325ixturbo Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 hei. var på eu kontroll for en uke side kom hjem med en laaaang liste på feil. masse 2 er feil,fikk ikke målt co pga motorfjusk osv slitte dempere , indre bærearmsforinger begge sider, tannstang. slitte skiver, slitt drivknute. alt mulig fant ut at d var deler for ca 8t på audien,,, grunnen til at jeg brukte snapdrive er for at dama hadde fri så var d bare å gå 200 meter så var hun hjemme.. dreit i hele greia jeg bestilte ny time hos naf. uka etter altså i dag bilen gikk igjenom kontrollen uten anmerkninger, han bytta nr skilltys pære mens di tok kontrollen da he he he dette er på tiller i trondheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 hmm, er noe som skurrer her.. du var på eu kontroll, fikk masse feil, bestillte ny kontroll? det skal ikke være mulig, da reg nr på audi skal ligge i systemet til BT etter Snapdrive har tatt kontrollen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet Oktober 3, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 3, 2007 du har lov til å ta så mange eu kontroller du bare orker... men skal konfrontere snapdrive med dette jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Regner da med at BT stoler litt mer på NAF enn proffene på snapdrive? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inline six Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 NAF er på ingen måte best på dette med eu-kontroller. Har fått inn mange biler derfra hoss oss hvor vi mange ganger har sett at de har oversett grove og trafikkfarlige feil som stor slakke i opphengskuler, gravrust på bremserør osv. Men det finnes vell råtne epler i de fleste bedrifter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marius paulsen Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Regner da med at BT stoler litt mer på NAF enn proffene på snapdrive? min erfaring med naf er at dem er gjeng med "slørvkuka"! vi hadde en gammel 524 dær å fikk tatt en grundig tilstandsrapport på den før den skulle bli solgt,feil som rust i alle dører,rust i kanaler og mange andre åpenbare tekniske tekniske mangler ble oversett! bra for oss men kanskje ikke så bra for han som skulle kjøpe bilen! andre erfaringen var da jeg hadde fått oppretta bilen min etter en stor skade og dem skulle se over bilen for å kontrollere at det var gjort skjikkelig arbeid. dem la ikke merke til at det manglet en list og at spylevesketanken var lekk! var også masse maskeringsteip som satt igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skywalk3r Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 kan ikke si meg mer enig at snapdriv tiller er ei drittsjappe. jeg levert inn bilen for å ta en eu jeg og. men når jeg går fra snapdriv til smartclub så finner jeg bilen min der og! og da tenner jeg på alle plugga. Ingen får kjør mine biler så framt at det har noe med saken. men den gikk gjennom eu da..jeg fikk som beskjed at den skull BARE kjøp seg mat. og det var første og siste gangen jeg brukte dem. Mvh Stian S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyL Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 kan ikke si meg mer enig at snapdriv tiller er ei drittsjappe. jeg levert inn bilen for å ta en eu jeg og. men når jeg går fra snapdriv til smartclub så finner jeg bilen min der og! og da tenner jeg på alle plugga. Ingen får kjør mine biler så framt at det har noe med saken. men den gikk gjennom eu da..jeg fikk som beskjed at den skull BARE kjøp seg mat. og det var første og siste gangen jeg brukte dem. Mvh Stian S Er det mulig....det er det jeg sier. Går f*** ikke an å levere fra seg bilen på verksted i det landet her. "Skulle bare ha seg mat"! Forstår godt at du ble forbanna, jeg hadde klikket fullstendig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Jeg merket også at det var blitt kjørt.. tja.. 3-4km på bilen min når den skulle på EU-kontroll Veldig moro.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Jeg trodde ikke at man kunne gå til et annet verksted å ta ny EU-kontroll? For etter EU-kontrollen må man vel ta en etterkontroll? (Som man kan ta hvorsomhelst) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Dr_S : er det eg å mener, etterkontroll kan taes på ett godkjent verksted etterpå ja... men ikke ta "ny" kontroll fordi man syns det var noe gale.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin. Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 kan ikke si meg mer enig at snapdriv tiller er ei drittsjappe. jeg levert inn bilen for å ta en eu jeg og. men når jeg går fra snapdriv til smartclub så finner jeg bilen min der og! og da tenner jeg på alle plugga. Ingen får kjør mine biler så framt at det har noe med saken. men den gikk gjennom eu da..jeg fikk som beskjed at den skull BARE kjøp seg mat. og det var første og siste gangen jeg brukte dem. Mvh Stian S Finnes det ikke/burde det ikke finnes noen regler mot det her? Virker som at det har blitt et ganske stort problem, at de som har bilen på EU/service/younameit nesten må forvente at de som reparerer bilen kan bruke den som at den er dems egen. Personer med M3, M5, 328, 540 osv har det jo enda værre. De må nesten stå å passe på bilen sin hvert sekund for at ikke en 18 år gammel lærling skal ta den på en "test tur". Er virkelig noe galt med den generelle holdingen til de fleste bedrifter hvis dette skal være "ok". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mpower20 Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Foreslår du drar tilbake til snapdrive og får dem til å heise bilen opp og vise deg feilene dem har funnet på bilen. Har de dritti seg ut, så merker du det veldig fort når plutselig feilene har fikset seg selv Meget mulig feilene er reelle, for når det kommer til naf så er dem noen skikkelig "dønakker" og mange av dem burde blitt fratatt fagbrevet for slarving. Hvis dem har fagbrev da Har hatt utallige biler til reprasjon av eukontroll fra naf, hvor dem har oversett alt ifra hjulbolter som mangler, gravrust på over 1meter på bremserør i motorrommet, gravrust på bremserør midt i dagen under bilen, gravrust på bremserør som var litt vanskelig å se og derfor sikkert ikke gadd å lete, slakk i styrekuler, bærekuler, bremseslanger som har svære buler på seg, og ikke minst bremseslanger som de har skrevet opp som farlige sprikker på som man bare tørker av støvet og driten så er slangen helt fin. Hjullagre som er så defekte av det høres ut som du kjører et helikopter og ikke bil . MEN best av alt var når jeg fikk inn en Opel Omega, som riktig nok hadde effektanlegg, men alikevel, når det er et hull på 18cm i diameter på siden/over på bakpotta så merker du det, både hørte det med engang og så det umiddelbart når man faktisk heiset opp bilen i luften, begge bremserør bak var helt rustet, og sist men ikke minst lekkasje i demperene bak NAF trenger en seriøs opprensking i manskapet sitt, synes det er utrolig at dem får lov å drive butikk. Hadde det vært en privat bedrift å ikke så tett knyttet til BT og staten så hadde butikken vært nedlagt for lengst! Har samla meg noe så utrolig masse dritt på NAF etter noen år i bilbransjen, at de vil vel nok helst se meg likvidert enn å få alt på bordet. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Snap Drive er ikke så billige som de skal ha det til heller. 2000kr for hjulstillingskontroll tar de! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 Blir gjort en del feil på verksteder som tar eu kontroll,var jo på tv2 hjelper deg en gang husker jeg der dem testa samme bil på flere verksteder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå