BMWJokke Skrevet Oktober 3, 2007 Share Skrevet Oktober 3, 2007 hei. Er det mulighet for noe effektøkning i en 318ci 118hk`er? evnt hvor får jeg tak i slikt, priser. osv.= Mvh bmwjokke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 Ved å bruke effektanlegg, chip og KN-filter vil du vel få 3-4hk ekstra. Du kan evnt bytte kam og putte på grenrør. VIl da kunne få noen flere hk, men koster med en gang en del penger. Skal du faktisk ha hk som du merker må du nok ha turbo/kompressor. Dette koster en del mer, men vil da faktisk hjelpe ganske mye. Du kan få tak i dette hos f.eks. ESS eller Schmiedmann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 Ikke begynn å trimme en 318 er en generell oppfatning. Koster mye i forhold til hva du får ut av den, vanskeligere å selge bilen og du får ingenting igjen ved salg vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWJokke Skrevet Oktober 4, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2007 Så du synes ikke jeg burde prøve å trimme den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 Kommer litt an på motiv, men du får lese litt rundt og gjøre en avveining utifra det. Hvor mye penger vil du bruke på det? Hvor mye skal du trimme? Ser ikke noe vits i å bruke tusenvis av kr på få hk som du vender deg til fort, og fortsatt vil du synes at du har så liten motor at du heller vil ha en mer. Da kan du like gjerne kjøpe en bil med større motor, f.eks 323 Ci. Vurdere jo selv kompressor til ca 55k. Da vil jeg få 315 hk i motoren angivelig, men da bør jeg også ha bedre bremser. Men hvis jeg var deg ville jeg vurdert enten kompressor, eller ny bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3rnie Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 Fornuftig det morteym sier... Kjøp bil med større motor istedet for å trimme 318-en... Evt. putt større motor i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Oktober 4, 2007 Share Skrevet Oktober 4, 2007 Alt blir også en avveining i forhold til godkjenning og eu-kontroll. Hvordan du ser på det å kjøre ulovlig. Jeg føler det enkleste er kompressor i forhold til eu-kontroll. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWJokke Skrevet Oktober 5, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 5, 2007 hvor mye hk hadde jeg fått ut av den ved å sette på kompressor da ca? og hva er prisen for sånt? MED at andre monterer også.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Anders- Skrevet Oktober 5, 2007 Share Skrevet Oktober 5, 2007 rundt 200 hester tenker jeg. prisene fra ESS ligger på rundt 55-60 ferdig montert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3rnie Skrevet Oktober 5, 2007 Share Skrevet Oktober 5, 2007 200 er sikkert et riktig tall hk-messig, men økningen i dreiemoment er mye større ved kompressor... tipper du går fra 170 til en 250, alt ettersom... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Oktober 5, 2007 Share Skrevet Oktober 5, 2007 Jeg prøvde å se på ESS, men 318 står ikke på lista. Kanskje de har slutta med den? Det her er talla fra 320, til sammenligning: Boost pressure: 8 PSI Horsepower: 250 DIN (Stock 150) Torque: 285 NM (Stock 195) 0 - 60: Man: 6,3 sec, Aut: 7.0 sec Så du vil få litt lavere prosentvis økning på en 318 enn 320 vil jeg tro. En kompressor gir mer i en større motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWJokke Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 8, 2007 hva er evnt prisen på en sånn kompressor. og hvor monterer de slikt? hva vil forsikringen bli høynet med osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Oktober 8, 2007 Share Skrevet Oktober 8, 2007 Pris er nevnt rett over her. Over 50k. ESS tuning ligger i Østfold. Forsikringen blir den samme da du kjører ulovlig. Skal du godkjenne kompresso på bmw, noe jeg tviler på at du får til så enkelt, må du først betale avgift for de nye hk, og da er det vel brått tusen kr hk eller noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå