vetu03 Skrevet Oktober 1, 2007 Share Skrevet Oktober 1, 2007 Hei.. En kammerat fikk i helgen byttet motoren sin i bmw'n, en E34 M5 etter at den gamle havarte på et eller annet vis. Men nå vi skulle ut å teste den i dag, så ville den på en måte ikke gå skikkelig. Når den ruses opp går det fort til 5000 men derifra stopper den å går sykt sakte. Når bilen blir stoppet, ryker det også innen ifra mot torpedoveggen... Bilen fikk også byttet eksos. Eksosen som ble satt på kunne det hende var litt tett i katalisatoren. Kan dette være grunnen, at det kan ha tettet seg helt der?! Når bilen har blitt kjørt litt og man åpner motorrommet igjen ryker det som sagt. Og manifold er rød glødende. kommer heller ikke veldig mye eksos ut bak, men litt er det jo.. Kan potta være tett? og det er eksos som kommer opp inne ved motoren og manifolden blir så varm fordi eksosen ikke kommer ut at den begynner å gløde? eller kan det være noe annet?!! Takker for svar.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet Oktober 1, 2007 Share Skrevet Oktober 1, 2007 hørtes jo ut som eksosen kunne virke tett ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Oktober 2, 2007 Share Skrevet Oktober 2, 2007 Der kommer jo en god del luft igjennom eksosen på M5'en, så hvis du sier at der ikke kommer så mye da er den jo nok tet ja. Ville ikke kjøre mere før jeg hadde testet uten eksos eller med annen eksos. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mowz Skrevet Oktober 2, 2007 Share Skrevet Oktober 2, 2007 dette høres tett ut da du sier det er rødglødende.... ville bytta potte, satt på effektanlegg hele veien Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Michael Skrevet Oktober 2, 2007 Share Skrevet Oktober 2, 2007 er ikke tenninga som er på trynet a ?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bassik Skrevet Oktober 2, 2007 Share Skrevet Oktober 2, 2007 her er det garanteret eksosen som er tett. skru av ved manifoild, blås inn med trykkluft i røret, skal komme ut i røret bak uten motstand Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Oktober 2, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 2, 2007 Ja, da fikk vi skrudd av hele eksosen i dag... Får å teste, bilen gikk litt bedre. Men går alikevell ikke bra... Tok også og kuttet eksosen rett før katalisator... Det gav framskritt, men det er ett eller annet som ikke er som det skal.. Når blir ikke manifolden rød lenger og det ryker ikke fra motor. noen som har njoe forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Jeg har ikke løsningen på problemet, men vil bare si; Vær ihvertfall forsiktige med det der med tette/varme katalysatorer etc. Var i Sverige for et par helger siden, pratet med en som hadde svidd opp M5en sin etter at katalysatoren ble så varm at den tok fyr. Det begynte å brenne opp ved girstanga, og opp i motorrommet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Hvis eksos er åpen,og den fortsatt ikke går godt,så ville jeg satset på timing.Mener det går bra selv om registeret står en tann feil,men motorkreftene forsvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoSJo Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 336mik Det stemmer vist det der, husker en tråd på m5board.com hvor verksted hadde byttet register, men bilen var skikkelig dau på høje turtal. De tok den seff. inn og sjekket, sto en tann feil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 En S motor er også avhengig av riktig eksos for å virke bra. Men hvis det er betraktelig dårlig kraft så er det noe galt,men sett på en eksos som er i orden og som er riktig til motoren før dere gjør noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2007 Hmm, kan hende det... Men er ganske betraktelig dårlig effekt... Blir kjørt fra av En E36 325 uten problem på en liten strekke.. Men kan prøve å få fikset eksosen.. Men kan hende det er registeret ja... Får sjekke litt. Takk for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet August 15, 2008 Forfatter Share Skrevet August 15, 2008 Bumper denne tråden igjen jeg... Da en annen kammerat kjøpte den og skal bygge den opp igjen... Nå er det byttet eksos og er ikke noe problem med røyk fra motor eller noe gløding... Men bilen går ræv dårlig, men den går helt rent virker det som.. Testet den mot en A4 19 tdi, og den knuste m5en omtrent... hadde ikke sjangs med bmwn og da er det ett eller annet som er feil.. Tror dere fortsatt det kan være en tann som er feil på registeret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Nyegaard Skrevet August 15, 2008 Share Skrevet August 15, 2008 Ikke at jeg kjenner denne motortypen i det hele tatt, men er absolutt verdt å få sjekket ut at registeret står riktig . Høres litt slik ut.. Kjenner som sagt ikke motoren men burde ikke ta så mange timer å skru ned for å ta en titt ? Vertfall ikke i forhold til timene dere har brukt så langt på feilsøking? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vetu03 Skrevet August 15, 2008 Forfatter Share Skrevet August 15, 2008 Nei, er jo værdt et forsøk.. får prøve på det, Hehe, bilen har bare stått siden Oktober i fjor desverre, til den nå ble solgt til en som heller var litt mer gira på å skru på den.. Så er ikke så ille som det ser ut til når det gjelder feilsøking/skruing på den.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå