Bmw mann Skrevet September 28, 2007 Skrevet September 28, 2007 har gått til innkjøp av en krasjet m3 3.0 usa modellen. er vel ca 250 hk ? eller tar jeg feil her ? Hva forskjell er det på motor fra usa til den andre 3.0l på 286 hk ? Hva må gjøres ? Fins det andre lette billige trimmings muligheter for min type motor ?
-Martin- Skrevet September 28, 2007 Skrevet September 28, 2007 Tror det skal være ca. 240hk i US S50B30 motorene. USA motorene er i utgangspunktet oppborrede M50 motorer. Mens de "vanlige" S50 motorene er egne konstruksjoner. Tips til trimmings muligheter for US M3 finner du mye av her: http://www.bimmerforums.com
Bmw mann Skrevet September 28, 2007 Forfatter Skrevet September 28, 2007 var ikke den letteste siden å finne fram noe akkorat, men får kikke litt! Noen her på forumet så vet noe mer om denne motoren, trimming + div nyttig info ?
Bmw mann Skrevet September 28, 2007 Forfatter Skrevet September 28, 2007 hva motorbetegnelse brukes på denne da ?
mAZE Skrevet September 28, 2007 Skrevet September 28, 2007 Er som -Martin- sier. Det er ikke en S50 motor men en M50 motor. (ser det på toppdekselet og innsuget blant annet)
Bmw mann Skrevet September 28, 2007 Forfatter Skrevet September 28, 2007 okei, så vis jeg noen gang skal kjøpe noe deler til denne f.eks eksos så skal jeg oppgi m50 ? eller kansje m50b30 ? har planer om å bytte ut eksos anlegg til noe med bedre flow i å, chip, luft filter, +++
02 Touring Skrevet September 28, 2007 Skrevet September 28, 2007 Motoren er S52 http://www.realoem.com/bmw/select.do?vi ... s=M&arch=0
Bmw mann Skrevet September 28, 2007 Forfatter Skrevet September 28, 2007 fant forresten dette inne her på siden: S50US 3.0 S50US/B30 S50US - 3.0L DOHC-24v/L6 - M3.3.1 det som står i slutten her: m3.3.1 noen som vet hva det betyr ? Di vanlige m3 motorene har jo også s50 betegnelsen, da må vel denne og være en s50, samme motor, men med en eller flere plomberinger kansje ? s50us/b30- s50b30, 48 hk i forskjell... Han jeg kjøpte den av "trodde" nærmere mente at det bare var å bytte manifolden ? ikke så godt kjent med m3 teknisk akkorat jeg...
Rogern Skrevet September 28, 2007 Skrevet September 28, 2007 s50b30 us m3 (motorn står her i en e30) jeg mener us motorn er en stroket/borret m50 som alpina har gjort. men har ingen fakta
Bmw mann Skrevet September 28, 2007 Forfatter Skrevet September 28, 2007 Se d ja... stemme sikkert d ! dåkk e goe. er det typisk vanskelig å skaffe deler til denne i norge ? trimmings deler ? har kikket litt i hele kveld nesten, etter motorbetegnelsen som jeg har fått oppgitt har jeg ikke funnet et eneste produkt...
Rogern Skrevet September 28, 2007 Skrevet September 28, 2007 har den grenrør? hva med å sette på separerte gasspjeld og trykkboks fra eu m3? kreves sikkert litt ombygging hvis motorn din har m50 topp tipper d finnes flere tuning firma i usa som har ting og tang til denne motorn, men er sikkert ikke lett å finne de...
Bmw mann Skrevet September 29, 2007 Forfatter Skrevet September 29, 2007 separate gasspjeld å trykkboks fra eu m3 kan jo være någe ja, men det er jo en m50 topp ja, så må nok til noe ombygging der, å då spørs det hvor mange lapper det koster vis du veier det opp mot turbo eventuelt kompressor. Grenrør, har ikke fått bilen helt hjem enda, men regner med det... Kunne tenkt meg et gromt effektanlegg helt fra motor, manifold grenrør, ikke noe kat, bare fri eksos hele veien..
krist_olsen Skrevet Oktober 28, 2009 Skrevet Oktober 28, 2009 insuget ligner på det som 328 har så du kan sikkert hente en del på og bytte det til et 325:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå