Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde 318is før jeg handla 328. Var masse på bane med is'en også. Ikke noe imot at du kan dra 316 din på bane, mange som kjører bane med liten motor :)

Skrevet

Gratulerer med ny bil :wink: Er ikke så mye som skal til for å få den til å skille seg litt ut.. Jeg har "forelsket" meg i en coupe her i byn, dønn orginal men med like felger som meg(m3 double spoke)

Fjerning av hengerkrok(med mindre du trenger det og ny girkule er et must(selv om den sikkert er ny :P )

Litt senk og felger så er du gått på vei...

Ang banekjøring, så kommer det veldig an på banen. Ta f.eks eikås her i bergen (liten gokart bane) der har det ikke så mye å si hvilke motor man har, men understell er veldig viktig da det er mye svinger. Nå har ikke jeg prøvd bilen der, men i en evt konkurranse hvor rundetider telte så tror jeg ikke jeg hadde dummet meg helt ut :P (dvs ikke bilen iallefall)

Skrevet
Har selv en '98 316i Touring som bruksbil, og er meget fornøyd! Den er generellt billig i drift, ser bra ut og er god å kjøre. Selvom den ikke er noe råskinn akkurat mht. motoreffekt osv., så har den de samme gode kjøreegenskapene som andre E36'er. Bilen min er senket med Bilstein og H&R og fungerer fint til litt "inspirert kjøring", selvom det ikke er allverden med skyv ut av svingene... :wink:

Den bilen der er pokker meg Norges peneste E36 touring :)

Misunner deg interiøret! Virkelig flotte bilder og, hva slags kamera har du brukt og photoshop osv.

Sorry for OT.

Skrevet

Diesel power: Takk for det, og takk for et veldig fint og saklig innlegg. :) At det er et stort fokus på stor motor generelt nå er det ingen tvil om. Og selv om det av og til går litt over styr, så er det noe folk skal få lov til å unne seg også. Men det finnes de som ikke kan forstå eller respektere at andre har andre behov, enten praktiske behov eller økonomiske behov, enn dem selv. Men for all del, jeg er også glad i store motorer, det er moro ved aksellarasjon og å kunne dra den opp i maks lovlig fart her i Norge på et lavt turtall. Men det er ikke det viktigste for meg per dags dato. Og som sagt så er mine interesser for banekjøring og slikt begrenset. Så en 316 holder lenge for meg nå disse kommende årene mens jeg er student og slikt. Og jeg skal kose meg masse med den ved å både kjøre mye og ikke minst da holde den vedlike og oppgradere litt forskjellig som nevnt i planene her. Når jeg er ferdig med den vil det bli en veldig fin bil, mitt hjertebarn. ;)

Når det er sagt så må jeg også nevne at jeg faktisk synes 316 kjører veldig bra til å ha en så liten motor. Jeg kjører en Honda Accord 2006 på kjøreskolen med rundt 150 hk, og jeg merker litt forskjell ved aksellerasjon selvsagt, men generelt synes jeg forskjellene er små, og spesielt med BMWs kjøreegenskaper vs. Hondas. Jeg har også flere kamerater som har kjørt bilen, og alle har faktisk stusset over at det var en 1,6 l fordi det føltes som det var mer. Det synes jeg selv også. Så selv den minste BMW-motoren er en fin og god motor, selv om det selvsagt ikke er noe monster. :)

Og ja, jeg har også drømmer om en M3 en gang i fremtiden. :P

Dr_S: Sant nok, 316-en greier vel en fart på 190-200 km/t også hvis den presses langt nok... :P Som nevnt tidligere er banekjøring ikke noe jeg interesserer meg for dog, så jeg er tvilende til om jeg kommer til å prøve det noen gang, men man skal vel aldri si aldri, hadde vært moro å få prøvd det også. :)

Skrevet

ang motor som jeg også får høre ganske ofte....(øøøøh ka ska du med alle M'ene også e det en 316) :lol:

Du skal ha ganske mye motor før det går veldig bra! Selvsagt går en 325 bedre, men det du får liksom ikke den der wow følelsen hvis du skjønner...Har kjørt ganske mye biler med "store" motorer..

Eneste bilen jeg har kjørt hvor jeg fikk slik følelse var i en colt med rundt 270hk...og da veier bilen rundt 900kg... :twisted:

Skrevet
Gratulerer med ny bil :wink: Er ikke så mye som skal til for å få den til å skille seg litt ut.. Jeg har "forelsket" meg i en coupe her i byn, dønn orginal men med like felger som meg(m3 double spoke)

Fjerning av hengerkrok(med mindre du trenger det og ny girkule er et must(selv om den sikkert er ny :P )

Litt senk og felger så er du gått på vei...

Takk for det. Og ja, er enig i at det er lite som skal til for å skille den ut! Elsker originale biler også jeg, men jeg har tenkt å gjøre denne bilen til en liten "M-Tech-bil" og med litt forbedring av lykter og slikt. Neste bil jeg kjøper kan jeg bestemme meg for å holde helt original. Varierer litt fra bil til bil også. :)

Hengerkroken har jeg vurdert å fjerne, ja. Eneste som hindrer meg er tanker om at jeg i fremtiden kanskje skulle få bruk for det ... Ny girkule fra M-Tech står på lista ja, kjøper det ganske snart siden det ikke koster stort regner jeg med. Girkulen som står på nå er bare ... blå og kjedelig, uoriginal, står ikke engang oversikt over girene på den. :P Så det skal ordnes.

Skrevet

Folk som ler av M-tech deler på ikke-M biler kan dra en viss plass... Man kunne få sin BMW akkurat slik man ønsket seg da den var ny; og når den er gammel :)

Skrevet

Tenker du på potta da?

Nærmeste jeg kommer er dette dårlige bildet jeg tok av potta når jeg henta bilen i mai (skitten og stygg):

eksospottehx7.jpg

Hvis det var for dårlig eller det var noe annet du tenkte på, så kan jeg ta nye bilder neste gang jeg er ute.

Skrevet
Plasten har løsnet noen cm der bak ja, godt mulig det er på grunn av varme. Skal bli godt å få på et nytt hekkskjørt. :)

Tror nok de tenkte mer på at plasten var smeltet ;)

Skrevet
Tenker du på potta da?

Nærmeste jeg kommer er dette dårlige bildet jeg tok av potta når jeg henta bilen i mai (skitten og stygg):

http://img441.imageshack.us/img441/3893 ... ttehx7.jpg

Hvis det var for dårlig eller det var noe annet du tenkte på, så kan jeg ta nye bilder neste gang jeg er ute.

Kan bli en flott bil dette;)

Men kan du ta et bilde under bilen så jeg får se åssen eksos du har?

Tenkte mer på under bilen jeg egentlig :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...