Gå til innhold

Hva må skiftes av deler når man skal senke en 318 TDS E36

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst til og senke bilen min.

En 318 tds e36 touring 98 modell.

Hva må skiftes for at det skal bli ordentlig, så jeg ikke ødelegger bilen.

Og hvor mye kommer det til og koste?

Ringte til stenshagen og fikk beskjed om at det kom på rundt 15 000kr..

Skrevet

15000 nei... trenger ikke koste så mye.. Men du trenger fjærer og dempere og firehjulskontroll og deretter må du få det godkjent i vognkortet etterpå hvis du vil ha det lovlig og komme gjennom neste eu-kontroll.

Skrevet
15000 nei... trenger ikke koste så mye.. Men du trenger fjærer og dempere og firehjulskontroll og deretter må du få det godkjent i vognkortet etterpå hvis du vil ha det lovlig og komme gjennom neste eu-kontroll.

Jeg fikk beskjed om at den bilen ikke var egna for å senkes for den er fabrikk senka tror jeg..

jeg måtte vist bytte noen fjærbeina og endre på forstillinga..

Skrevet

Den tds`n din er nok ikke no mere spesiell enn 323`n min, eller en hvilken som helst annen bmw før 98!

Trenger ikke å koste 15 lapper å senke en bil. Det finnes flotte kit der ute (dempere og fjører) til 3,4,5000 og oppover. Ta et søk på forumet her ang senkesett, eller let litt på nettet. Ellers, kan du forsåvidt også bare kjøpe deg senkefjører. Det blir da billigere, men selvf mindre holdbart. maks 40mm senk på originale dempere.

www.gsbildeler.no

www.senk.no

www.styling-tech.no

....osv osv osv.... har senkesett til det meste av bmw.

skjønner ikke hvorfor det ble nevnt 15000 men...... :roll:

Skrevet
Den tds`n din er nok ikke no mere spesiell enn 323`n min, eller en hvilken som helst annen bmw før 98!

Trenger ikke å koste 15 lapper å senke en bil. Det finnes flotte kit der ute (dempere og fjører) til 3,4,5000 og oppover. Ta et søk på forumet her ang senkesett, eller let litt på nettet. Ellers, kan du forsåvidt også bare kjøpe deg senkefjører. Det blir da billigere, men selvf mindre holdbart. maks 40mm senk på originale dempere.

www.gsbildeler.no

www.senk.no

www.styling-tech.no

....osv osv osv.... har senkesett til det meste av bmw.

skjønner ikke hvorfor det ble nevnt 15000 men...... :roll:

Hva må jeg kjøpe da for at det skal bli bra?

Grunnen til at den ikke var egna til og senkes var fordiu det er stv og den er fabrikk senka.

Jeg måtte da justere alt mulig rart skifte masse deler i forstillinga.

noen sier at det er bare og senken, og andre sier at jeg absolutt ikke burde gjøre det fordi den kommer da til og bli ødelagt.

Og jeg må få den stivere for den er rene kengeruen..

aner ikke hva jeg skal tro jeg..

Skrevet

Det er ikke noe problem å senke den touringen din. Det har jeg gjort før.

du får helt greie senke sett med dempere til mellom 3 og 5 tusen kr. Da har du alt du trenger. bare å få verkstedet til å montere for deg, etterpå så tar du en 4 hjuls kontroll til en tusen lapp så er ting i orden. De burde ikke ta mere enn 2000 - 3000kr for montering og 4 hjuls kontroll da dette er ett arbeid som max tar 3 timer.

Hvis du derimot koster på ca 6000kr så kan du få ett justerbart senkesett, dette kan du justere til den høyden du vil ha på bilen. trenger da også 4 hjuls kontroll.

Det att bilen din er senket fra fabrikk er helt ubetydelig.

Det du må finne ut er hvor lav bilen din skal være, så sender du meg en PM så skal jeg finne ett senkesett som egner seg 8)

Skrevet

Det er ikke vits å velge justerbart senkesett for en som ikke skal stille på de selv. Det ender bare med at man stiller de der man vil ha de også blir de værende der til de sitter fast (korosjon) har jeg hørt :P

Skrevet
Det er ikke noe problem å senke den touringen din. Det har jeg gjort før.

du får helt greie senke sett med dempere til mellom 3 og 5 tusen kr. Da har du alt du trenger. bare å få verkstedet til å montere for deg, etterpå så tar du en 4 hjuls kontroll til en tusen lapp så er ting i orden. De burde ikke ta mere enn 2000 - 3000kr for montering og 4 hjuls kontroll da dette er ett arbeid som max tar 3 timer.

Hvis du derimot koster på ca 6000kr så kan du få ett justerbart senkesett, dette kan du justere til den høyden du vil ha på bilen. trenger da også 4 hjuls kontroll.

Det att bilen din er senket fra fabrikk er helt ubetydelig.

Det du må finne ut er hvor lav bilen din skal være, så sender du meg en PM så skal jeg finne ett senkesett som egner seg 8)

Okei, da skal jeg finne ut av det :D

Skrevet
Det er ikke vits å velge justerbart senkesett for en som ikke skal stille på de selv. Det ender bare med at man stiller de der man vil ha de også blir de værende der til de sitter fast (korosjon) har jeg hørt :P

okei, da driter jeg i det justerbare senke sette for det er jo sant som du sier. Jeg tror ikke jeg skal begynne og stille på de greiene der for da blir det helt sjeivt og jævli

Skrevet

okei, da driter jeg i det justerbare senke sette for det er jo sant som du sier. Jeg tror ikke jeg skal begynne og stille på de greiene der for da blir det helt sjeivt og jævli

Poenget med ett justerbart er ikke å drive å justere i hytt å gevær hehe, men å få den perfekte høyde på bilen. Jeg justerer de en gang så blir de stående der 8)

Men jeg er også rimelig fornøyd med ett som senker 60mm framme og 40mm bak. såkalt 60/40 sett. men det kan kansje bli litt i laveste laget??

Skrevet
Poenget med ett justerbart er ikke å drive å justere i hytt å gevær hehe, men å få den perfekte høyde på bilen.

Nei, poenget er at du da kan hjørneveie bilen og stille det slik at det blir optimalt. Skal du bare ha den perfekte høyden kan du jo kappe orginalfjærene...

Skrevet
Poenget med ett justerbart er ikke å drive å justere i hytt å gevær hehe, men å få den perfekte høyde på bilen.

Nei, poenget er at du da kan hjørneveie bilen og stille det slik at det blir optimalt. Skal du bare ha den perfekte høyden kan du jo kappe orginalfjærene...

For noen er utseende viktigere enn det ultimate racing oppsettet :wink:

Kapping av fjærer er aldri en god løsning, blir ikke akuratt komfortabelt å kjøre når demperene bunner :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...