Gå til innhold

bmw import

bmwmartin
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fikk onkelen min til å dra ned å hente min, han ordna også med betaling og litt papirer. Men det jeg tenkte å si var at det beste er å bestille en på bmw butikk via nettet. Det som er spesielt med bmw i tyskland er at anonsene er korrekte. F.eks dersom det står at bilen er strøken, så er den det. Det er ikke som her i landet hvor det loves gull og grønne skoger i alle annonser.

Jeg så bare noen bilder av bilen min og betalte et depositum og dro ned og kjøpte henta den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg tenkte å si var at det beste er å bestille en på bmw butikk via nettet. Det som er spesielt med bmw i tyskland er at anonsene er korrekte. F.eks dersom det står at bilen er strøken, så er den det. Det er ikke som her i landet hvor det loves gull og grønne skoger i alle annonser.

Jeg så bare noen bilder av bilen min og betalte et depositum og dro ned og kjøpte henta den.

Hmm, ble jeg noe usikker på gitt. Var et reisebrev fra en i bmwccn som hadde handlet seg en E30 325 tror jeg som hadde hatt mottsatt erfaring. Men tilfeldigheter råder selvføgelig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..Det som er spesielt med bmw i tyskland er at anonsene er korrekte. F.eks dersom det står at bilen er strøken, så er den det. Det er ikke som her i landet hvor det loves gull og grønne skoger i alle annonser..

Hehe, du har hatt flaks du skjønner jeg... ;-)

Er minst like mye ukurant i Tyskland som hjemme i Norge.

Snakker av egen erfaring her. Men handler du hos autoriserte BMW forhandlere er du stort sett rimelig trygg på å få det du har bedt om.

Kan f.eks anbefale å lese gjennom dette "reisebrevet"

http://www.onkel3000.com/bjornar/tyskland_e30.htm

En annen ting som er verdt å huske på er at bilene der koster ca. halvparten av hjemme i Norge.. Og det skal jo litt mindre til for at en 150' kroners bil kan kategoriseres som strøken enn en 300' bil... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor mye de bildene fra første bil må ha vist feil fra "reisebrevet" http://www.onkel3000.com/bjornar/tyskland_e30.htm

Kan selvfølgelig dreie seg om det tekniske også da. Bra de endte opp med noe de var fornøyd med. Er det slags pensjonat på Koed? syntes mange med reisebrev har hatt noen hyggelige overnattinger der jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig hvor mye de bildene fra første bil må ha vist feil fra "reisebrevet" http://www.onkel3000.com/bjornar/tyskland_e30.htm

Kan selvfølgelig dreie seg om det tekniske også da. Bra de endte opp med noe de var fornøyd med. Er det slags pensjonat på Koed? syntes mange med reisebrev har hatt noen hyggelige overnattinger der jeg.

Hehe, noe pensjonat er det vel ikke akkurat, men det har etterhvert vært noen BMW-entusiaster innom på hemsen til meg og Fredrik ja.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, noe pensjonat er det vel ikke akkurat, men det har etterhvert vært noen BMW-entusiaster innom på hemsen til meg og Fredrik ja.. :lol:

Broder`n har lyst til å tatt turen nedover for å handle litt med meg som følge, men hvordan er muligheten for å få montert deler på koed? er det dansk moms enn bet på prisene som er oppgitt på nette enn så fall betaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er spesielt med bmw i tyskland er at anonsene er korrekte. F.eks dersom det står at bilen er strøken, så er den det.

DET er sprøyt! Jeg så på en bil til før jeg kjøpte min og den skulle være i "særdeles god stand". Den var et vrak.

Hos autorisert bmw forhandler? Jeg snakker for guds skyld ikke om alle de sjappene som står oppstilt nedover... Jeg mener selvfølgelig på autorisert bmw forhandlere da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener selvfølgelig på autorisert bmw forhandlere da.

Er norske bmw-forhandlere så ille på sånt da?

Nei, sikkert ikke. Men jeg så på en e39 som sto annonsert en gang, og den var hadde en del stygge riper, noe jeg kommenterte. Da klappa selgeren meg på skuldra og sa du, bilen er ikke ny! Den gang var jeg 20 og hadde med onkel.

Det var en svensk artikkel (mulig importguiden på autopower.se?) som skrev det jeg sa om tyske bmw-forhandlere kontra svenske. Og siden jeg leste mye positivt om tysk bmw, og ikke fant den bilen jeg ville i tyskland på første reise, så betalte jeg depositum på en jeg fant på nettet litt senere. Den var ihvertfall helt strøken :)

Men hvis noen mener jeg var heldig og at dette ikke er normalen så skal jeg selvfølgelig ikke påstå at det alltid er sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...