2000Touring Skrevet September 30, 2007 Skrevet September 30, 2007 Hei! Er det noen som har peiling på om det er mulig å justere/etterstramme tannstanga på denne bilen??? Tok av mansjettene på begge sider, og på den ene siden kan man bevege stanga vertikalt opp og ned. Dette gjør at bilen sporer mye, og man må gjete den når man kjører. Ledd i forstilling er byttet og 4-hjulskontroll er utført - alt ok foruten dette. Kunne tenke meg å slippe å kjøpe ny tannstang hvis det var mulig. Litt dyrt med 10.000 syntes jeg...
2000Touring Skrevet September 30, 2007 Forfatter Skrevet September 30, 2007 Ingen som kan noe om dette?
Fredrik Skrevet Oktober 14, 2007 Skrevet Oktober 14, 2007 For å øke sjansene for et fornuftig svar på et spesielt teknisk spørsmål vil jeg anbefale deg å prøve et tilsvarende spørsmål i BMWCCN´s forum...
Sir Hofstad Skrevet Oktober 14, 2007 Skrevet Oktober 14, 2007 Høyre side foran? Har vært borti at selve tannstangen på E46 har løsnet i de to boltene på den siden, men det hadde du vel merket... ZF tannstang har visst ikke noe reparerbart eller justerbart i selve tannstangen desverre som jeg kommer på. Må finne ut om det er foringen inne i tannstangen og om dette evt kan være en garantisak for BMW er mitt tips. (Noe spill i høyderetning kan være greit) Skjønner ikke hvorfor det er foretatt 4-hjulskontroll på en bil som evt ikke er i orden...
2000Touring Skrevet Oktober 14, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 14, 2007 Helt enig i at de burde sagt i fra når jeg hadde den på 4-hjulskontroll. Men grunn til at jeg hadde den på den kontrollen var at jeg hadde problemer med at den ene demperen bak ble slitt ut fort.(halvt år - 2 ganger på rad)
2000Touring Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2007 Bump igjen! Er veldig interessert i om noen har vært borti lignende problem, og hva ble evt løsning for dere? Vet ikke eksakt hvor mye den kan bevege seg vertikalt,målte ikke, men det er flere mm- og kun på den ene sida. Et annet moment her er at ihht til gs sine nettsider går denne stanga på e46 fra 98-04/99, dvs at det ikke er lett å finne brukt hos huggere.
2000Touring Skrevet Oktober 16, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 16, 2007 koed har 2 stk brukte, men med feil delenr. Hva som er forskjell på disss vet jeg ikke... Nye finner jeg ikke på koed...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå