Gå til innhold

M3 E30 Turbo -91, 460hk, 558Nm @ 1,1 bar med BF95


Lotecm3
 Share

Anbefalte innlegg

Säljes pga nya projekt-->

Utvändigt :

- M5 Ok med M3 E36 skivor och Textar belägg

- Bilstein chassie med eibach fjädrar, sänker hyfsat mycket och är hyfsat hårt

- Sportevo front och evo3 vinge, sport evo skärmar

- 17" bbs RC fälgar med Toyo R-däck

- Stålgrå omlackering osv.. med allt därtill

- Original skinninredning

- Momo champion ratt

- Sport Evo Differential 3,15:1

Motorspec:

- S14 2.3 block borrat till 94mm och o-ringat

- Lotec tyskland har portat toppen

- Nyrenoverad topp med alla 16 styrningar, tätningar bytta, plus mirafrästa säten

- Ventiljusteringutförd

- Ny kamkedjespännare från M3 E36 3.2

- JE kolvar med 8,0:1 i kompression istället för 10.8

- Verdi stakar 142mm

- Nya vevstakslager

- Nya EVO3 ramlager

- Lotec omslipade turbokammar

- Lotec insug med korta trattar

- Nya packboxar etc..

- Sachs hårdaste tryckplatta med sinterlamell

- PPF pulssplit manifold i rostfritt, TIGat med extern TIAL 44mm med vbands-klämmor

- Master power T60 turbo

- 3" downpipe med x-pipe och M3 e36 avgassystem och DTM slutdämpare

- 3" tryckrör i RF med 600x300x76 intercooler

- Greddy dumpventil

- Setrab stor oljekylare

- 650 cc spridare

- Egentillverkad kabelhärva för BSE insprutningsystem

- Programerbart sprut

- M&W CDI tändning

- Bosch motorsport bränsletrycksregulator

- Bosch soppa pump 044 och med AN8 slang hela vägen plus filter

- AN slangar för allt-> soppa, olja, servo vevhus, olje retur osv.. Tätt och snyggt.

- Catch tank för vevhusvent med AN osv..

Bromsad förra veckan till 460Hk och 558Nm vid 1,1 bar med bf95 bensin.

Kunde inte få upp mera laddtryck på rullarna(vet inte varför, kanske pga för lite motstånd) men så fort jag körde ner från rullarna så fick jag upp 1,8-1,9 bar på gatan, vilket den körs på just nu.

Varvtalsstopp på 8000 RPM och låter riktigt fint.

Bilen har gått 12000 mil och är i mycket fint skick invändigt och utvändigt.

En helt färdig bil för den som inte orkar skruva.

Slumpas iväg för 169 000:- eller högstbjudande.

Lägger upp lite mera bilder senare på bromspapper och nya bilder på bilen.

http://picasaweb.google.com/S50B30turbo/M3E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grei banebil likevel ;) Kanskje litt dyrt som lekebil, men hvorfor ikke?

Jeg synest egentlig ikke det. Om man bor i nærheten av en bane hvor man i ny og ne kan kjøre med prøveskilter/uten skilter så har jeg vanskelig for å se for meg noe som er så mye mer morsomt til en lavere pris. Med dagens kurs så blir det jo ca.140.000,- for bilen, og så kommer det noen få kroner i moms i tillegg. Skal man bygge noe holdbart med såpass mye effekt så blir det fort en god del kroner det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, med både E30 og E36 M3 har du nok økonomien i orden så hehe Bare å bla opp så skaffer du deg enda en rå maskin ;)

Ingen av M3ène har hengerfeste, så for meg blir det håpløst å ha en slik bil uten skilter, siden jeg bor 500km unna nærmeste brukbare asfaltbane.. Og så kan jeg vel si at jeg har det morro nok med de bilene jeg har i dag 8)

BTW: Jeg er medlem av der Originalpolizei, så det hadde uansett vært uaktuelt å kjøpe noe sånt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...