Odd-M Skrevet Oktober 5, 2007 Share Skrevet Oktober 5, 2007 Sitat VG: "Reduserer årsavgiften Regjeringen foreslår å redusere årsavgiften med 330 kroner for alle biler, unntatt dieselbiler uten fabrikkmontert partikkelfilter, som får en økning i årsavgiften på 100 kroner. Regjeringen foreslår også å øke vrakpanten i 2008 til 5000 kroner for eldre, sterkt forurensende dieselkjøretøyer" http://www1.vg.no/pub/vgart.php?artid=173396 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet Oktober 5, 2007 Share Skrevet Oktober 5, 2007 Hehe går ned på en ting og opp på noe annet . Jaja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Oktober 5, 2007 Share Skrevet Oktober 5, 2007 er jo bra at de øker brakpanten til 5000 kr det er jo en bra start men hadde nok blitt enda bedre standard på bilene dersom de satt den enda høyere opp! men det og øke årsavgiften på bensin biler er ikke rettferdig! nok en gang sier jeg dette som menge andre sier norge er et lite land som kun reduserer en brøkdel av utslippene, amerikanerne trenger jo faen ikke 2 suver per hus! når skal de begynne og skjerpe seg! norge bare legger på utgifter på alt mulig:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kim S Skrevet Oktober 5, 2007 Share Skrevet Oktober 5, 2007 men det og øke årsavgiften på bensin biler er ikke rettferdig! De skal ikke øke årsavgiften for bensinbiler(den skal reduseres), men den økes derimot for dieselbiler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ellingsen B. Skrevet Oktober 5, 2007 Share Skrevet Oktober 5, 2007 dette har man jo vist lenge. Først innfører de c02 avregning slik at dieselbiler kommer blir mer gunstig mtp avgifter. Dette tar de igjen med når "alle" har kjøpt seg biler med å sette opp dieselprisen.. Ola Nordmann selv som har ønsket dette med å stemme på de kommunistene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Oktober 5, 2007 Share Skrevet Oktober 5, 2007 Ja det er viktig å ta dette på alvor, så da tenker jeg at jeg bytter ut min forurensende 730 dieselbil som jeg pendler daglig med og bruker i snitt 0,68 på mila med en bensinbil, la oss si en 540 som bruker 1,2 liter på mila. Ja det er viktig å ta regjeringens avgiftspolitikk seriøst og handle slik de ønsker du skal gjøre Det er for miljøets beste! Hva med å sponse partikkelfilter til dieselbilene istedet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 Ikke la dere lure , tror vel ikke at regjeringa senker en avgift som dem tjener fett på ?? Dessuten er det kun et forslag og kommer nok bare og forbli det, nei den går nok opp igjen. As fockings usual. Si meg, miljøavgift? Blir lufta så mye bedre for at vi betaler skjorta for og komme oss på jobb ?? What the fuck .. Bilen bruker vel for faen like mye suppe what ever det koster. . Får slutte og jobbe da og bli snyltere på staten, det forurenser mindre, kun når trygda skal heves og brukes Er ikke alle som har tilgang på statelig sponsa transport, som for øvrig er dyrere en og kjøre selv. Norge er og blir et land med nisser på tinget og aper som styrer, hehe.. Husk: norvei er siste kommunist staten her i nord. Fy faen, hadde vi fortsatt vært vikinger hadde politikerne våre vært halshugd for lenge sia . Kunne gjerne svingt øksa jeg.. For snakk om innkompetente idioter som ikke skjønner metern a . hehe, :whoa: må bare le ass. I stund må jeg bare den overdrevne bruken av smilies, syntes bare mange av dem er en smule artige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325ixturbo Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 Ikke la dere lure , tror vel ikke at regjeringa senker en avgift som dem tjener fett på ?? Dessuten er det kun et forslag og kommer nok bare og forbli det, nei den går nok opp igjen. As fockings usual. Si meg, miljøavgift? Blir lufta så mye bedre for at vi betaler skjorta for og komme oss på jobb ?? What the fuck .. Bilen bruker vel for faen like mye suppe what ever det koster. . Får slutte og jobbe da og bli snyltere på staten, det forurenser mindre, kun når trygda skal heves og brukes Er ikke alle som har tilgang på statelig sponsa transport, som for øvrig er dyrere en og kjøre selv. Norge er og blir et land med nisser på tinget og aper som styrer, hehe.. Husk: norvei er siste kommunist staten her i nord. Fy faen, hadde vi fortsatt vært vikinger hadde politikerne våre vært halshugd for lenge sia . Kunne gjerne svingt øksa jeg.. For snakk om innkompetente idioter som ikke skjønner metern a . hehe, :whoa: må bare le ass.I stund må jeg bare den overdrevne bruken av smilies, syntes bare mange av dem er en smule artige jævlig bra he he, di som har god økonomoi kommer jo godt ut av det. di kjøper bare en ny bil, værre for di som ikke har råd til nyere bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
conan Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 Ja, ikke sant. Er som de sies: er dyrt og være fattig i norge. Stoltenberg kunne heller ha brukt de 5,5 milliardene som han "donerte" vekk extra i uhjelp i tillegg til vanlige "donansjonene" som er 1% av nasjonalt budsjett til OSS i heimlandet. Er dere klar over at faktisk mere en 75% av pengene du tjener går til en eller annen form for beskattning fra staten. Noe å gnage på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 Noen som har en link til at det helt sikkert blir høyere vrakpant på diesel biler? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 Lurer du på å kvitte deg med 524 td'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
336mik Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 Lurer du på å kvitte deg med 524 td'n Stemmer.lagt ut for salg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Diesel power Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 Noen som har en link til at det helt sikkert blir høyere vrakpant på diesel biler? Ikke alle som får hevet vrakpant. De har funnet de mest usannsynlige bilene å heve på, kan jo ikke tape skatteintekt vettu http://www.dinside.no/php/art.php?id=491364 Når begynte BMW med partikkelfilter? Vet alle nye BMW`er er levert std utrustet, men hvor langt tilbake kan man gå for å finne en BMW med dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 Noen som har en link til at det helt sikkert blir høyere vrakpant på diesel biler? Ikke alle som får hevet vrakpant. De har funnet de mest usannsynlige bilene å heve på, kan jo ikke tape skatteintekt vettu http://www.dinside.no/php/art.php?id=491364 Når begynte BMW med partikkelfilter? Vet alle nye BMW`er er levert std utrustet, men hvor langt tilbake kan man gå for å finne en BMW med dette? Vet at 3 serien som kom mars 2005 hadde partikkelfilter som ekstrautstyr på 05 modellene, ble standard fra 06. Vet ikke hvordan det er med 5 og 7 serien. Vet at 3 serie BMWer med partikkelfilter har rette eksosrør, mens de uten har bøyde eksosrør. Går ut i fra at dette også gjelder 5 og 7 serien. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 6, 2007 Share Skrevet Oktober 6, 2007 Statsbudsjettet er nesten like festlig som barnetv. Alltid noe nytt, og like håpløst Skulle likt å høre hva som foregår oppi hodet til en rød-grønn velger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå