Tyskerblekk Skrevet September 25, 2007 Share Skrevet September 25, 2007 Hei alle sammen! Endelig har jeg fått kjøpt meg bmw, så da registrerte jeg meg her jeg, forteller like gjerne litt om meg selv med det samme. Litt om meg, 21 år gammel, hatt lappen i nøyaktig 3 år og 1 dag, hadde bursdag i går, 24.09.07, og da spanderte jeg bursdags presang på meg selv. Har hatt 3 biler før: Ford sierra (Vrak etter 1 mnd) Opel Vectra B 97 (Full lakkering, bodykit ++) VW Caddy 88 (Arbeidsbil) Og nå: BMW E46 318i Litt om bilen: Importert for 3 år siden om jeg ikke husker feil, 3 tidligere eiere, dog 2 i Norge. 123000 km Av ekstra-utstyr (som jeg vet om) har den: Klimaautomatikk Alu intriør Skinn seter Skinn armlene Svarte lister rundt vinduene(?) Ellers har den fått lakkerte lister, nye baklykter, hvite blinklys, som tidligere eier har gjort. Her er noen bilder Jeg har mange og "store" planer får bilen. Kommer til å oppdatere her etterhvert som ting skjer med bilen, vil nok ikke bli gjort så mye i år, men utover våren skal det skje ting. Det som skal gjøres nå framover i tid før jul er: -E n skikkelig service, tidligere eier var av typen som gjorde det meste selv har jeg fått inntrykk av, har kviteringe på en del slitedeler, men ikke på arbeid - Full tektyl behandling, her har jeg hørt jeg heller burde ordne sånn olje-behandling, hva er dette olje greiene? - Er en liten rustflekk midt på døra forran passasjerside + litt øverst ved sideskjørtet, dette skal fikses dønn strøkent. Og til slutt, så har jeg noen enkle spm! Hva er motorbetegnelsen får motoren min? Har den registerreim, eller register kjede? Og i så fall, hvordan og hvor ofte skal det vedlikeholdes? Hva slags motor-olje anbefaler dere? - Den elektriske vindusheisen går utrolig tregt på førersiden forran, er dette ett vanlig problem? Vanskelig å utbedre? Og i stad så kilte den seg til og med, men fikk opp vinduet til slutt. - Airbag lampa (?) lyser rødt, tidligere eier mente dette var en sensor, dyrt å bytte? Eventuelt noe annet som kan være feil? Tidligere eier sa også at bilen aldri var kræsjet eller lignende, men når jeg viste fram bilen til en kompis så mente han at airbagen i rattet forran var byttet, midten så ny ut i alle fall, dette er dog bare en anntagelse, kan jo være at han bare har vært flink til å gjøre det rent, noe man ser ellers på bilen - Noe annet med bilen jeg burde sjekke, eller følge litt med på? Noen svakheter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet September 25, 2007 Share Skrevet September 25, 2007 Er kjede på den motor der:) Så ut som en pen farge på bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Gratulerer med ny bil iallefall..Så pen ut.. Motoren din er vel en m43. Å se på airbag'en om bilen har vært kollidert er vel ikke måten å gjøre det på F.eks så kan den ha vært byttet av ulike grunner. Ellers så er det rart hva litt vinylfornyer kan gjøre med slikt Hvilke baklykter er det du har? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ruberhai Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 Gratulerer med ny bil, har stor tro på at du blir fornøyd med bilen, det ble iallefall jeg med min e46 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyskerblekk Skrevet September 26, 2007 Forfatter Share Skrevet September 26, 2007 Tusen takk folkens! Ja blir nok kjempefornøyd, er i alle fall det frem til nu! Usikker åssen baklykter det er, ser ut som sotet klar-glass på en måte, passer bra til bilen i alle fall. Slenger ut ett bilde av rævva når jeg har røska av hengerfestet! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sommerfelg Skrevet September 26, 2007 Share Skrevet September 26, 2007 pen bil! velkommen til e46klubben Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Thorsø Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Pen e46 å velkommen til bimmers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyskerblekk Skrevet September 27, 2007 Forfatter Share Skrevet September 27, 2007 Takk folkens Virker som ett hyggelig forum dette! I morgen skal jeg ta ett oljeskift på bilen 1200 kr får olje og filter på bmw? Hva faen? Ja jeg kunne gjort det selv, men mye stress i og med at jeg bor midt i byen og bla bla.. hehe, litt latskap også kanskje Vell uansett.. Noen som vet ca pris på Inspection 2, hos bmw verksted? Greia er at serviceheftet er bare fylt ut til 78.000 km, og siste som ble tatt var Inspection 2 i følge heftet.. Men på tellern står det 123.000km, og 8000km til neste inspection.. Vil dette si at det er over 40.000km mellom inspection sakene? Er litt forvirret.. Så jeg tenkte jeg skulle spandere på en Inspection 2, og få dem til å "null" stille den greia på en måte.. Hva burde jeg gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Hvor lenge det er mellom hver service kommer an på hvordan bilen er kjørt. En som er kjørt forsiktig melder ikke behov for service like fort som en som er kjørt hardt. Du burde uansett høre med forrige eier om hva som ble gjort sist, og når det ble gjort. Uansett, bilen har aldri vondt av en service! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 Det er 20.000 liter bensin mellom hver service på min 323 Ci. Eller var det 25k? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet September 27, 2007 Share Skrevet September 27, 2007 En inspection 2 ligger på alt fra 5-8 lapper, litt avhengig av hvilket verksted du besøker, og hvor du bor. Ifølge BMW skal du ha service hver 25K km . Altså, insp 1 - oljeservice - insp2 - oljeservice osv osv. De skifter også olje og filter på insp 1&2. Personlig bytter jeg olje og filter hver 8000km. Skal inn på insp 2 nå i oktober hos alf lie. Den skulle koste mellom 5-6K sa han. Grattis med ny tralle, og velkommen til bimmers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tyskerblekk Skrevet September 29, 2007 Forfatter Share Skrevet September 29, 2007 ah skjønner Fikk pris på 4000 til 5000kr får inspection 2, så det var ikke så ille! Fikk dem til å ta ett oljeskift på bilen også, så¨det var fint! I dag stikker jeg hjem holdt jeg på å si, får å skru av hengerfestet, er det noe spessielt jeg må huske på? Noen skjulte skruer som kan komme overraskende? Må vell nemmelig ha av bakfangeren får å få av hele systemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå