Gå til innhold

Da har jeg bremsa M3'en:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og en kompis var på Lavik for å hente en Golf til han, bilen var så elendig at vi dret i bilen og tok turen hjemover. På veien hjem ringte jeg Erik Bontvedt ved Toyparts i Bergen for å høre om han hadde tid til å ta et pull i dag. Han sa han ikke orket...

Kompisen min sa da at: Tipper han ringer igjen om 10 minutter. Ganske riktig, fikk melding om at han kunne om ca 1 time. Passa jo supert for vi var ca 1.5 time fra Bergen på det tidspunktet.

Så inn til Toyparts, spente opp bilen i benken og dro på. Talla ble som følger:

Max Power=198.7(HP)@6750(RPM), Max torque=165.3(ft lbs)@5850(RPM)

Det er snakk om bakhjuls hester her... Ca 218-220hk i motor:)

Er meget fornøyd med de talla! Er EVO2 motor med åpent K&N og så tror jeg det er fjernet innmaten i en av pottene, men mer vet ikke jeg.

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

bra tall det vel??

er ganske rimelig han er han ikke? vet du om han har erfaring med haltech? eller er det bare japps det går i?

Skrevet

Hvor mye måtte du ut med for å benke den da? kunne tenkt meg det jeg og når jeg er ferdig med å hente ut sugehester av motoren min

Skrevet

Betalte 812,50,- for et enkelt pull. Koster litt ekstra for bredbandslambda og flere pull selfølgelig.

Men den hadde litt ujavn kurve, et av feilene kunne være for mager blanding. Men de motorene går på en litt fet blanding ved høyere turtall...Men jeg kjenner det lukter bensin når bilen er i gang, og det kom noen roser i asfalten i dag, så jeg mistenker en liten bensin lekasje på trykksiden av bensinsystemet.

Tror han har roen på det meste av datasprut..Er bare å ringe ham det:)

Skrevet
"ikke orka" Seriøse greier :lol:

Du vet hva dag det er i dag???! Dessuten var klokka 16:28 i det bilen ble bremset. Kaller det service jeg!!!

Skrevet
"ikke orka" Seriøse greier :lol:

er det lite seriøst å ikke kjøre en dyno test en LØRDAG, for alt vi vet kan da ha vert på ettermiddagen også..

nå fikk han jo testa bilen likevel da :)

Skrevet
Hvor mye måtte du ut med for å benke den da? kunne tenkt meg det jeg og når jeg er ferdig med å hente ut sugehester av motoren min

http://www.toyparts.no/Rulle/dyno.htm

det var ikke så verst:

Mapping på rulle: kr 650,- pr time + mva.

hvor lang tid bruker de på å mappe en bil?

Mapping kommer an på hva slaks sprut og hvor mye effekt det er snakk om.. Går fort en 8-10 pull for å mappe.

Skrevet

det var ikke så verst:

Mapping kommer an på hva slaks sprut og hvor mye effekt det er snakk om.. Går fort en 8-10 pull for å mappe.

haltech e6x.. rundt 300hk håper jeg.

bør ta to oppsett, et reelt og 1 til BT

Skrevet

det var ikke så verst:

Joda men nå er det ikke turbo jeg driver med, leste ett eller annet om at hvis man satte på M50 manifold på en M52B25 at man burde ta en remap av motoren, men gjelder det bare Turbomotorer det med mapping? trodde det var på en måte å finstille hjernen jeg.

Skrevet

De kan neppe "finstille" hjernen på en M52 motor. Det blir litt spesielt. Er forresten noen som gjør dette i england mens bilen kjører for under 1000 kr, hvis det ikke var 500 og de var spesialister på BMW og spesielt M52.

De som kan dette i Norge tar en 10-20 000 for samme jobben. Bare for å sammenligne prisen. Så slike ting er dyrt i Norge og folk vet å ta seg betalt.

Skrevet

198,7 HK på hjula er forresten 233,8 HK i motoren hvis man regner med driverkstap på 15%.

Så kommer korreksjoner for temperatur, høyde og luftfuktiget. Kan utgjøre 5% så rundt 240 HK i motoren er ikke usannsynlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...