Gå til innhold

effekt i BMW E46 318CI

BMWJokke
 Share

Anbefalte innlegg

Ved å bruke effektanlegg, chip og KN-filter vil du vel få 3-4hk ekstra. Du kan evnt bytte kam og putte på grenrør. VIl da kunne få noen flere hk, men koster med en gang en del penger. Skal du faktisk ha hk som du merker må du nok ha turbo/kompressor. Dette koster en del mer, men vil da faktisk hjelpe ganske mye.

Du kan få tak i dette hos f.eks. ESS eller Schmiedmann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på motiv, men du får lese litt rundt og gjøre en avveining utifra det. Hvor mye penger vil du bruke på det? Hvor mye skal du trimme?

Ser ikke noe vits i å bruke tusenvis av kr på få hk som du vender deg til fort, og fortsatt vil du synes at du har så liten motor at du heller vil ha en mer. Da kan du like gjerne kjøpe en bil med større motor, f.eks 323 Ci.

Vurdere jo selv kompressor til ca 55k. Da vil jeg få 315 hk i motoren angivelig, men da bør jeg også ha bedre bremser. Men hvis jeg var deg ville jeg vurdert enten kompressor, eller ny bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde å se på ESS, men 318 står ikke på lista. Kanskje de har slutta med den?

Det her er talla fra 320, til sammenligning:

Boost pressure: 8 PSI

Horsepower: 250 DIN (Stock 150)

Torque: 285 NM (Stock 195)

0 - 60: Man: 6,3 sec, Aut: 7.0 sec

Så du vil få litt lavere prosentvis økning på en 318 enn 320 vil jeg tro. En kompressor gir mer i en større motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris er nevnt rett over her. Over 50k. ESS tuning ligger i Østfold. Forsikringen blir den samme da du kjører ulovlig. Skal du godkjenne kompresso på bmw, noe jeg tviler på at du får til så enkelt, må du først betale avgift for de nye hk, og da er det vel brått tusen kr hk eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...