Gå til innhold

Bra trøkk og kvalitet på lavt (!) volum?


 Share

Anbefalte innlegg

Er noen spesielle merker eller ting man bør tenke på dersom man vil at anlegget skal yte best på lavt og normalt volum?

Jeg vet ikke hvorfor alle som skal vise fram anlegget sitt absolutt må prøve å sprenge øra mine, for jeg synes bare det er forferdelig å høre på.. hater spesielt skarp diskant og rørete lyd :P Derimot liker jeg klar og fyldig lyd med presis og snerten bass som gjerne er litt overdimensjonert.

Tenkte på ny cd-spiller, nytt frontsett og basskasse og forsterkere. Vil ikke ha for tungt utstyr baki.

Dette er ikke første prioritering enda, men kan tenke meg jeg er villig til å bruke ca 15k +/- 5k. Bilen er e46 coupe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

coupe er vel det beste du kan bygge anlegg i med tanke på bass..

det er håpløst og få bass i en sedan,jeg har prøvd alt men uansett så forsvinner alt baki trunken og skrangler og dundrer.

ser mange på forumet og kjente elsker lyden av focal frontsettene...

det har ivertfall jeg lyst og gå for selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er godt fornøyd med mitt oppsett med høyttalere fra Morel, sub fra Resonant Engineering og forsterkere fra USAmps.

ganske klar og detaljert lyd uansett volum.

det jeg har koster ca.15k,- + kabler, spiller og montering. med litt billigere komponentvalg så kommer totalen på rundt 15k,- +/-

finner bra greier på www.morel.no ;)

om man ikke er ute etter å spille så veldig høyt trenger man ikke så mye watt/store forsterkere, men høyttalere av bra kvalitet er en fordel.

når jeg skal `vise` fram mitt anlegg så blir det spilt fin musikk..vil de høre høy musikk å mye bass så er det bare å skru opp ;)

-stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har høyttalere fra Focal, dynBel 12" sub, en 6kanals dynaBel forsterker og orginal BMW buisness cd spiller.

Dette spiller etter mine ører rent og pent og subben sørger for ganske fyldig bass jevnt over.

Anlegget mitt er også justert slik at jeg kan skru maks opp på spilleren uten at du vrenger trommehinnene.

Prisen på anlegget har vel endt på ca. 11000 inkl. kabler, høy/lav nivå adapter, kasse osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pioneer 12" 3000watt, har en slik på rommet. den gir ikke veldig hard bass, men utrolig deilig og dyp bass. Utrolig bra kvalitet. Men setter litt høyere krav til forsterker.

Kombiner denne med noe Focal høytalere (ta kontakt med Nautiluz på forumet, tror han skaffe r det, sammen med utrolig brae forsterkere, han bygger også anlegg, utrolig flink!) Så har du et veldig bra anlegg som spiller veldig pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig med svar :) En ting som jeg lurer på er om jeg burde støpt inn frontsettet? Vet ikke om det er plass.. Uansett så vil jeg når tiden kommer få noen andre til å montere anlegget.

Når det gjelder utseendet baki bagasjen så er jeg mer for å ha det diskret og praktisk enn fancy bling bling transformers-look og forsterkere med masse dilldall og pigger på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Ville også legge inn mitt tips etter mange år med bilstereo og hjemmanlegg. Jeg jobber også på Hifi Centeret, så jeg burde kunne litt lyd.

Mitt tips er JL Audio. Dette er etter min mening noe av det beste du kan få tak i når det gjelder lydkvalitet og god lyd på moderate lydnivåer. Du trenger heller ikke blakke deg helt for å få god lyd i bilen. Jeg har selv JL Audio i min E36 Coupè, og det spiller fantastisk.

Jeg tror JL Audio er annerkjent av de fleste som har litt erfaring me bilstereo.

Sjekk det ut iallefall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

delte meninger om bakhøyttalere..jeg for min del bruker sjeldent høytt bak.

feks: kjøp billige koaksialer og bruk de på spilleren slik det er litt lyd i de til de som sitter bak..

eller bruk forsterker på de slik det er mye lyd til de som sitter bak..

eller kjøp samme type/merke høytt som fram og med forsterker for mest mulig lyd..

i fleste bmw`er er det høyttalere bak, men mange mangler diskant..sikkert for å spare den kostnaden, men litt smart siden man får bass fra 4stk 5" element men lyden oppleves som om den kommer forfra..pga det er diskanten som tiltrekker seg `oppmerksomheten`..

-stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...