Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tviler jeg på uten være ekspert på område.

Syntes klarlakk er vansklig få jevnt uten at det blir skjolder. Klarlakk skal vel bare beskytte lakken vel, så hva som befinner seg under denne er vel av stor betydning vil jeg tro.

Skrevet

Hvis du først får noen som har skikkelig peil på bilpleie til å "reparere" lakken først, så er det mulig det går an... Er grunnlaget dårlig nytter det ikke om klarlakken skinner aldri så mye!

Skrevet

Den blir hvertfall blank igjen. Men den må selvfælgelig være helt fri for striper og sånnt. Bilen må pusses ned med ganske fint papir. det vil si maks p800 med rodell maskin. Men det skal jo noe til at bilen er så strøken at den ikke har verken striper eller steinsprut. Hvis ikke det er en ny bil da. Uansett en skikkli innsats med rubbing og polering gir ett like bra resultat. Dessuten om du først skal lakke bilen tar det bare 1 time ekstra med sprøyting om du skal sprøyte på basefarge først

Skrevet

magge:

ville valgt å si minimum P800, i staden for maks P 800, selv om de aller fleste forstår hva du mener;) personlig ville jeg rubbet ned med P1200 eller om mulig finere...

først og fremst, er dette en rellativt ny bil eller? tenk deg godt om før du begynner... å lakkere er ikke for alle, derfor de som virkelig kan det tar seg såpass betalt som de gjør :evil:

men må hvertfall ikke polere bilen å så lakke, skal du lakke, må du nesten rubbe ned bilen først, slik at klarlakken får et feste, bilen og lakken MÅ ha samme temperatur for et bra resultat, og husk, gå over bilen med egnet rense stoff før lakkering (snakk med en lokal lakkør om du har mulighet)

men husk, resultatet blir som utførelsen, kan du det ikke, så ikke prøv, da vil du angre dersom lakken er "ok" nå...

går ut i fra at du har tenkt å bruke kompressor og skikkelig lakk sprøyte? da bør du ha en kompressor som leverer minst 550 liter i minuttet, eller mer... ikke en 1.5 hester fra biltema...

Mvh

Skrevet

problemet mitt er at forrige eier har drevet og lakkert deler av bilen. Selve lakkeringen ble grei nok, men det har lagt seg støv over hele bilen, taket og bakluka og alt. Ser det ikke så godt, men det er liksom litt grovt over alt. Går ikke av med polish.. Hva skal jeg gjøre?

Skrevet

Må maskinpoleres med finrubbing og en proff polermaskin. Klarlakk har ingen hensikt,den må legges på en nylakkert bil som ikke er tørket for ett bra resultat.

Skrevet

Det går jo an å finslipe med p1500 så p3000, for så å rubbe. Om du vil bli kvitt støvene. men dette høres ut som en garasjelakkering. Så vil nok bli mer jobb å styre med det en å lakke opp igjen. Kom opp til ålesund så kan jeg fikse det :P

Skrevet

hva slags rubbing bruker jeg da da? Det gjelder jo ikke hele bilen, bare taket og bakluka, samt bakskjermene som er verst. Dørene er det ikke støv på. Hvis jeg pusser ned med p1500/3000 også rubber, vil det da bli blankt igjen??

Skrevet

Ja, så blir du kvitt støvene åsså. men skal en del sliping til. Blir mye arbeid. Ikke slip for mye, sånn du sliper igjennom. Da må du nødt å lakkere. Bruk 3m produkter. bruker 3m på jobb selv. er fornøyd med dette. Rubbingen heter fast cut rubbing. Er bare å forhøre deg en plass det selges, så kanskje de kan fortelle deg hva du skal bruke og hvordan du skal gjør det. NB: 1500/3000 må du bruke en maskin til. IKKE for hånd. det blir for grovt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...