Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye anbefales? (Senking)

Hvilken dempere å fjærer? (merke)

Hvor kan det kjøpes?

Ikke justerbart da dette blir altfor dyrt :)

Takker for svar.

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

På min E34, kjøpte jeg først et sett fra FK som senket 40/40. Dette var alt for mye bak... Gikk nesten ikke ann å kjøre med. Dette var fordi FK fjærene er veldig myke, så den ble på en måte enda lavere enn 40/40. Jeg kjøpte da et 50/20 sett fra Apex. Dette gjorde at bilen fikk perfekt høyde. Det går veldig fint ann å kjøre med, men jeg kan ikke kjøre alle steder. Må passe på litt...

Her er det hvertfall bilder:

DSCN4713.jpg

DSCN4709.jpg

DSCN4714.jpg

Skrevet

Den var veldig fin :)

Menne blir ikke bilen veldig over/understyrt ved 50/20 senking?

Åssen dempere bruker du?

Takk for bilder og svar.

Skrevet

Må jo ikke finne på å senke en slik bil. Den er ikke konstruert for noen senking og du vil total ødelegge bilens kjøreegenskaper. Kjøp deg heller BMW som har orginalt sportsunderstell istedenfor å begynne å mekke på egenhånd. Ser jo de bilene over hvor harry de er.

Skrevet

gidder ikke kommentere den siste der en gang. ;)

jeg har 40/40 på min og er ikke fornøyd. ser ikke bra ut i det hele tatt. subber gjør det og. så jeg er stadig på leting etter et nytt sett med 50/30 eller noe, men har enda ikke funnet noen ting jeg kunne tenke meg.. snakker da om sett med dempere og hele pakka.

AndersLien:

hadde jeg hatt litt bedre nett her ombord kunne jeg jo sett hvordan bilen din ble.. men jeg er og litt interessert i hva slags dempere du bruker, og hvor du kjøpte fra? ;)

Skrevet
gidder ikke kommentere den siste der en gang.

jeg har 40/40 på min og er ikke fornøyd. ser ikke bra ut i det hele tatt. subber gjør det og. så jeg er stadig på leting etter et nytt sett med 50/30 eller noe, men har enda ikke funnet noen ting jeg kunne tenke meg.. snakker da om sett med dempere og hele pakka.

Samme her. Prøver og finne komplett sett til min 520, helst 50\30 men har ikke funnet nå enda. Usikker på om sett fra 525 passer på min men :roll:

Skrevet

Jeg har FK dempere fra GS. Da jeg kjøpte bilen satt det på 40/40 sett. Fjærer og dempere fra FK. Dette var ikke noe pent i det hele tatt bak, og jeg subbet ofte nedpå. Jeg kjøpte derfor 50/20 Apex fjærer fra GS. Var kampanje på de, og jeg fikk 20%, så betalte ikke mer enn 1000kr eller noe for de. Dette ble perfekt høyde etter min mening. Dette går veldig greit å kjøre med. Må bare passe på å ikke kjøre i for store dumper og kjøre rolig over fartsdumper. Helt sinnsykt bra å kjøre fort i svinger med! Bilen henger skikkelig på altså. Kan sammenlignes med en 328i cab med m-tech understell (faren min har det skjønner du).

Mr.M3: Hvis du skal komme med sånne kommentarer, så hører du ikke til på bimmers.

Skrevet
Må jo ikke finne på å senke en slik bil. Den er ikke konstruert for noen senking og du vil total ødelegge bilens kjøreegenskaper. Kjøp deg heller BMW som har orginalt sportsunderstell istedenfor å begynne å mekke på egenhånd. Ser jo de bilene over hvor harry de er.

M5 er vel "konstruert for senking"

Kan du si meg en bil som er konstruert slik at det er meningen å senke den?

Skrevet

Tydelig at det er noen som er hårsåre her inne. Min mening er nå at har du ikke råd til å kjøpe deg en bil med sportsunderstell så blir det helt latterlig å begynne å bygge den om. Ingen biler blir bedre ved å senke de, hadde det vært bedre så hadde BMW gjort det fra starten av. Kommer vel litt an på hvor man kommer fra, men her i Oslo er det ikke særlig in med senket bil.

Skrevet
Tydelig at det er noen som er hårsåre her inne. Min mening er nå at har du ikke råd til å kjøpe deg en bil med sportsunderstell så blir det helt latterlig å begynne å bygge den om. Ingen biler blir bedre ved å senke de, hadde det vært bedre så hadde BMW gjort det fra starten av. Kommer vel litt an på hvor man kommer fra, men her i Oslo er det ikke særlig in med senket bil.

Jo, med senket bil får du faktisk mye bedre veigrep i svinger, hvertfall hvis du kjører litt fort. Selvfølgelig vil ikke en senket bil være så behagelig å kjøre som en med originale myke dempere og fjærer, men det blir jo akkurat det samme som med større felger det. Da mener du vel også at hvis du ikke har råd til å kjøpe en bil med digre felger originalt, så er det latterlig å kjøpe på større felger etterpå? Er jo helt latterlig det du sier her.

Skrevet

bor selv i oslo, og alle jeg veit om, og kjenner, syns absolutt det "in" med senket bil :wink:

er jo ikke bare pga kjøreegenskapen folk senker en bil, ser jo så mye bedre ut, enn det gapende gleppa over spesielt forhjulet.

:roll:

og noe av grunnen til at bmw ikke senker bilene sine på fabrikk, har vel litt med "komfort imaget" til BMW å gjøre også..

Skrevet

Wow, første gang jeg ser noen si noe slikt. Du er helt vekke. :D

Har du sett en usenka e34 med org understell? Det er ikke pent, og det føles som om man er på stylter.. Og bilen blir jo vesentlig mye bedre å kjøre med senk og gode dempere, enn org..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...