Jushe Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Heisann! Jeg har bestilt meg senkesett, og fått det, men jeg er så usikker på om jeg burde vente til etter vinteren med og senke bilen min, egentlig har jeg mest lyst til og sette inn bilen for vinteren, men det går ikke grunnet dårlig med penger. Bilen er en E34 535, og jeg lurer på hva som evt. blir problemet når jeg senker den før vinteren? vil det bli vansklig og vaske vekk veisalt? Eller vil det bli og komme frem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Å senke bilen før vinteren er noe ser på som ganske idiotisk ihvertfall. Fremkommeligheten senkes samtidig som du vil miste mye komfort. jeg ville absolutt ventet til våren var jeg deg. En brøytekant som har fryst litt så er fronten din borte Samtidig vil understellet ditt få mye unødvendig juling under der det ikke er godt nok brøytet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild G. Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 kommer jo an på hvor mye det skal senkes, og forholda om vintern der du bor. senking og montering av sommerfelger er jo sånn som er kjekt å pusle med i påskeferien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Kommer an på hvor mye du skal senke. Det er jo ikke noe verre å senke den nå enn å kjøre med den til vinteren til neste år Jeg har senka min 40/20 og har kun hatt problemer i kombinasjon med slitte og breie dekk i høy snø, men det sier seg jo selv. Selv hadde jeg irritert meg såpass mye over utseendet av en standard bil at jeg ikke hadde klart å venta, men det kommer jo an på hvor hen i landet du bor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Jeg ville ha venta til våren jeg, da har du noe meget kjekt å se frem til! Og som sagt her, fryste brøytekanter er ikke kjekt! Jeg brukte selv 5 sett med grøftelys i min orginalfront. Dette pga isklumper i veibanen. Nå skal det ikke ver usagt at 4 av de settene var biltema da, ble så dyrt med noe annet Men dette var med 60/40 senk da. Da såg det omtrent sånn ut: (til venstre på det første) Så i mine øyne er sånn senk ubrukelig vinterstid.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oak Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Sett det på... du må jo kjøre med det neste vinter allikevel? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Sammy Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 egentlig har jeg mest lyst til og sette inn bilen for vinteren, men det går ikke grunnet dårlig med penger. Sett det på... du må jo kjøre med det neste vinter allikevel? Han skriver jo at han helst vil parkere bilen for vinteren, men pga økonomi går ikke det. Kanskje det går til neste vinter da ? Da blir den kanskje vinterparkert, og ergo han vil slippe å kjøre med den vinterstid når den er senket. Bare en tanke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikaelft Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Jeg har aldri hatt trøbbel med senking og vinter. Bare pass på hvor du kjører, jeg har senket ca. 60/40 nå og har styling på. Jeg kjører selvsagt ikke på isklumper og andre snøfonner. Men er det helt forjævli en dag så bruker jeg vinterbilen min. Men du har jo ikke noen styling på din, så det er bare å senke ivei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Jeg kjører med 50mm senkesett og den er værtfall ikke for lav til vintern:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jushe Skrevet September 23, 2007 Forfatter Share Skrevet September 23, 2007 fint og høre litt forskjellige meninger, erfaringer osv.. Jeg vet ikke hva jeg kommer til og gjøre,, er vell klart at det lureste er og vente, men spørsmålet er hvor lenge man vil kjøre med en bil som ser ut som en monster truck da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naitsirk Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 okei. Jeg hadde 50/50 senk på min e36. med M-front og grøftelys. Kjørte 2 vintre UTEN en eneste skade. Og ja, jeg bor i Nord-Norge. Kan telle på en hand de gangene jeg ikke kom meg fram dit jeg skulle.. Men da var veien heller ikke brøytet. (ja kjører med piggdekk) Så min erfarring er bare å senke:) PS: til og med mamman min lånte bilen om vintern å kom seg fram. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 ville venta. setter seg lettere snø og is i hjulbuen og dette vil ligge helt inntil hjulet i overkant. og i humper vil det slå jævlig da. snøkanter er da noe drit.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet September 23, 2007 Share Skrevet September 23, 2007 Husk at alfa omega for fremkommelighet i snø er bakkeklaring. Kjører du mye i nysnø/løssnø, så er ikke senk noe særlig. Med en gang det begynner å subbe godt nedpå så stopper det med mindre man har god fart (eller 4WD ). Har kjørt 60/40 på E34 de to siste vintrene uten at det var noe stort problem på vanlig vei, men ble stående noen ganger på grusveien inn til huset, og en gang var det kommet så mye snø opp i motorrommet at viftereima hoppa av - mista dermed kjøling og lading.. Det var den første av de to vintrene, når det var rekordmye snø her på østlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå