Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

girstanga mi har like mykje vandring som ei grautsleiv (sideveis)

er nokk med å skifte stage fra gir stanga fram til kassa?

er montert shortshift

takker for svar :)

Skrevet

kjøp nye foringer til overføringene, sannsynligvis den store hvite som er gåen, den du setter girstangen nedi. schmiedmann har kit..

Skrevet

Gjorde det samme for en måned sia ca. Kjøpte kit hos Schmiedmann å fyrte løs (foringer å ringer altså, ikke noe vits å bytte staget). Plutselig var traktor giringa vekk. tight og fin nå;)

Skrevet

Jeg brukte schmiedmannkitet på min, og monterte shortshift i samme slengen. Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte staget, for det er fortsatt slakk der. Sitter ikke skikkelig tight i foringen på girkassa.

Skrevet

Tror jeg må være veldig "individuelt" da mitt stag er fra -86 og den er tight nå ;) I tilegg veit jeg at de foringene ikke er blitt bytta noengang før jeg bytta foringene og gearstanga.

Skrevet

takker for svar. :) når jeg byttet girkassen for noen mnd sia kjente jeg der var en del slark i de staget.

så må nokk bytte de og da

har ett lite spørsmål, er litt på sidelinjen av dette temaet.

girkass som stod på når eg kjøpte bil hadde en "kvinelyd" spesielt i 4.gir.

byttet den, men er fortsatt samme "kvinelyd".

litt rart de skulle vere akurat samme lyd i begge girkassene. kan de vere tilfeldig eller er de noe annet som lager denne lyden.

utløserlagere er nytt. og ja oljen er ny.

håper noen har et svar :)

Skrevet

nja. men de som er sikkert er at den kommer fra dirvverket, kan verfall ikke sjønne noe anet, lyden øker ved belastning. 2.gir og 4 er verst,

i 3.gir hører jeg omtrent ingen kvining.

Skrevet

er jo e mulighet, men tviler litt på de, siden styrken på "kviningen" er forskjellig alt etter hvilket gir den står i.

kan lagere på mellom akslingen lage en slik lyd? noen som har erfaring med de?

Skrevet

la merke til at når jeg slipper cluchen, var der en svak lyd av lager som maler litt på tomgang (den står i fir). forvinner når jeg trykker inn cluchen. så de er nokk inngående lager i girkassa som er defekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...