Gå til innhold

bmw import

bmwmartin
 Share

Anbefalte innlegg

Lite utdrag fra den artikkelen jeg tenkte på som jeg leste for sikkert 5 år siden :P

"Köp via märkeshandlare

De säkraste affärerna gör man hos märkeshandlare, vilket inte innebär att man måste köpa sin BMW hos en BMW-återförsäljare! Oftast är det bättre priser på inbytesbilar hos en annan märkeshandlare. BMW i Tyskland är mycket bra att göra affärer med. De flesta som köper BMW hos auktoriserade BMW-återförsäljare blir mycket nöjda med affären, och eventuella problem hanteras oftast av den utmärkta begagnatgarantin som ingår. BMW-återförsäljarna prutar i och för sig sällan, men är å andra sidan ärliga när de beskriver skicket på bilen. De berättar alltid om bilen varit krockad, samt i många fall precis vad som byttes ut och vad reparationen kostade. Att köpa osett brukar inte heller ge några större överraskningar, oftast ser bilen bättre ut än förväntat. Men samtidigt är det en risk att köpa begagnad bil, och även hos BMW måste köparen naturligtvis kritiskt granska bilen och affären. (...)"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite utdrag fra den artikkelen jeg tenkte på som jeg leste for sikkert 5 år siden :P

"Köp via märkeshandlare

De säkraste affärerna gör man hos märkeshandlare, vilket inte innebär att man måste köpa sin BMW hos en BMW-återförsäljare! Oftast är det bättre priser på inbytesbilar hos en annan märkeshandlare. BMW i Tyskland är mycket bra att göra affärer med. De flesta som köper BMW hos auktoriserade BMW-återförsäljare blir mycket nöjda med affären, och eventuella problem hanteras oftast av den utmärkta begagnatgarantin som ingår. BMW-återförsäljarna prutar i och för sig sällan, men är å andra sidan ärliga när de beskriver skicket på bilen. De berättar alltid om bilen varit krockad, samt i många fall precis vad som byttes ut och vad reparationen kostade. Att köpa osett brukar inte heller ge några större överraskningar, oftast ser bilen bättre ut än förväntat. Men samtidigt är det en risk att köpa begagnad bil, och även hos BMW måste köparen naturligtvis kritiskt granska bilen och affären. (...)"

Godt skrevet!

Dette stemmer også bra med mine erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvem er denne onkel karen?driver han og impterer biler for folk?hvordan kan eg i såfal få tak i han?

Nei, han hadde registrert firma og drev og importerte litt noen biler på "fritiden", så jeg betalte han faktisk litt for å sette av noen dager til å finne en bil til meg. Nå tror jeg ikke han har tid, men hvis det gjelder en konkret bil så kan det vel hende det er interessant med et "oppdrag", maybe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett mld før nå, skal svare på den. Jeg snakka med onkelen min på tlf nå og spurte om det hadde vært aktuelt å henta en bil mot betaling i tyskland, og det kunne det være.

Han liker å reise, og har gjort dette flere ganger tidligere. Men du kjøper da ikke bilen av han, han bare hjelper deg med å få bilen hit.

Men da må det være en bil hos forhandler ettersom han ikke føler han kan nok tysk til å handle med privatperson.

Tror ikke han har tid/mulighet til å finne en bil etter ditt ønske, så du må finn bilen selv på nettet og evt forhandle fram en pris/avtale med forhandler.

Han kan sikkert hjelpe til der og, gi litt råd og si hva han tror om det er lønnsomt i forhold til listepris i Norge og sånt..

Et alternativ er jo å bruke et firma som henter bil for deg, men da må det være et seriøst firma, og det koster nok en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevnte den bilen kort, han har ikke fulgt med på de nye importreglene/avgiftssatsene som kom ved nyttår, men han var skeptisk til at den kunne være lønnsom å hente. Den var vel også hos privatperson?

Anbefaler deg å lese på dinside motor, og lese artikler om import. Du kan også regne ut på nettet hva bilen vil komme på når avgiftene er betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man kjøper en bruktbil på BMW i Tyskland, hjelper de da med å skaffe alle papirer man trenger for å importere den til Norge?

Jepp, men det er ikke alltid de vet hva som behøves i Norge. Er litt forskjellig fra land til land. Men de skaffer alt du trenger bare du ber om det :)

På en bil der du kan få tilbake den tyske momsen er det viktig å få en stemplet utførsel (Ausführanmeldung) fra Tyskland. I tillegg trenger du tysk vognkort (del 1+2), ECE-dokument (på E-merket bil) og kjøpekontrakt. (Gjerne netto, så slipper du å legge ut for norsk moms av tysk moms...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...