Gå til innhold

2008 mod 318 d vs 320 d..

bimmerduden
 Share

Anbefalte innlegg

"gamle" 318D har 122 og gamle 320d har 163, men i norge har den 150 i LE variant. Nå kommer det andre varianter av begge motorene. At 320D skal få 170 er ukjent for meg. Jeg ar hørt noe om at det kommer noen nye varianter av 320 neste år med rundt 170-177 hester.

Nå får du 318D med 136 hester og 320 med 163. Hvis du skal tenke økonomisk ville jeg nok kjøpe 318D og fått chippet den litt.

Det er den samme 2 liters motoren i bilen men i forskjellige biler yter den fra 122 til 177 hester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo litt an på hva du prioriterer mest. Du får tross alt en absolutt sterk nok motor til dagligdags bruk med 318d, men det er en del mere sprut i en 320d.

Konverterte nylig min nevø fra Audi til BMW(Han var så "uheldig" å havne bak rattet i en 320 :wink: ). Han skifter ut sin A4 1,8t med en Lemannsblå M-Sport 320d sedan i disse dager(levering i desember). Hans bil blir levert med ca.200hk av Hartge, og akkurat der tror jeg 318d kommer til kort.

Men om man klarer seg med 318d, som de fleste nok vil gjøre, så er det mye penger å spare igjen da. Prioriteringer :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...