
Pilsen Skrevet September 28, 2007 Forfatter Skrevet September 28, 2007 Greit nok med retur i enten bunnpanne eller blokk, men noen som har noen synspunkter til akkurat dette??
ehrnst Skrevet September 28, 2007 Skrevet September 28, 2007 så lenge du kommer over oljenivået spiller det ingen rolle. som du sier selv er du sikker på du kommer over ved å ta den i blokka
Singda Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 har det noe og si vist utløpet av olje ifra turboen er likt på linje som nippelen i bunnpanna eller litt under? får oljen såppas trykk så den kommer inn i bunnpanna alikavell? vist du dere skjønner?
Pilsen Skrevet September 29, 2007 Forfatter Skrevet September 29, 2007 JA, det har noe å si, olje returen fra turbo MÅ ligge over oljenivået i bunnpanna, da det ikke er trykk ut fra turboen.
conan Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 Jeg la returen til oljenivå brytrern på motsatt sie. skrudde ut denne og lagde en ny overgang til returen. Blindet kontakten så lampa ikke lyser konstant. Her er det heller ikke noe motstand da denne ligger over oljenivået.
conan Skrevet September 29, 2007 Skrevet September 29, 2007 tur: oljetrykkskontaktaretur: bunnpanne/blokk GIK har tenningsforsinker Jeg tok turen fra ene utaket til oljekjøleren, tor du det funker Aner ikke ennå siden bilen fortsatt er under bygging og ikke startet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå