Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

steike du er stor i kjeften.. har aldri referert til noe hastighet, men km stand..

og min kjørestil vet du heller ikke noe om.. jeg vet noe om din når du kjører på senkefjærer med org dempere.. og "belæringen" din er på et så lavt nivå at jeg ikke gidder å ødelegge mer av denne topicen på det..

Skrevet
steike du er stor i kjeften.. har aldri referert til noe hastighet, men km stand..

og min kjørestil vet du heller ikke noe om.. jeg vet noe om din når du kjører på senkefjærer med org dempere.. og "belæringen" din er på et så lavt nivå at jeg ikke gidder å ødelegge mer av denne topicen på det..

Sorry, bosset, trodde du mente 140 km/t, men du mente vel 140.000 km. Uansett, mine argumenter "gikk ikke i grus" (morsomt utrykk egentlig), fordi bilen hadde jo gått over 140.000 km da jeg var under der.

Når det gjelder din kjørestil så skrev jeg "kan tyde på".. Var mer ment som et tips, enn beæring. Siden du ikke direkte nekter på det så kanskje de er noe i det også.

Beklager off topic igjen! men han her morer meg litt fordi det kan vikre som han blir litt irritert :P

Skrevet

ja jeg blir en smule irritert... å gi "tips" til noen på kjørestilen deres når du ikke vet noe om kjørestilen er noe jeg ikke alltid er like mye for.. så jeg kan jo direkte nekte på det nå.. jeg er ikke vant til et nivå der jeg må nekte på slike ting.. er fra gård, og har erfaring fra tunge kjøretøy og personbil.. har vært aktiv innen go kart, har en far som tidligere kjørte rc div 2 (nåværende div 1), har hatt det meste av kjøretøy...

da forstår sikkert du og at når en villt fremmed skal lære deg grunnleggende bilferdigheter så begynner man å lure..

tilbake til topicen så er egentlig traveresen den store forskjellen på 4wd og 2wd.. bærearmene og resten er designmessig likt (er ikke samme delene).. så at foringene slites en hel del raskere på denne enn på en vanlig kan en forvente...

en annen ting som er verdt å merke seg er at det er relativt stor forskjell på vegstandarden på østlandet og vestlandet.. og jeg tilbringer mesteparten av tiden min på vestlandet... og det er fremdeles ikke uvanlig med utslitte foringer etter 140 her borte...

Skrevet

Kuhmo Ecsta i 205/60-17 vet jeg fra en kamerat av meg som hadde en E36 cab med tilsvarende dekk, at godt mulig kan være grunnen til sporing.

Når det gjelder at det alltid blir bedre kjøreegenskaper av senking og større hjul, så blir det kanskje litt vel påståelig? Kan vel også gjøre kjøreegenskapene ganske mye verre...

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Skrevet

Kjører E46 med 205-55-16, har hatt litt problemer med moederat sporing men har blitt mye bedre etter at jeg fikk kjørt dekkene en del. Snakket med Stenshagen om problemet de sa at BMW ikke trives på Continental dekk. Men et lite tips er å ha litt høyere lufttrykk en normalt så forsvinner ofte problemet med sporing. Gjelder særlig dekk med lavprofil.

Skrevet

Har etter mange år med forskellige dekk og felger på min e39 funnet ut at dekk har vært den største årsaken til sporing på bilen,replica felger med feil et som en god nr 2.Slitte deler i forstilling har hatt mindre å si en jeg trodde.Dyre dekk var løsningen for meg,men det kan jo være forskjell fra bil til bil.Ligg unna Continental bra kvalitet men lett for å spore.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...