hare4 Skrevet Oktober 2, 2007 Skrevet Oktober 2, 2007 Har en BMW 318i 1992 mod med 113hk med en motor som fusker litt... Noen som vet om annen større motor som passer rett inn? eks: 318is, 320i, 323i, 325i el. lig. Hva må byttes og hvor finner jeg slike motorer?
Mboy Skrevet Oktober 2, 2007 Skrevet Oktober 2, 2007 318is er fin da slipper du og bytte motofeste osv. Da bare kaster du ut den gamle motoren og bytter bare el nette inn til hjernen og hjernen. og du slipper og stresse med og godkjenne det 4er er 4er:P
Mikke1981 Skrevet Oktober 2, 2007 Skrevet Oktober 2, 2007 Jepp og is motoren går mye bedre en 318 motor
hare4 Skrevet Oktober 2, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2007 Hvor mye gamp er det i is-en? Trenger jeg ikke å bytte girkasse, luftmengde måler heller? Hva må jeg spesielt se etter når jeg kjøper en slik motor? Vanskelig å bytte?
Bakken Skrevet Oktober 2, 2007 Skrevet Oktober 2, 2007 Jepp og is motoren går mye bedre en 318 motor motoren? ja. her står det mye på sjåfør!!! er ikke mye som skiller disse motorene! annet enn at du får 8 ventilløftere "extra" å skifte ut og en extra kam.. når den begynner å "fuske" igjen... skift til en 6`er. er ikke så mye mer jobb enn å skifte til is.. må bare bytte mellom aksel og diff i tllegg...
hare4 Skrevet Oktober 2, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2007 Er fusking et problem på disse motorene, hva pleier isåfall å være feilen?
Bakken Skrevet Oktober 2, 2007 Skrevet Oktober 2, 2007 Er fusking et problem på disse motorene, hva pleier isåfall å være feilen? plugg kabler,fordelerlokk. rotor? plugger? besinfilter?
Mboy Skrevet Oktober 2, 2007 Skrevet Oktober 2, 2007 is motoren grei. gå for det. viss du vill ha det eklest mulig. trenger ikke ny diff, gir, mellomaksling. Ikke finn på og sett på anna diff pga da får dårligere utveksling...
hare4 Skrevet Oktober 2, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 2, 2007 Hvordan er det med chip, er det greit å montere det selv?
Superbeetle Skrevet Oktober 2, 2007 Skrevet Oktober 2, 2007 Er fusking et problem på disse motorene, hva pleier isåfall å være feilen? plugg kabler,fordelerlokk. rotor? plugger? besinfilter? m42 har vel ikke rotor/fordeler Er nesten 100% sikker på at du ikke kan montere chip selv....
kai Skrevet Oktober 2, 2007 Skrevet Oktober 2, 2007 sett i ein 2,5 E36 motor å tut å spøl. trenger ikke ny diff, gir, mellomaksling.
Bakken Skrevet Oktober 2, 2007 Skrevet Oktober 2, 2007 Er fusking et problem på disse motorene, hva pleier isåfall å være feilen? plugg kabler,fordelerlokk. rotor? plugger? besinfilter? m42 har vel ikke rotor/fordeler. denne bilen har vel ikke m42 heller...!!!
Bakken Skrevet Oktober 2, 2007 Skrevet Oktober 2, 2007 sett i ein 2,5 E36 motor å tut å spøl. trenger ikke ny diff, gir, mellomaksling. trenger ikke ny, gir? girkassa fra m40 passer dårlig på 6`er...!
Ron Skrevet Oktober 2, 2007 Skrevet Oktober 2, 2007 like du turtall`s hk e is rett,gode motora. min sperre på 7200 pga chip,har 2.5 x-sos,grenrør,porta topp,schrick kamma,filter osv.. den syng lykkelig fra 4800 - 7200rpm bytt kjedestrammer å vannpumpe før du sett den i,så e det null feil med dæm. det e hode å hav i forskjell på 1.8i å 1.8is!! pass på å få tak i nye typen M42,du kjenne den dønn igjen på den breie lange viftereima 2 litern e bare tull å sette i,har en 320 å,is e raskere å går billigere. 2.5 e jævli arti,knall motor,mere styr med å få det godkjent da.. Bremser osv..
jensemann23 Skrevet Oktober 3, 2007 Skrevet Oktober 3, 2007 du som sa at man ikke trenger skifte diff med 2,5litern i en 318, hva mener du med det? Må vel ha stor-diffen for å kjøre 325??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå