R.E.H Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 har du prøvd å skru i pluggene igjenn etter at du hadde dem ute da? skal ikke ha noe større problem å få motoren til å snurre rundt med pluggen i hvis den surrer rundt uten.. ta komp test og få det på det rene..
morten1337 Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2007 da kan de vere registerkjedet.. er da motoren skjært? hvorfor drar den så lett rundt uten pluggene?
jensemann23 Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 den er ikke skjært, men ventilene har slått sammen med stempeltoppene. Enkelt å finne ut om det er kjedet da, det er bare å se nedi oljepåfyllingslokket mens noen vrir på nøkkelen. (tror jeg, funker hvertfall på noen motorer.) Da skal du se kjedet gå rundt, evt se kammene gå rundt.
Morty999 Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 hvist ikke starteren har låst seg mens den er i "inngrep" den låser jo motorn helt greit da... kan henne den har fulgt med rundt
jensemann23 Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 prøv å snu motoren vrangveien, med en fastnokkel el.l på reimskivemuttern. Eller trill bakover med bilen i 1 gir og slipp ut. Hvis starteren henge rpå da, kan det hende den slipper seg tilake
morten1337 Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2007 har nå satt alt på plass igjen, og bilen startet med en gang . Men den skarpe lyden som kom rett bilen stoppa er der ennå. Høres ut som den kommer fra inni motoren bak vifta eller noe der en plass. Har bare hatt den på i noen sec, tørr ikke mer før jeg vet mer...
jensemann23 Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 registerkjedet/kjedestrammeren som er sliten da?
BoSJo Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Få den bilen tauet til selger, ikke skru på den selv!!! La forhandleren ordne op i dette, med en gang du selv begynder å mekke da mister du også garantien.
morten1337 Skrevet Oktober 8, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 8, 2007 Bilen er desverre ikke handlet av noen forhandler :/ Men nå har jeg tatt ut pluggene igjen å dratt rundt motoren noen ganger. Der er seigt, men den går rundt uten noen ugjevnheter. Mens jeg drar den rundt for hånd, så hører jeg knase lyder av metall mot metall fra vannpumpa. Kjenner også knasingen ved å holde hånda på pumpa. Er en del metallspon like ved den, som sitter fast av noen slags magnetisme. Kan vanpumpa være hele greia? Kna skjæring i noen lager på denne knipe igjen så godt at motoren blir skikkelig seig å dra rundt? Det er jo som sagt tomt for veske....
BoSJo Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Vannpumpa må self. skjiftes hvis du høre knase lyder fra den. Demonter samtlige kjøleslanger og spyl alt reint for spon. Prøv så godt du kan å spyle moteren baklens ved å montere hageslange på den. At den er tom for vann gjør ikke at motoren blir hardere/letter å dra rundt, den blir kun hardere å dra rundt hvis du starter bilen uten vann og den dermed går varm.....da setter hele motoren seg og den er ødelagt. Og så må du ikke starte motoren når der ikke er vann på den!!! Uanset om det bare er en kort stund. Men er der ikke noe med at man har full retur rett selvom det er privat kjøp?
morten1337 Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2007 har skifta vannpumpe nå, å bilen starter lett nå, uten en eneste ulyd. Men nå får jeg ikke kjøling nok og heller ikke varme i kupê. tror systemet er rimelig tomt for vann, hvordan fylle de igjen?
BoSJo Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 Har du ikke fyllt vann etter du skjiftet pumpen Ikke start bilen uten vann asså!! Er E36 dette eller? Bland noe glycol og vann i 50/50 forhold Fyll direkte i rediatoren, inntill den er helt fyllt. Klem litt i kjapt i slangerne for å få det meste luft ut. Etterfyll. Sett lokket på rediator igjen. Start bilen og lad den gå litt på tomgang samtidigt som du løsner den lille lufte skrue ret ved siden av påfyllingen. Hvis der kun kommer væske ut, lukker du igjen og venter litt, åpner igjen. Fortsett til der kun kommer væske ut. Bilen skal helst stå med fronten højest, og absolut ikke nedover mens dette gjøres. Kjør nu en lille tur, og stop og luft ut på lufte skruen en gang imellom. Etterfyll med væske ved behov. La nu bilen bli helt kall og fyll så væske op til max merket på rediatoren. Du må nok etterfylle et par ganger til de neste dagene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå