Gå til innhold

hjelp. skrue i blokka knekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

jaok, skal ta bilde imorgen! muli jeg kjøper et sveiseappurat imorgen (trenger det til litt av vært) så kan jeg sveise fast en mutter der,

veit du om det sveiseappuratet på biltema funker? det til 1780,- eller noe... det minste de har 40-90 amper tror jeg det hvar,

skal også sveise eksos senere, kansje det holder til det og?

Skrevet

Jeg tror det apparatet holder til både eksos og mutter på skrue sveising! Men er nok ikke lett å få pene sveiser med skikkelig gjennomsmelting med det, men til litt hobbybruk så tror det er helt greit! Felleskjøpet har også sveiseapparat. Telmig heter det. Har det selv, og med separat gassflaske fra f. eks TESS fungerer det meget bra! Kosta ca. 3500,-

Skrevet

Kjært barn har mange navn, wisegrip, sveise tang, ja, god tang;) Grisepikk er rund å links gjenga. En utdrager er dyrere utstyr å fåes ikke kjøpt på Biltema fra hva jeg kan se. Denne er firkantet (om jeg bruker rette ordet er vanskelig og si) og når du har boret hull med tilhørende borr til utdrageren så dunker du den ned i bolten, begynner å skru å da sitter du med bolten i hånda. ;) Denne sprenger ikke ut bolten slik grisepikk gjør og dermed så får man faktisk til noe ;)

Skrueuttrekkere kaller man det så veldig pent, typen jeg tenkte på ser ut som dette

http://www.rogaland-jernvare.no/produkt ... 080060.gif

Helt genialt :)

Skrevet

jaokey : ) tenker jeg kjøper det sveiseapparatet på biltema imorgen jeg;) så jeg får ut den skruen så jeg får litt fart i saker nå. så turboen kan monteres ;D

Skrevet

nå har jeg prøvd og prøvd å få ut den J...skruen sitter som støpt, har prøvd å sveisa mutter på den men funker ikke..

så det jeg lurer på nå er om det er såå viktig at det er bare 1 skrue på ene enden av manifolden? at den holder med 1?

er jo tross alt 24 skruer i manifolden men ikke veit jeg=P

håper på svar:)

Skrevet
Bor rit høl mitt i bolten å slå inn ein grise pikk,då får du den garantert ut!!

Jeg har også bestandig brukt grisepikk med hell,bor et hull med ca 50% av skruens tykkelse og skru inn (links gjenger)til det sitter,ta to korte rørstumper og sett en i hver ende av verktøyet du skrur med,sitter det hardt så varm opp området rundt med en blåselampe eller lignende(prøv å ikke varme opp selve skruen).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...