Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å skifte te en 318is er bare å kaste penger i dass. Bytt til sekser så blir du ikke skuffa. Selvfølgelig helst en 2,5. Da må du bytte ledningsnettet til motoren,hjerne, LMM, osv. (LMM osv skal sånn til vanlig følge med i ledningsnettet) , girkasse må du bytte, motoren må du selvfølgelig bytte, mellomakselen må du bytte, diffen må du bytte, og stikkakslene vil jeg tro har en annen tykkelse enn de burde ha med 2.5 ;)

Sånn, så veit du det.

Skrevet
Å skifte te en 318is er bare å kaste penger i dass. Bytt til sekser så blir du ikke skuffa. Selvfølgelig helst en 2,5. Da må du bytte ledningsnettet til motoren,hjerne, LMM, osv. (LMM osv skal sånn til vanlig følge med i ledningsnettet) , girkasse må du bytte, motoren må du selvfølgelig bytte, mellomakselen må du bytte, diffen må du bytte, og stikkakslene vil jeg tro har en annen tykkelse enn de burde ha med 2.5 ;)

Sånn, så veit du det.

2.5L er også og kaste penga viss man skal gjøre så mye. Du får jo lyden men går som en voldtatt skilpadde uansett:P

Skrevet

is motorn passer jo på girkassen og da trenger du ikke bytte no annet enn motorn og d som følger med motor.

har hatt både 318is og 320 e36. mest fornøyd med is,n. mye mer sportselig motor. jeg pisket min is i flere år og hadde aldri no problem motormessig med den. men d er jo en 4,er så man merker d godt når man har flere i bilen imotsetning til 6,er

Skrevet

Gå for en 318is mye enklere å billigere,skal du ha 6 hadde jeg godt for noen av dem andre en 320,men da er det like greit å selge bilen å kjøpe en annen :wink:

Skrevet

Gå for en 318is mye enklere å billigere,skal du ha 6 hadde jeg godt for noen av dem andre en 320,men da er det like greit å selge bilen å kjøpe en annen

Vurderer å bytte til 1,8 is eller bare chipe den motorn jeg har, Målet er opp mot 150hk. Skal jeg ha mere er det billigere, lettere og bedre å bytte bil synes jeg...

Skrevet
like du turtall`s hk e is rett,gode motora. min sperre på 7200 pga chip,har 2.5 x-sos,grenrør,porta topp,schrick kamma,filter osv.. den syng lykkelig fra 4800 - 7200rpm :twisted: bytt kjedestrammer å vannpumpe før du sett den i,så e det null feil med dæm. det e hode å hav i forskjell på 1.8i å 1.8is!! pass på å få tak i nye typen M42,du kjenne den dønn igjen på den breie lange viftereima :D

2 litern e bare tull å sette i,har en 320 å,is e raskere å går billigere.

2.5 e jævli arti,knall motor,mere styr med å få det godkjent da.. Bremser osv..

:D

2 liter er neppe tull. Du får en herlig sekserlyd på kjøpet, som faktisk alene er grunn nok til å styre unna is'n. :D Is'n er dessuten ikke raskere. Men forskjellen er marginal ja fra 0-100. 100-200 tror jeg 2litern med sekser parkerer is'n ganske greit 8)

Skrevet

skal en få bilen eu godkjent uten store problemer er vel IS rette veien å gå...?

må jo skifte endel deler for å få en sekser godkjent?

hvis en i det heile tatt får det godkjent?

Skrevet
skal en få bilen eu godkjent uten store problemer er vel IS rette veien å gå...?

må jo skifte endel deler for å få en sekser godkjent?

hvis en i det heile tatt får det godkjent?

En får det da godkjent, det er bare å følge "instruksjonene" og bytte de riktige delene. Er ikke såå mye som må byttes!

Skrevet

Finner jeg ikke ut av fuskingen på min motor(318i), vil jeg bytte til 318is motor hvis jeg finner en grei en, noen som vet hva jeg må se etter? Hva må følge med(ledningsnett, hjerne, luftmengdemåler,.....?????)

Girkassen passer vel rett over, men må jeg skifte noe pakning mellom girkassen og motoren?

Skrevet

Passer eksos og mellomaksling fra 318i til 318is motoren?

Er det forskjell på motoren, mellomakslingen, eksosen på coupe og sedan

Skrevet

is har grenrør.. mellomaksel passer vertfall hvis du bruker 318i kassa di.. tror ikke d er no forsterket kasse i is. (correct me if im wrong)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...