jensemann23 Skrevet September 30, 2007 Share Skrevet September 30, 2007 Jeg prøvde å finne sånne små pærer som er inni vindusheisbryterne, men finner det ikke. (Bittesmå orange pærer med loddeører). Tenkte å heller sette inn blå LED. Må jeg lodde inn en motstand da eller?hvor har de blå LED's? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opt Skrevet September 30, 2007 Share Skrevet September 30, 2007 http://www.ebay.com en kamerat av meg har kjøpt masse slikt der. har funka bra, bare å lodde rett på hvis det ikke er pærer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenno Skrevet September 30, 2007 Share Skrevet September 30, 2007 Har en link her også http://www.dioder.no/ mulig du finner noe der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet September 30, 2007 Share Skrevet September 30, 2007 Her er litt diverse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet September 30, 2007 Share Skrevet September 30, 2007 Skal du bytte til blå belysning i instrument, varmeapparat, lysbryter, hanskerom og askebeger også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sir Hofstad Skrevet September 30, 2007 Share Skrevet September 30, 2007 Til spørsmålet: all LED tåler 3V. I praksis må man da kjøre en motstand hvis pære ikke har dette innbygd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 30, 2007 Forfatter Share Skrevet September 30, 2007 og hvor stor må denne motstanden være? Hadde vært tøft å bytte til blå i alle de ja, men det vil gå ut over nattsynet.. Tenkte bare ha det i heiseknappene hvis jeg ikke får tak i oransje mikropærer da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet September 30, 2007 Share Skrevet September 30, 2007 og hvor stor må denne motstanden være? Hadde vært tøft å bytte til blå i alle de ja, men det vil gå ut over nattsynet.. Tenkte bare ha det i heiseknappene hvis jeg ikke får tak i oransje mikropærer da... Da ville jeg heller spandert litt mer og kjøpt nye brytere! Ellers blir det bare harry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet September 30, 2007 Forfatter Share Skrevet September 30, 2007 er 3 av bryterne som lyset har gått i.. Koster 300 pr stk, så jeg håper jeg finner oransje pærer:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet September 30, 2007 Share Skrevet September 30, 2007 Til spørsmålet: all LED tåler 3V.I praksis må man da kjøre en motstand hvis pære ikke har dette innbygd. Ja, men som du nevner er det ein del diodar som har dette innebygd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet September 30, 2007 Share Skrevet September 30, 2007 og hvor stor må denne motstanden være? Hadde vært tøft å bytte til blå i alle de ja, men det vil gå ut over nattsynet.. Tenkte bare ha det i heiseknappene hvis jeg ikke får tak i oransje mikropærer da... Den må du rekne ut for kvar enkel diode... R = (12V-Spenningen som dioden skal ha) : Strømmen som dioden skal ha. F.eks: (12V-3V) : 0,025 A = 360 ohm. As simple as that Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå