Gå til innhold

komfor- ulike "knake lyd" fra dør og dash E39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kanke/ rakle lyd fra høyre og venstre dør ved gasspådrag.

Dette kommer bare når vinduene er helt lukket. Tapper jeg så vidt det er på vindus knappen, så ruten går ned 2 mm forsvinner lyden.

Noen gode fiks på dette folkens ? Kan nesten virke som vinduet presser gummien rundt døren helt til karosseriet og at dette lager lyden igjen (isåfall idiotisk løsning av bmw's inginører )

Har også en kakelyd/knrikelyd fra Dash venstre og høyre side, merker dette i dumpler samt små ujevnheter i vegen. Dette er ikke mye, men i en ellers tyst biler legger man merke til det og da irriterer det..

Skrevet

Smør alle lister med (gummi phlege),kjøpes hos bmw forhandler,eller kjøp hvit vaselin på apotek.Vanlig listesmøring med silikon går også bra men den trekker til seg mye møkk og er vanskelig å fjerne.Smør på litt etter hver vask så blir den knirkefri,kan garantere at alle med e39 har eller får slike lyder iblandt.

Skrevet

Takker Bjalle..

Ser du holder til i Halden selv, handlet du dette fra Brennes i Sarpsborg?

Vet du hva det heter? Tenkte kanskje www.gsbildeler.no har det?

Har prøvd med vanelig silikon som hjalp litt, men etter en liten tid ble det 100 ganger verre :?

Skrevet

IKKE bruk silikon på gummilistene på dørene til e39. - spør hvilket BMW verksted/forhandler som helst og du får klar beskjed om å IKKE bruke silikon på gummilistene. Du må bruke silikonfjerner hvis du har vært så uheldig å fått silikon på dørlistene.

Skrevet

Nå er det flere år siden jeg kjøpte den tuben med gummi smøring,ser ikke ut som de har den i sortimentet lenger så jeg kjøpte hvit vaselin på apoteket og den fungerer utmerket,legger noen klatter rundt på lista og smører det ut med en svamp bit.

Skrevet

Viss du er sikker på at det kommer fra dashbordet,kan du jo prøve å bevege på det med handemakt. Viss det kommer ulyder frå en ting er det enten løst eller gnisser mot noe.

• 2 weeks later...
Skrevet

Jeg må si at jeg syntes det var mye ulyder i BMWs 5 serie touring. Jeg har også slitt med knirkelyder når karosseriet har vridd seg. Ser ut som jeg har klart å løse det nå med å rense alle lister med silikonfjerner for så å sette de inn med vaselin samt montert knirketeip.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...