Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har gått til innkjøp av en krasjet m3 3.0 usa modellen. er vel ca 250 hk ? eller tar jeg feil her ? Hva forskjell er det på motor fra usa til den andre 3.0l på 286 hk ? Hva må gjøres ? Fins det andre lette billige trimmings muligheter for min type motor ?

Skrevet

var ikke den letteste siden å finne fram noe akkorat, men får kikke litt! Noen her på forumet så vet noe mer om denne motoren, trimming + div nyttig info ?

Skrevet

Er som -Martin- sier. Det er ikke en S50 motor men en M50 motor. (ser det på toppdekselet og innsuget blant annet)

Skrevet

okei, så vis jeg noen gang skal kjøpe noe deler til denne f.eks eksos så skal jeg oppgi m50 ? eller kansje m50b30 ? har planer om å bytte ut eksos anlegg til noe med bedre flow i å, chip, luft filter, +++

Skrevet

fant forresten dette inne her på siden:

S50US 3.0 S50US/B30 S50US - 3.0L DOHC-24v/L6 - M3.3.1

det som står i slutten her: m3.3.1 noen som vet hva det betyr ? Di vanlige m3 motorene har jo også s50 betegnelsen, da må vel denne og være en s50, samme motor, men med en eller flere plomberinger kansje ? s50us/b30- s50b30, 48 hk i forskjell... Han jeg kjøpte den av "trodde" nærmere mente at det bare var å bytte manifolden ? ikke så godt kjent med m3 teknisk akkorat jeg...

Skrevet

Se d ja... stemme sikkert d ! dåkk e goe. er det typisk vanskelig å skaffe deler til denne i norge ? trimmings deler ? har kikket litt i hele kveld nesten, etter motorbetegnelsen som jeg har fått oppgitt har jeg ikke funnet et eneste produkt...

Skrevet

har den grenrør?

hva med å sette på separerte gasspjeld og trykkboks fra eu m3? kreves sikkert litt ombygging hvis motorn din har m50 topp

tipper d finnes flere tuning firma i usa som har ting og tang til denne motorn, men er sikkert ikke lett å finne de...

Skrevet

separate gasspjeld å trykkboks fra eu m3 kan jo være någe ja, men det er jo en m50 topp ja, så må nok til noe ombygging der, å då spørs det hvor mange lapper det koster vis du veier det opp mot turbo eventuelt kompressor.

Grenrør, har ikke fått bilen helt hjem enda, men regner med det... Kunne tenkt meg et gromt effektanlegg helt fra motor, manifold grenrør, ikke noe kat, bare fri eksos hele veien..

• 2 years later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...